|
|
|
|---|---|
|
Hallå alla körglada! Tänkte höra om ett irritationsmoment jag har. Om jag parkerar bilen i lutning så bilen rullar fram/bak sina cm då man lägger i (P) utan handbromsen så blir det ett dovt klunkande ljud när man lägger i backen och det känns som att man får "ta i" lite mer än vanligt för att få i backen (R). Några ideér? Mvh J -- Google is your friend -- | |
| Har samma fenomen på min, dessutom en hög andra problem med lådan som pendlande varvtal under körning mellan 60-80 och hårda nedväxlingar.. Är intresserad av vad panelen vet om det:) | |
|
Hade en del strul med lådan i min E46 330 -03, bland annat i form av hård klonkande nedväxling vid inbromsning till stillastående. Lämnade in och fick programvaran till automaten uppgraderad/uppdaterad till senaste. Detta var ca 2.000 mil sedan och lådan har varit en dröm sedan dess :-) |
|
| Hur långt har era gått? Min tickar över 31k snart, så känner att risken är stor att det handlar om något mekaniskt fel. Vill minnas att de uppdaterade programvaran i min låda för några år sedan dessutom. | |
|
18974 svensksåld |
|
|
16.000 mil, också svensksåld... Bytte olja och filter i lådan vid 13.000 men det som fick bort klonket var uppdateringen av programvaran. |
|
| Och min är en gammal tysk så där är väl ytterligare en 10 tusen mil eller nått egentligen :-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.