|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
| Vad är det som hänt, hänger inte med! Någon har lagt ut annons på blocket med en bild på din bil, för att skojja med någon som fyller år? Sen blir du skitarg hänger inte med..... kan någon berätta!? | |
|
Om han nu är skyldig till detta så sluta du skriv om vad du ska göra här. Jävligt klantigt av dig. Åk och tryck till han och se till att han får betala för vad han ställt till med. Sånt här ska visas att det inte accepteras av någon. Mvh Mvh |
|
| & vad har han ställt till med, är det nån skada skedd? | |
|
Så han leta bara upp en bild som nu råka va din bil och la ut en annons med ett telenummer som ringt han och inte sagt nå? Verkar ju va normalt lägga ut en bilannons som kostar 100kr lägga ut bara för jävlas tillbaka? Finns ju annonser som bara kostar 20kr lägga ut på blocket, verkar skumt tycker jag Men finns väl personer till allt Men skulle han ha tänkt tjäna pengar på detta eller jävlas med dig som har M3an hade han väl inte skrivit om det på facebook! |
|
|
Har inte sagt att jag ska göra något olagligt. Vad som hänt, personen (denniz) har lagt ut en annons på min bil (även om inte allt i annonsen stämmer överens med min bil), han har använt sig utav mitt reg.nr. samt en del info (däck och fälgar bland annat). Vad då skadan med detta är? Det är bedrägeri, jag har fått flertalet telefonsamtal samt sms från folk som vill köpa min bil. Dom har helt enkelt känt igen den från garaget eller rejsa, och sen kollat upp reg nr fått fram mig och sen sökt reda på mitt telefonnr. Så visst har det tagit mkt utav min tid, sen vill jag ju inte heller att min bil används i någon "scam" eller vill ni att man gör det med era bilar? |
|
|
Han gjorde detta för att jävlas med personen som har telefonnr som var i annonsen, han hade inte en tanke på att jag (ägaren till bilen) skulle ringa upp honom. Om ni tycker att detta är något jag inte ska bry mig om, då får ni stå för den åsikten. Enligt mig är detta INTE okej. |
|
| ESvensson du verkar vara en riktigt farlig kille | |
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Det är bara en bil. "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." BMW CS #05XXX |
|
Tycker det du gör de vill säga kräva ersättning för en så liten sak är riktigt dåligt. Du märkte säkert att det va en svag människa den här Deniz och sa då till han att du SKULLE hämta nåt hos han som pant, Kan lova dig att hade du sagt så till mig så hade jag välkommnat dig men då hade namnet på den orten gjort skäl för sitt namn också STYCKEBRUK. Så ta och lugna ner dig och utpressa inte folk |
|
|
Hot och våld tjänar ingenting till givetvis men att föra ett samtal om det med väl valda ord är det absolut inte nåt fel med. Saker och ting kan sköttas snyggt utan något överdrivet överreagerade. Är ju ingen skada skedd vad jag förstått. Och som ELION skriver den här deniz är nog inte värt att besvära sig över och man kommer inte längre med hot om diverse. Alla har vi gjort saker som inte alltid vart så genomtänkta. Mitt föra inlägg ber jag om ursäkt för då det bara var dumt skrivet av mig. Mvh |
|
|
Har inte hotat killen, förklarade för honom vilken tid och skadat hans "skämt" hade orsakat mig. Frågade då om han inte tyckte att jag skulle få någon kompensation, jo det tyckte han var helt på sin plats. Sa då att 4-5k tyckte jag var en lagom ersättning, jo då tyckte Denniz. Dock så jobbade han ju inte nu, så det var lite tajt med pengar just nu. Innan ni utalar er och säger "men vad gör det?" så tänk efter, skulle ni vilja upptäcka att eran bil låg ute på annons? Vad skulle ni då göra? Bara rycka på axlarna och skita i det? Även när folk börjar ringa, smsa och maila till er? |
|
|
Hade väl gjort det som krävdes för att blocket skulle ta bort annonsen och sedan om jag fått tag på killen som lagt ut annonsen pratat med honom och förhoppningsvis fått en ursäkt. 4 - 5000 kr är väl lite häftig ersättning kanske eller satt du låst vid telefon 2 dagar? |
|
