|
|
|
|---|---|
|
Hej! Igår plockade jag hem en e39 -02 touring. Två problem: Knappen Max AC funkar inte. Gör den bara det vid speciella temp. eller är det fel på bilen? Enbart ena nyckeln fungerar fjärrlåset på. Hur ska jag börja felsöka? Stort tack på förhand! | |
|
Kan någon vänlig själ även förklara följande felsöker? Länk |
|
|
Prova att initiera om båda nycklarna. Här är instruktioner för två olika nyckeltyper, vet inte vilken du har: |
|
|
Max knappen ger bara max kyla på sommaren för min del, på vintern funkar den inte. Har du rest värme så funkar den som det, för mig iaf, att trycka på när man stängt av bilen. |
|
|
Tack för svaren! Om batteriet är slut i ena nyckeln, går detta att byta? Felkoderna, någon som har koll på dessa? |
|
| Har du "diamantnyckeln" så är det ej utbytbara batterier i den utan den laddas induktivt från tändningslåset. Som sagt prova initiera nyckeln! | |
| Det går att byta batteriet, men det är krångligt. Man måste skära upp nyckeln i skarven för att öppna den och komma åt batteriet. Så testa enligt tidigare inlägg först! Kör även bilen med den icke fungerande nyckeln så den har chans att ladda batteriet. | |
| Efter nyckelinitering fungerar båda nycklarna. Stort tack! | |
|
Grett, som vi säger här :) ___ Min bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.