AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
7.829

Bakåtvänd barnstol - hur fäster man i 5-serie med sportstolar?

BM
10
BMW X3
Mercedes S 400 Hybrid - 12
BMW 520d M-paket touring -13
BMW X1 2.3d -12
Har någon lyckats fästa remmarna till en bakåtvänd bilbarnstol bakom passagerarsätet i en F11 med sportstolar?

Jag hittade någon form av "rör" på den del av stolen som är närmast dörren till den högra remmen, men jag hittar absolut ingenting att fästa den vänstra remmen i.

Är det någon som har något tips?
jh
1.252
jhellstrom
BMW 520D Touring 2012
Nä, det är kass. Jsg kan inte ens fästa vår stol framåtvänd i framsätet för bältet räcker inte. Köp en isofix stol istället till baksätet.
he
110
henrick
523 Touring -07
Du kan dra remmarna mellan ryggstödet och sätet.
Eller lossa stolen från golvet.
Jag drog banden under stolsskenorna. Lite pilligt på vänster sida men höger gick ganska bra. Skjut stolen längst fram så underlättar det.
XC
470
XC60
Rishög
Tidigare
F11 530d xDrive -14 LCI
F11 520d xDrive -14 LCI
F11 525d xDrive -12
Jag har också remmarna under skenorna i golvet, butiken installerade dem åt mig tog ca 5 min. Har dock standradstol i min men gissar att skenorna är desamma.
BM
10
BMW X3
Mercedes S 400 Hybrid - 12
BMW 520d M-paket touring -13
BMW X1 2.3d -12
Stort tack för hjälpen! Jag lyckades få dem under skenorna genom att först skjuta fram stolen så långt det går. Lite uppskavda och blodiga händer av den här övningen blev resultatet, men det får man väl tåla...
16.553
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Köp sådana här och montera under skenan. Det ingår två olika i paketet, den som inte är på bild är dubbelt så lång och passar förträffligt: Länk

-------
//Lövet
@lofgren
Skruvar du bort skruven och placerar sedan öglan för att sedan skruva tillbaka skruven?
Ser sjukt mycket smidigare ut än att trä bandet under skenan. Man vill inte gärna ta bort banden nu. Köpte faktiskt ett par extra band bara för att slippa detta. Sen tar mina band i baksidan på stolen så det begränsar hur långt bak jag kan skjuta stolen mer än själva stolen. Samma problem på vår andra bil Toyta Yaris. Fast den är det lätt att trä banden under.
16.553
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Precis. Du lyfter skenan, petar in öglan och skruvar sedan fast stolen igen.

Köpa flera band funkar säkert lika bra egentligen men jag tycker inte det ser så kul ut med banden fastknutna när stolen är borta.

-------
//Lövet
jh
1.252
jhellstrom
BMW 520D Touring 2012
Andreas: Blir som en Volvo då alltså?
Lyfter denna tråd.

Öglorna från skruvat - funkar de på framstolen också? Ska fästa babyskydd i framsätet på en f11 med sportsäten (ej Isofix)

Lyfter denna tråd.

Öglorna från skruvat - funkar de på framstolen också? Ska fästa babyskydd i framsätet på en f11 med sportsäten (ej Isofix)

Vad har ni för stolar? Köpte en sådan här för 5 år sedan Länk som än idag är bäst i test. Bara trä bältet över basen, klart! Hålla på med en massa band hit och dit som ändå inte sitter som det ska.

Kan passa på att rekommendera denna efter babyskyddet. Den kan man ha väldigt länge.. Ni kan se på bilderna varför. Länk

Efter den rekomenderar jag denna.. Även den bäst i test. Länk
da
1.996
danielb
I4 M50 -24
Det där är ett babyskydd, inget du trycker ner en 15kg pjäs i
16.553
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Det där är ett babyskydd. Dessa är betydlig lättare att montera. Inget du stoppar en treåring i direkt ;-)

-------
//Lövet
Jaja ok. Missuppfatta frågan. Men 3 bra tips för nya föräldrar. :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.