|
|
|
|---|---|
|
Är det så illa att man måste plöja ner drivor med pengar på ett Dieselpartikelfilter byte eller finns det andra vägar att gå? Bilen går hur bra som helst, men lampan irriterar :) Bränna ur skiten på nått sätt? =P Bilen är en BMW520d Touring LCI -08 (177hk) som rullat långa 26424mil. | |
|
tjena det finns nått medel som ska vara till att på något sätt bränna ut sotet i partikelfiltret som man då ska hälla i tanken. men jag vet ej om det fungerar. gissar att tatalysatorn sitter ihop med partikelfiltret på denna bil? |
|
Karl-Hilding |
Men 26.424 mil....... so what? |
| *katalysatorn* | |
|
Kört protec spridar rengöring sen samma till katrengöring Nu dricker bilen ca 0,5dl mindre per mil så det var inte någon större nytta Ha deT |
|
|
thom525: Har du kört protec pga. att lampan lyste? Och i såna fall, avhjälpte det problemet? Dvs. rensade bort sotet i partikelfiltret? |
|
|
Det börjar dyka upp lite olika lösningar på marknaden.Googlar man så hittar man olika lösningar .Allt från tvätt med högtryck till olika bad. Länk En tvättprodukt: Vet dock inte vad man ska tro om många av dessa lösningar... Ring och hör med firmor som säljer eller sysslar med detta och få lite mer kött på benen innan du börjar experimentera själv. |
|
| JAg hade nyligen en audi a4 diesel manuell och den skulle man köra bilen så den kom upp i fulltemp sen skulle man köra med 4-5växel i minst 60kmh och ett varvtal över 2000rpm i 15 minuter så skulle man se / känna att det puffade till ett svartmoln sen skulle det bara vara att tuta och köra med samma filter, borde det inte finnas något liknande på BMW? Kollat instruktionsboken? MVH! | |
|
Låter juh förträffligt om det är så här enkelt och billigt... Länk |
|
|
Pär:an min lampa lyste inte innan och inte efter Men fick tipset av bilverkstad att det skulle vara bra för filter samt spridare så visst kostar det en 500:- men den dricker lite mindre Får se hur länge men som för det mesta blir man nog blåst av sådana hockus pockus preparat Kommer igen senare med lite längre resultat Om man nu inte bytar bil igen Ha deT |
|
|
Det verkar intressant. Någon som har input på detta får gärna skriva. Kan man öka service intervallet innan man ska byta filter också, alltså om man tex har 5000 mil kvar så kan datorn räkna om detta till tex 7000 mil? |
|
| En tanke man får är hur det påverkar oljan i motorn om det läcker igenom kolvringar osv.Personligen hade jag gjort denna "rengöring" precis innan ett oljebyte. Bara en tanke jag fick.;) | |
|
Finns en artikel på Meca som heter 1620-33450 ( innehållet är Protec) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.