|
|
|
|---|---|
|
Hej Tänkte höra lite här angående spacers, jag köpte mig ju en uppsättning 22" till min X5a. Det är ET 45 på fälgarna runt om. Och det är original ET 45 fram så det lär ju passa perfekt och se bra ut, men bak är det ET 30 original. Vad tror ni om att då köpa 15mm spaceplattor per sida eller ska man satsa på 25mm alt 30mm per sida bak så det livar bättre på bilen och man kommer ju närmre original ET. Vad tror ni? Mvh | |
|
Provmontera fälgarna FÖRST innan du beställer spacers och se om du tycker att det behövs. Iom att dina nya fälgar också säkert är bredare är originalet som är ET30 så kan det fylla ut ändå. Montera och testa! |
|
|
Precis som NiKeMaN skriver är det kombinationen av fälgbredd och ET som är det man ska titta på. ___ //Ulf |
|
|
Nej original är också 10" breda bak. Men det är sant som du säger, är nog bäst att vänta och se efter montering så man får en mycket tydligare bild av det hela. Går ju snabbt i alla fall att lägga på dom sen om det blir nåt. Mvh |
|
|
Skulle vart 10.5" bredd på bakre original fälgen. men sak samma. haha Blir montering som sagt och sen får vi se vad det blir helt enkelt. Mvh |
|
| Med spacerplattor kommer du ju längre ifrån original ET, inte närmre. | |
|
Haha Ja jag såg att jag skrev fel där Anders-72 ;) Sorry Men har koll på vad jag sj tänkte i alla fall och det var rätt bara fingrarna som tänkte nåt annat ;) Mvh |
|
| Äh, glöm det. Jag såg inte att det var fälgarna som var ET45 runtom. Kolla som sagt frigången mot skärmkanterna först. Det kan finnas en anledning till att det är högre ET än original. | |
|
Ja det e sant! Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.



