|
|
|
|---|---|
|
Tjena. Satt o åkte idag och tyckte plötsligt att det var ganska svart vid instrumentklustret i bilen.... Länk Någon mer som råkat ut för detta? Allt började fungera när jag startat om kärran - men är det något som är galet? | |
|
Jag har svårt att tänka mig att det utökade instrumentklustret ska stänga av sig själv, så det låter som att något är fel. Om du fortfarande har nybilsgaranti tycker jag att du ska ta kontakt med närmsta verkstad och få dem till att kontrollera så att allt står rätt till. Min erfarenhet är att om elektronik väl börjat krångla en gång kommer det fortsätta krångla. |
|
|
Låter ju som något galet. Hade nog hoppats på att det hänt någon mer. Jodå nybilsgaranti finns kvar. Bilen är bara 12mån och 5 dagar gammal. |
|
| Har råkat ut för samma sak, slocknade och kom tillbaka vid omstart. På BMW hittade de ingenting, ny bil nu så ingen aning vad som hände....... | |
|
Hej, ny användare här, men detta har hänt mig också. Vid start några gånger (4-5) så har det utökade klustret bara visat "bakgrunden" och växlingsindikatorn. Har försvunnit vid omstart efter ett tag som du säger. Såg att någon i USA lagt ett inlägg i nåt forum om samma problem. Jag nämnde det när min motorvärmare skulle installeras, då gjorde de en komplett nyladdning av programvara i bilen, vi får se om det löser problemet. Lite snyggare "grafik" i kombiinstrumentet blev det iaf :) Jag funderar på om det hänt de gånger man snabbt låst upp, startat direkt och på något annat sätt stressat systemet lite. En enkel bugg i mjukvaran helt enkelt. |
|
|
ErikFalken ja precis så blev det ju för mig också. Jasså dom ändrar grafiken vid en programvaruuppdatering? Lägg gärna ut en bild så jag får se skillnaden! :) Får väl försöka få den gjord vid första servicen. |
|
|
Det är marginella skillnader, strecken i bakgrunden är lite annorlunda, sen är själva "listan" till höger när man browsar i lite annan färg. Men jag hade problem innan med att "nästa låt" osv i Spotify kunde hänga sig, och att det tog ett tag för rätt text att komma upp, det problemet försvann helt. Så det kanske är lite uppgraderad mjukvara även för blåtanden som uppdateras... Kan läggas till att detta är min första BMW, körde VW innan och bemötandet på serviceverkstäderna är ju lite bättre numera, DinBil-koncernen har lite att lära sig :) |
|
|
ErikFalken, ett tips är att regelbundet kolla vilka uppdateringar som finns att tillgå: Länk ---- BMW CS #6212 |
|
| Jag har haft samma sak en gång under drygt ett år. Inget att bry sig om när det inte är oftare. | |
| Hej på er alla! Jag vill lyfta denna tråd igen , då jag råkade ut för samma sak igår kväll. Instrumentklustret "bara slocknade" helt plötslig. Efter att ha låtit bilen stå i ca 1,5 timme så funkade allt igen. Därför undrar jag om ni som har råkat ut för detta, har ni lämnat in bilen till verkstad? Vad är felet? Skall man bara låta det vara? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.