|
|
|
|---|---|
|
Skulle behöva lite hjälp med ett fälg köp. Har original 18 tum 8.0 bred e20 om jag har förstått det rätt. Bilen är i fråga en bmw 545 e61. Fälgarna som jag har kollat på är 20 tum 10 breda et35 20 tum 8.5 breda et33 Skulle dom fälgarna funka på min bil ? Tacksam för svar. | |
|
Står lite fakta här! tror jag valde rätt bilmodell men kolla en extra gång. Länk Mvh |
|
| Tack för svaret. Slutsatsen är att dom inte passar på bilen. | |
|
Ja men jag hade nog kontaktat en däckfirma och snackat med dom för säkerhetsskull. Ibland finns det ju lösningar som man inte hade en aning om ;) Mvh |
|
|
Det kommer inte fungera rakt av, men lösbart med hjälp av spacers. Jag har 8,5x20" fram och 10x20" bak men med annan offset (ET18 fram och ET25 bak), dvs mina hjul sitter 15 respektive 10 mm längre ut mot skärmkanten. Bak tar insidan av hjulet i innerskärmen när man hissar upp bilen och hjulet fjädrar ner, men fungerar utan problem vid normal användning. Fram är det tveksamt om det finns 15 mm tillgodo mellan fjäderbenet och insidan av fälgen/däcket, men både fram och bak löser man enkelt med spacers. Kör hårt! :) Mvh Johan Samson |
|
|
Ah, glömde skriva. Bilen jag refererar till är vår 535d E61 -08. Mvh Johan Samson |
|
|
Länk Mvh Johan Samson |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.