|
|
|
|---|---|
|
Ska konvertera min E36 M3 från SMG till manuell. Bilen är direktimporterad och registrerad som automat. Vet att normalt sett krävs en reg besiktning när man bytt från automat till manuell eller vice versa. I det här fallet är det ju faktiskt en i stort sett identisk låda med precis samma utväxling etc. Tjänar jag nåt på att tjafsa om frågan kommer på tal vid en besiktning? Har hittat ett par exempel där ägarna fått bilen klassad som manuell på regbesiktningen efter import till Sverige trots att bilen har SMG. Tror ni jag klarar mig om jag hänvisar till dessa? Någon som vet vad en svensksåld SMG klassades med? Vad skulle proceduren vara om jag nu skulle göra en reg besiktning med manuell? Papper från BMW? | |
|
Bilen i länken är en SMG från början, numera manuell Länk Står som automat men besiktigad i höstas med manuell låda. Har varit till salu läänge. Skulle tippa på att man har goda chanser att klara besiktningen med manuell låda även om bilen är en fd SMG |
|
| Jo, jag tror också att man har goda chanser att komma igenom en besiktning utan att besiktningsmannen skulle reagera men om jag nu har oturen att hamna hos en nitisk besiktningsman kan de ju vara bra att ha lite kött på benen för att kunna snacka sig ur det innan det blir en punkt i protokollet för isåfall skulle jag verkligen ha problem om nu de krävs avgascert å allt sånt för att bli av med anmärkningen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.