|
|
|
|---|---|
|
Hur använder jag timerfunktionen i stora datorn? Har aktiverat den utan märkbara resultat annat än ljudet från ett relä. | |
|
Det här kanske kan vara nåt: Länk Prova annars söka bland gamla inlägg. www.malte-racing.com |
|
|
Jag har för mig att du bara kan aktivera timern när du har tändningen på (ej bilen igång). Då kan du ställa in två tidpunkter när du vill att kupéfläkten skall sättas på och sedan stängas av - detta sker helt automatiskt. Ganska skönt komma till parkeringen och sätta sig i en något svalare bil... /J |
|
| Hur vet man att det funkar? Det enda jag märker är ett relä tv om ratten som tickar till och ett tyst surr från ECC:n(samma som låter när man just stängt av motorn och dragit ut nyckeln)Känner dock ingen fläktverkan... | |
|
Det du hör rino är fläkten som "drar" in luften till sensorerna som känner av hur varmt det är i kupén. Sitter små lufthål vid AC´n, där känns luften av och AC´n reglerar automatiskt om det skall ut mer kyla / värme i kupén. Joachim |
|
|
Hur automatiserat är detta? Har jag möjlighet att ställa in värme/kyla, fläktstyrka mm. blir det "storm" i kupén eller är det tysta surret jag hör allt? /Rickard, 328i cabrio -96, BMWCS 3738 |
|
|
Provade "Timer-funktionen" idag.. Fläkten startade, men det var dåligt klös i den, och inte kom det in någon kyla i bilen! Hade satt Timer-2 2 minuter efter att den skulle starta, men fläkten var fortfarande på fast det gått över 3 minuter! =( Provade då att endast ställa in Timer2 funktionen, utan att ställa in Timer1, och då startade fläkten på den tidpunkt jag hade satt till Timer2! Hur fungerar detta egentligen med Timer1 & Timer2? Är det inte meningen att AC´n skall starta också och inte bara fläkten? För övrigt fungerar både Ac & Dator U.a! Tacksam för svar! //Henrik |
|
|
AC:n kan ju inte ge något om inte motorn är igång pga kompressorn... Tror att det är fel på min då fläkten inte ens låter. Enl. instr. boken skall timern hålla igång fläkten i 30min efter start. Jag har stora kliman och den funkar i övr. super! /Rickard, 328i cabrio -96, BMWCS 3738 |
|
|
rino: Vad innebär funktionen, eller rättare sagt; varför finns det både Timer1 & Timer2? Vad é skillnaden? Hmm.. Kan man inte nyttja detta på ngt sätt under vintern? Så att det blir varmare i kupén? //Henrik //Kungen Af Malmö Länk |
|
|
Ok, ska försöka reda ut detta. På "Timer 1" ställer man in tiden som man vill att ventilationen ska sättas PÅ... och på "Timer 2" tidpunkten när den ska stängas av. (Dock tror jag att den max går i 30 min.) Man inte reglera hastighet, temp. O dyl. Luftkonditioneringen går INTE, den kräver att motorn är på. På vintern kan man inte heller få värme (om inte motorn är varm)förstås. Funktionen kanske man inte använder varje dag - men det är rätt häftigt att visa polarna... /JockeMan |
|
|
Ok! Tack för svaret!! =) //Kungen Af Malmö Länk |
|
|
JockeMan: En liten rättelse... Timer 1 och 2 är för två olika tidpunkter då du vill att ventilationen ska starta. T.ex. en gång innan du åker till jobbet och en gång innan du ska åka hem. Tiden den är igång är alltid 30 min. /Fredrik |
|
|
Vad jag förstår möjliggör timer 1 resp. 2 att få vent. 2Xper dygn á 30 min. dvs. tex. innan till jobbet & innan hemresan från ovan. Fortfarande iriterad över att min inte funkar... ;-) /Rickard, 328i cabrio -96, BMWCS 3738 |
|
|
Ok! Då verkar att stämma! Tackar för hjälpen! Dock verkar funktionen inte ha någon funktion! För det blir inte svalare i bilen för att fläkten går! =( Hade väl dragit för mycket ström, men AC'n skulle startat, så hade det gjort lite nytta!! ;-) //Kungen Af Malmö Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.