|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken lyder så har jag ett outhärdligt j*vla gnekande i framvagnen på min E60 -04. Ljudet uppkommer så FORT det blir minusgrader utomhus, vilket gör att jag inte kan lokalisera felet på en lyft eftersom så fort jag får in bilen inomhus försvinner ljudet. Har lokaliserat felet till vänster sida, och allt utom bakre länkarmar och krängningshämmarstag är bytt i framvagnsväg. Tur i oturen är att isen ligger kvar på samtliga sjöar, för annars hade jag inte tvekat att sänka den i en sjö, då man skäms ögonen ur sig varje gång man kommer in i tätbebyggt område när det låter som man har en överkörd griskulting under bilen. Så till min fråga.. Ska jag heltona bilen så ingen ser mig och fortsätta köra, eller kan någon vänlig själ iallafall komma med några tips om vad det kan vara? Tack på förhand! Mvh Thomas! | |
|
Gummibussningarna i krängningshämnarstaget Dessa bussningar brukar torka ut eller spricka Är de sprukna byt Är de torra spruta o dränka den med silicon sprej ellef nått liknande. Hade de problemet på min e39a O sedan vart de tyst |
|
|
dicka o: Tack för svar, men även dom är splirrans nya =) Mvh Thomas! |
|
|
På min var det bakre länkarmen som gnisslade. Kulleden var glapp också. /Jonas |
|
| ja73: Tack för svar! Bakre länkarm är beställd då den även var lite glapp! Återkommer med resultat! | |
| På min tröck jag in växellådsolja med en läkarspruta, blev tyst som i graven. | |
|
Länkarmen eller något som inte har smörjning (=Bara att byta) Eller finns det fettnipplar på dom? Tror dock inte det... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.