|
|
|
|---|---|
| Belysningen i hardtoppen lyser bara svagt om bakrutans elslingor är aktiverade annars svart. Mistänker jordfel. Har ngn kopplingsschema eller annan lösning? | |
|
Elschema för det mesta finns i Haynes mekarbok = bibeln föe hemmamekaren. Har för mig att jag kolalt på just HT-schemat men bara för nöjes skull. Mina HTlampor lyste som de ska i våras när HT:n åkte av. Öppet är skönast. /Patrik, 325i cabrio -94, BMWCS 4096 |
|
|
Vilken funktion har de fyra kontaktpunkterna på HT resp. bilen? Det verkar som jag har ett jordfel... /Rickard, 328i cabrio -96, BMWCS 3738 |
|
|
Har nu mätt upp och ser att höger (enl. bilens färdriktning) sida har ström för el-slingan och för innerbelysning medad vänster sida verkar vara jord eller "död". Kan detta bero på att man inte jordar i "låspiggarna" på HT:n utan "sluter" respektive el-slinga i varsin jord på vänster sida? Fins det någon mycket smart anledning varför man sluter elbakruta respektive innerbelysning i separata jordsladdar i stället för i chassi? /Rickard, BMWCS 3738 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.