AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.398

Störst risk att köpa en M3?

Visa användare
426
Steroid_X5_4.8IS
Bmw X5 4.8IS -05

Mitsibishi Pajero -92
Hej

När man sitter och läser här på autopower dagligen så är det ju svårt att missa hur mycket det är med köp av en bmw M3.
Är det så att denna modell har drabbats absolut hårdast av fusk och bedrägerier av alla bmw modeller? Så otroligt tragiskt att en så fin modell inte kan bara få finnas och bevaras och respekteras av folk.

Man får uppfattningen av att köpa en M3 så måste man vara på sin vakt till 100% och man kan inte vara nog försiktig när man börjar leta efter sin dröm bil.

Så hemsk tycker jag med entusiaster som blir lurade med skruvade mätare och kaross modifieringar av olaglig natur.

Stor heder till dom som äger sina bilar länge och vårdar dom så genom åren.
Så att det i alla fall finns exemplar som är "orörda" från tråkigheter.

Bara lite tankar som jag hade.

Mvh
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
Tror inte M3 "drabbas" i % i större utsträckning än andra. När jag letade hittade jag bara 2 skumma av 8 st.
Sedan är modellen mer känslig för långmil än många andra modeller. Oavsett så är fifflarna ett jädra ..............

"I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas."
BMW CS #05XXX

Visa användare
426
Steroid_X5_4.8IS
Bmw X5 4.8IS -05

Mitsibishi Pajero -92
Okej okej ja var väl bara en känsla jag fick eftersom det kommer upp mycket trådar angående just M3orna. Skönt om det inte är så givetvis.

Mvh
Hej!

Jag letade m3 e36 innan jag köpte min e46:a, anledningen till att jag valde m3 e46 till slut var att de flesta av dem e36:or jag tittade på hade konstig historik och felaktigt miltal, den ena värre en den andra. Så det förekommer även på tidigare modeller.

Jag hade min e46:a ute till försäljning, högre än de flesta och det tråkiga är att dessa billiga bilar med tvivelaktig historik även drar ner priset på de fina då köpare alltid jämför blocket priser, Men då kan det sluta med att man köper grisen i säcken vilket kan bli väldigt kostsamt!

MVH

Martin
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.