|
|
|
|---|---|
|
Går det att återställa eller är den kass har provat att ta av batteriet hjäpte ej | |
|
Jag tror du behöver programmera om den. Håll in S/R samtidigt som klock-symbol. Nu kommer det troligtvis stå Test 01 i displayen. Tryck på clocksymbol för att välja 12/24 timmars klocka. Tryck på topp-knapp på blinkersspaken och du hamnar i test 2 , Tryck S/R då testas LSD display Tryck toppknapp till test 3. Finjustering av bränsleförbrukning. Kan justeras med S/R från 750 till 1250, bekräfta valt värde med klocksymbol. 1000 är utgångsvärde. Tryck på topp-knapp och du hamnar i test 4, tryck på S/R och varning för fryspunkt vid låg temperatur kommer att avge ljudsignal. Sedan skall det vara klart, hoppas jag. Förhoppningsvis är PPP borta. |
|
| det står fortfarande ppp går ej att få bort hur jag än trycker. | |
|
Tråkigt att det ej fungerade. Jag antar att du även avslutade med tryck på topp-knapp. På amerikanska forum förekommer en del galna idéer som kan var värda att pröva. Någon är helt övertygad om att det är det tredje bromsljuset placerat i baklucka som krånglar. Det kan vara lönt att kolla att samtliga lampor, vindrutetorkare m.m. fungerar. Det är flera som antytt sådana samband. Även att det uppstår efter det att bttteriet varit bortkopplat. Själv har jag haft PPP efter byte av onboard computer men då försvann det med min metod. Det står dock att programmeringen (min metod) skall genomföras inom 24 timmar efter inkoppling. Kanske skall du prova att bryta all el igen och därefter prova min programmeringsmetod direkt efter återinkoppling. |
|
| Tack jag ska prova | |
| Jag glömde att säga att den lyser hela tiden fast nyckeln är av | |
|
Det senare tyder väl på något jordproblem någonstans och isåfall kan felet finnas i princip var som helst! Då kan de amerikanska forumens galnaste ideer vara värt att testa! |
|
|
Om den förblir lysande kontinuerlig är det nog dags att byta burk. Pris, oprogrammerad 145EUR i Tyskland. Programmering sker hos BMW med deras dator och innebär att exempelvis bränsleförbrukning skall passa din motor. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.