|
|
|
|---|---|
|
Hallå, har en 330d -01 och problem med sätesvärmare på båda sidor. När jag trycker på knapparna så blinkar dom bara till snabbt och slocknar sen , och startar givetvist inte. Vad kan vara fel ? | |
|
Finns det några relä med i lopen för sätesvärmen - om de kommer ström enkort stund så tycker jag det låter som relä - prova att byta plats på sätesvärmesrelä med ett annat relä som du vet funkar innan du köper nytt och se om du flyttar felet till den funtion där reläet sitter efter bytet. Det borde ju inte vara säkringen för då skulle du inte haft ström alls. Alterntivt kan det vara temp-reglereingen som krånglar - värmen växlar ju ner till lågeffekt efter en stund när du fått upp värmen - vet dock inte hur man felsöker detta men eftersom det är tvåsidigt så känns detta avlägset -det borde finnas en termostat per stol. /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det brukar bete sig så när det är avbrott i värmeslingorna eller i kontakten under stolen. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| okey, tack för tipsen.. ska kolla detta :) | |
|
Jag har ström fram till min trasiga stolsvärme i E36cabben men när jag trycker på sätesvärmen på högeffekt så fortsätter lampan att lysa för att efter en stund växla ner till lågeffekt. Jag har spänning fram til lkontakten under stolen. Men ingen värme så det där med termostat är kanske fel ändå - kanske det går på tid istället. Men säger Hasso att det är så, då ska du lyssna, för han har sällan fel. /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.