|
|
|
|---|---|
|
Jag har en Bmw 325 E90 -05a. Jag har två uttag i "lådan" mellan förar- och passagerarstolen, ett cigg-uttag och ett aux-uttag. Jag kopplar in iphonen i aux-uttaget. Det funkar kanon att byta låt i iphonen. Men.. frågan lyder: Om jag vill kunna se alla låtarna i navigatorn (har Idrive och stora navin) och kunna välja vilken låt som ska spelas i densamma. Hur går jag då tillväga? Går det btw? | |
| Att kunna se och välja låt är inte möjligt med den utrustning du har. | |
|
Vad krävs det för utrustning då? Det går inte köra via bluetooth? |
|
|
Är det Spotify eller musikuppspelning i iOS du är intresserad av? Kanske att BMWs Ipod interface fungerar ihop med din iPhone. Att strömma musik via blåtand kom för något år sedan till de nyaste 3-seriemodellerna och är inte kompatibelt med din äldre 3-serie. Det finns eftermarknadslösningar men ingen av dem, vad jag vet, tillåter dig att se låttitlar och enkelt välja bland dem. |
|
|
Nä, jag vill bara spela upp musik som är inlagda på min iphone för att sedan se låttiteln och kunna ändra låt genom bilens anläggning. Dvs inget spotify. Krävs det USB-uttag i bilen för att kunna göra detta? |
|
| spoxxman: USB är ett alternativ ja, men din bil är för gammal för att montera USB i. Det är således inte möjligt att eftermontera USB i din bil. | |
| Finns det fler alternativ? | |
| spoxxman: Inte en aning. Du får söka på internet efter andra alternativ. | |
|
En aux-anslutning kan väl bara gå åt ett håll. Alltså från telefonen till bilen/hörlurarna/högtalarna eller vad det nu är. Den skickar en ljudsignal som sedan spelas upp, men övrig information delas väl aldrig via aux-utgången.. __________ Mvh Grelle |
|
|
Du kan tyvärr inte få vad du letar efter utan att byta halva bilen. iPhone laddar bara genom ditt usbuttag och ljudet via aux. Jag har samma CCC med navi professional och gjorde så att jag monterade iphonen på en brodit vid växelspaken, BMWs sladd till usb och aux i handskfacket mellan stolarna. Låtarna visad på iphonen och används för att styra musiken. Har även eftermonterat blietooth men det ger ju som sagt bara telefonfunktion. |
|
| Det är ju kanon att kunna få ljudet ut i högtalarna från iphonen. Men att sitta och fiffla med iphonen på en motorväg bara för att byta låt känns lite väl riskabelt. Måste finnas något sätt att fixa detta. Får spana vidare =) | |
|
Det här borde funka va? Länk Bonusen är att du får en handsfree i bilen, nackdelen, är priset om man enbart är ute efter att strömma musik ifrån sin telefon. Mvh |
|
| CCC versionen i så fall. Klarar den titlar i vanliga displayen är det Good Game! Förstår inte deras spec tillräckligt för att utröna detta. | |
|
CCCn 400euro Festligt... eller inte =) |
|
|
Drygt 3400:- svenska pissetassar, som hittat. Den klarar i alla fall av att visa telefonlistor och nummer i displayen, men det framgår inte riktigt hur det är med låtlistor. |
|
| Telefonlistor fixar bluetoothen. Klarar den inte låtlistor så sker det ingen förändring gentemot nuläget. | |
| Är det någon som använder Fiscon Bluetoothkitet? På hemsidan så visar man på telefonintegreringen som ser väldigt OEM ut. Det man inte visar lika tydligt är hur hur musikstreamingen ser ut/fungerar. Ser det ut/fungerar som OEM från 2011, eller är det den gamla setupen som emulerar CDväxlaren? | |
|
Rickardg, Jag har Fiscon kitet i min bil och telefonintegreringen ska vara precis som OEM vad jag har läst o hört. (har inte sett original) Musikstreamingen är som du säger, den gamla setupen som emulerar CDväxlaren. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.