|
|
|
|---|---|
| hur få upp? | |
|
Fin bilen instruktionsbok kvar? Står kanske där i? Mvh |
|
| Om den gått av vid spaken så får du ta bort inredning och sedan dra med en tång om det är på annat ställe så måste du nog få bort njurarna för att komma åt | |
fredde 7 |
Kan vara så illa att du behöver offra ena njuren(på bilen alltså) så du kan få tag i vajern där, alterntivt kunna komma åt låsmekanismen. |
|
Detta kanske hjälper dig Länk Hände på min E60, ser nog inte lika ut, men värt en fundering. Länk Det jag gjorde då min huv fastnade var att jag tog bort vänster däch, bort med hjulhus. Fick tag på fördelningsdosan (där en vajer blir 2, till var å en av huvlåsen) som satt strax ovanför däcket. Ruckade och drog till huven ploppade upp! Puh, bmw ville ha typ 5 lök för jobbet. Iallafall så hade inte vajern gått av, utan själva fästet för genomföringen av vajern hade spruckit, med andra ord så när jag drog innuti bilen, så rörde sig hela fästet för vajern och låset kunde inte påverkas. |
|
|
"Kan vara så illa att du behöver offra ena njuren(på bilen alltså)" Hahaha!!! Bra med förtydligande, man vet ju aldrig :) |
|
| Haha . Misstänkte att ja måste offra den;( tackar för svar ! | |
| Den behöver inte "offras", det är bara till att dra den rakt ut, sedan är det bara att sätta dit igen när huven är fixad! | |
|
Om det är wiren mellan cupé och lås som gått så ryck ut den högra njuren. Upp till höger i hålet ser du låskistan. En wire går till kupén och den vänstra går till det andra låset. Om wiren fortfarande sitter kvar i nipplen i låset så dra försiktigt till höger om låset mot sidan. Har du tillräckligt med kraft och lite tur så öppnar sig båda låsen. Tänk på att dra åt rätt håll för låskistorna som håller wiren är av plast och går lätt av om man drar åt fel håll. "Been there done that..." |
|
|
hmm fått ut njuren men man ser kistan knappt å ser inga vajrar åt höger men ser vajern till till låset på pass sidan å den är öppnad nu men andra sidan hur få upp!! |
|
| Om du tittar undertill på den högra låskistan (framifrån sett) så ser du troligtvis nipplen till wiren. Stick in en skruvmejsel eller spetstång och tryck (eller var det dra?) så kanske du får upp låset? Jag gjorde så men lyckades på samma gång bryta tapparna som håller nipplen (och fick därför byta låset), så ta det försiktigt. | |
| lås kistan är helt täckt på min synns inget under till | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.