AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
900

Ang. 3-serie cabbe och ägarkostnader

Hej,
Min gamla merca börjar rosta bort och jag har det ganska stora nöjet att bestämma mig för vad jag skall köpa härnest.
Eftersom jag är gubbe är jag sugen på nåt coolt, men vet att jag inte är bäst på underhåll..
Jag är inne på en BMW 3-serie med 6-cylinders radmotor, den verkar vara bra. Var mycket inne på Audi-spåret men dom har haft lite för mycket problem det senaste.

Jag vill ha en Coupé alternativt cabbe och en 325 är i siktet just nu (tänkte importera)
Min fråga är - vågar man lita på mekaniken i 3-seriens pålåtcabbar?
Finns väl massor med delar som kan gå sönder i dessa - då jag tänker behållla bilen minst 10 år kanske det där med cab blir ett dyrt alternativ.
Är det smartare att kliva upp till 6-serien?
E
1.156
E
320 ci cab -04
Hej!

Jag har en e46 cab (3-serie årsmodellerna 00-06) med hardtop. Det är en bilmodell som jag kan rekomendera dig. Du får en bil som du kan använda året runt. Du slipper plåtcabben - tung. Du får med dig eventuella barnbarn och vill du åka till franska riviären så får du med dig tillräckligt med packning för två (frun eller älskarinnan välj själv).

Så vitt jag vet finns det inte hardtop till 6-seriecab. 6-seriecabben finns ej med plåtcab. Å andra sidan kan man inte riktigt jämföra en 3 serie med en 6 serie varken prismässigt eller att köra/åka.

E
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.