|
Skiter fullständigt i allt vad pengar heter, det som retar upp mig är att killen spelar ovetande "jasså? Det måste vara en polare till mig... Fy fan det är ju förjävligt att han använt din bil... Men du jag kan hans lösenord så jag tar bort annonsen nu...". Som ni säger, en seriös ursäkt kommer man långt med. Dock är denna killen för feg för det. |
|
|
ESvensson: Jag förstår ditt agerande och frustration, tror inte någon hade blivit glad av något liknande... Men nu när du vet vem det är och den personen förmodligen har fattat sitt misstag så är det lika bra att släppa det. Fegt av denna person att inte stå för sitt kast men man vet aldrig...han kanske sitter hemma och tjurar men försöker hålla masken så länge det går. BMW M-POWER |
|
|
ESvenssson: "Har inte hotat killen"...? Med tanke på att killen tyckte det var helt ok att ersätta dig med 4-5k så skulle jag säga att han kände sig hotad. Tror inte att Denniz (eller någon annan inne här på forumet för den delen) tycker att 4-5k är en skälig summa för att kompensera ditt "lidande" och jag gissar att han bara hållt med i det mesta du sagt för att inte göra dig ännu argare. Det han har gjort är inte ok men jag tror redan han har lärt sin läxa. Tror inte heller att han förstod konsekvenserna för ägaren till bilen på fotot han använde. Dyka upp och ta pant, kräva privata skadestånd... Frågan är vem som är ute på djupast vatten... ___ //Ulf |
|
|
ESvensson, för att citera dig från ett tidigare inlägg i denna tråd "Personen som försöker vara rolig med min bil ska få lida, det kan jag lova er." Den meningen kvalar garanterat in som olaga hot. |
|
|
Lägg ner för fan! Lägg inte ut bilder på din bil så att de är publikt åtkomliga på nätet då om du är så känslig. |
|
|
Att hota någon är brottsligt och klart mycket värre än det brott mot upphovsrättslagen som bildstölden utgör. Jag råder dig till att inte kontakta personen igen överhuvudtaget. ------- //Lövet |
|
|
Esvensson för det första äger inte du dina bilder på garaget, för det gör säkert garaget.org, för det andra har du inte ens vatten stämpel eller något annat på dina bilder som talar om att dom är copyright skyddade och att man måste fråga dig först om man får använda dom! Sen att dom tagit en bild som är på din bil, man ser ju inte ens regnummret på annonsen.. så dom som fått tag på ditt reg nummer och letat fram ditt telefon nummer är verkligen desperata! När du säger till denniz att du ska ha skadestånd, så kan det räknas som utpressning, om summan inte är skälig! Säger bara detta av egna erfarenheter, och du kan aldrig hota han med att anmäla honom då det med räknas som utpressning, däremot kan du stämma honom! Men om du väljer att stämma honom, så undrar jag för vad? För någon bild som inte du ens kan bevisa är din eller som du äger rättigheterna till? Bara lägg ner detta, och lugna ner dig och ring han och be han ta bort annonsen! Han har säkert bara skämtat med någon kompis som fyllt år eller något! |
|
|
Sofresh: han har angett reg.nr. På bilen på blocket. I blockets regler som han godkänt har han då godkänt att det är bilen med det reg nr som ska säljas. Bilden är inte tagen från garaget.org, den är tagen från ett annat forum. Och ja jag äger bilden, skiter dock fullständigt i om folk använder den så länge dom inte lägger in en annons och säger att den är till salu. Inte för det hat någon betydelse, men du behöver inte sätta något "copyright" på bilden, upphovsrätten gäller ändå. Nu skiter jag visserligen i detta, hade han gett fan i att använda mitt reg nr samt en hel del utav infon om min bil samt att han skrivit något i stil med "inte min bil på bilden", då hade det varit ok. Killen har inte hotats, polisanmäld är han redan (gjordes innan jag fick tag i honom). Jag förklarade för honom vilket bekymmer han ställt till med för mig och undrade om han inte tyckte att han skulle kompensera mig för det, och det tyckte han var helt på sin plats. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.