AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.053

Problem med elhiss e36 coupé

Jo
246
Jopovic
325DA E92 Coupé M-sport
Hej!

Jag har en 325i coupé -94 där elhissen till förardörren har börjat strula lite sista veckorna.
Rutan går upp och ner utan problem och går även ner den lilla bit som behövs för att öppna/stänga dörren på en coupé.

Men ibland (och allt oftare) när man stänger dörren får den spel och rutan "hoppar" upp & ner, upp & ner hela tiden i ett högt tempo. Rutan går inte ner helt utan bara en cm kanske och håller på så tills jag trycker ner knappen till elhissen eller öppnar dörren. Innerbelysningen tänds och släcks också i takt med att rutan hoppar upp & ner, bilen kan alltså inte bestämma sig om dörren är öppen eller inte.

Jag gissar på att det är någon givare som känner om dörren är öppen eller stängd som inte riktigt gör sitt jobb längre så frågan är vart sitter den någonstans?
Har plockat ner dörrsidan och där hänger en svart liten plastgrej med en liten liten knapp på, trycker jag in den så går rutan upp. Antar att den inte ska hänga så men vart ska den sitta?

Börjar bli ganska frustrerande det här så är tacksam för all hjälp jag kan få!

J3
155
J3n5
325i coupe -94 Daytona Violett
Tror den ska sitta där dörren möter stolpen, alltså själva kroken som sitter fast i bilen och inte i dörren, jag har en liten svart knapp där, trycker jag in den medans dörren är öppen så höjs min ruta. Har förövrigt en likadan e36'a som dig.
gO
1.407
gOry
335i Touring
Precis, låter som de är glapp i dörrkontakten Länk nr 6, hittar du på skroten/ebay/blocket..
Jo
246
Jopovic
325DA E92 Coupé M-sport
Sprang ut och kollade en gång till och visst satt den där. Missade den helt första gången jag kollade där. Den svarta plastknappen har ju nöts ner en del så den får nog inte riktigt bra kontakt med dörren.

En ny "slutkil/dörrkontakt" kostar 268:- hos Schmiedmann så ska köpa hem en och se om det hjälper :)
Länk

Tack så mycket för hjälpen! :)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.