AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.818

Köpa specers till sommarfälgarna

Visa användare
426
Steroid_X5_4.8IS
Bmw X5 4.8IS -05

Mitsibishi Pajero -92
Hej

Tänkte höra lite här angående spacers, jag köpte mig ju en uppsättning 22" till min X5a.
Det är ET 45 på fälgarna runt om. Och det är original ET 45 fram så det lär ju passa perfekt och se bra ut, men bak är det ET 30 original. Vad tror ni om att då köpa 15mm spaceplattor per sida eller ska man satsa på 25mm alt 30mm per sida bak så det livar bättre på bilen och man kommer ju närmre original ET.

Vad tror ni?

Mvh
Ni
1.573
NiKeMaN
Volvo V90cc D4 AWD Polestar 2020
BMW 118d 2008
Provmontera fälgarna FÖRST innan du beställer spacers och se om du tycker att det behövs.

Iom att dina nya fälgar också säkert är bredare är originalet som är ET30 så kan det fylla ut ändå. Montera och testa!
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Precis som NiKeMaN skriver är det kombinationen av fälgbredd och ET som är det man ska titta på.

___
//Ulf
Visa användare
426
Steroid_X5_4.8IS
Bmw X5 4.8IS -05

Mitsibishi Pajero -92
Nej original är också 10" breda bak.

Men det är sant som du säger, är nog bäst att vänta och se efter montering så man får en mycket tydligare bild av det hela.
Går ju snabbt i alla fall att lägga på dom sen om det blir nåt.

Mvh
Visa användare
426
Steroid_X5_4.8IS
Bmw X5 4.8IS -05

Mitsibishi Pajero -92
Skulle vart 10.5" bredd på bakre original fälgen. men sak samma. haha

Blir montering som sagt och sen får vi se vad det blir helt enkelt.

Mvh
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Med spacerplattor kommer du ju längre ifrån original ET, inte närmre.
Visa användare
426
Steroid_X5_4.8IS
Bmw X5 4.8IS -05

Mitsibishi Pajero -92
Haha Ja jag såg att jag skrev fel där Anders-72 ;) Sorry

Men har koll på vad jag sj tänkte i alla fall och det var rätt bara fingrarna som tänkte nåt annat ;)

Mvh
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Äh, glöm det. Jag såg inte att det var fälgarna som var ET45 runtom. Kolla som sagt frigången mot skärmkanterna först. Det kan finnas en anledning till att det är högre ET än original.
Visa användare
426
Steroid_X5_4.8IS
Bmw X5 4.8IS -05

Mitsibishi Pajero -92
Ja det e sant!

Mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.