|
|
|
|---|---|
|
Hej! Som rubriken lyder är jag ny medlem och ville passa på att säga hej, så hej på er:) Bytte nyligen till mig en 550i e61a ( www.garaget.org/buuhuu för er bild intresserade) Har även en fråga ang optimering av ecu, nånting användbart man bör ha i bakhuvudet när man väljer tillverkare / märke på dessa? Nån som kanske har tid att tipsa om nåt vettigt ställe eller liknande, tack på förhand och ha en trevlig dag! | |
|
Grattis till en fin bil, äger en likadan årsmodell 550 iAM T så har du frågor så kan vi köra det via pm. Pitstop har en optimering för 550 som jag kikat på. Har ägarens mobilnr om du vill prata med han. |
|
|
Tack du! Okay tack ännu en gång det skall jag ha i åtanke:) Såg att de annonserat ut på blocket, har du nå erfarenheter utav dom tidigare? Dream big, Set goals, Take action. |
|
|
Nix har ingen erfarenhet men pratade lite med ägaren om det och de sparar din gamla motorinformation / fil så att du kan gå tillbaka till den inför service eller annat eller om någon motor lampa skulle börja lysa. Då min inte har gått över maskinskadegränsen ännu på IF (12000 mil) så tänkte jag avvakta 2500 mil till först innan jag ändrar något då den annars försvinner.... 395Hk/530Nm som man får (har jag för mig) är ju annars rätt trevligt mot 367Hk/500nm på en icke-turbomatad motor så att säga. |
|
|
Aah ja men det är ju rätt nice med sparandet, Effekten är riktigt smutt! Tänkte byta system dessutom i ett försök att få lite skönare sång:) Dream big, Set goals, Take action. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.