|
|
|
|---|---|
|
Hej, har en 525i 2007 (facelift och nya motorn). I oktober byttes tändspolar på garanti. Ca 100 mil senare börjar bilen av och till gå på 5 cyl. Jag lämnade in bilen i feb och det konstaterades att en tändspole var dålig och denna byts. När jag skall hämta bilen och startar den så lyser en motorsymbol (ej vanliga motorsymbolen utan en stor symbol som täcker hela displayen), bilen går jättedåligt och svarar ej på gas. Man behåller bilen och nästa dag får jag besked att styrningen av gasspjället lagt av. Efter reset och omprogrammering så fungerar allt. Jag hämtar bilen och den går bra men vid start i en vecka senare så är det samma sak - stor motorsymbol + bilen är okörbar. Vid provstart 30 min senare så startar den och går bra. Jag ringer BMW och de vill ha in den för kontroll av felkoder. Bilen står nu på verksatden - man har kollat felkoder och felsökt. Beskedet jag fick idag var att man hittat felet - man har bytt en spridare! Jag undrar - kan verkligen en dålig spridare ge dessa symptom? Dvs bilden går utmärkt, men vid två tillfällen har den vid start gått orent och stor motorlampa lyser. Tacksam för tips! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.