|
|
|
|---|---|
|
Hej, någon som har någon egenpatenterad lösning på problemmet med den privata simbassängen under tanklocket på e39:orna. Läste om någon som funderade på att borra hål och grejer. Går ju iofs att torka ur, men man kan inte springa ut och göra detta så fort det har regnat. \\Daniel | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Upplever det mest bara när jag tvättar bilen ,när det regnar och du kör bilen så brukar det inte finnas nått vatten där.Men min bil står ju i garage förjämnan och kanske inte upplevar det på samma sätt som en ägare med bilen stående utomhus. MVH Hasso |
| aha, har bara haft bilen en vecka (och det har inte regnat ännu), men det är nog som du skriver, blir mest när man tvättar och då kan man ju bara blåsa ur bassängen med tryckluften! | |
| att borra ett dräneringshål kan vara en lösning. Glöm inte att kontrollera var vattnet då tar vägen! Dessutom bör hålets kant rostskyddas. Problemet är enligt mig mer av förundrande karaktär än direkt allvarlig. Hur har ingenjörerna i Munchen tänkt när de konstruerade det hela? | |
|
håller med dig bjoerk. Bristen fanns redan på E34orna, på min förra uppstod en del rost faktiskt, så se upp med ev lackskador tex från bensinpumpsmunstycket Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
Tigerr |
Hiloou! På e34 har BMW gjort väldigt mycket, väldigt bra drenering. Där blir i princip ALDRIG rost.. Till skillnad från e39: Här har man ingen drenering alls, vilket leder till KRAFTIG rostbildning efter redan 2-3 år! Tigerr |
Tigerr |
Det man också kan göra är att man vattenslipar precis där vid "skarven" i bottnen på bassängen.. Senså kletar man på med en sorts speciell silikon som bla. förhindrar rost. Om man täcker hela skarven så blir där ingenstans vattnet kan äta sig in! Tigerr |
|
Eller så ser man till att alltid hålla rent där när man tvättar så rostar det inte .. ;) Bug -Schnitzerbumse med lite extra flås- Länk |
|
|
Jag tycker det är otroligt konstigt att ingenjörerna missat denna detalj...håller med bjoerck här jag oxå..hur gick detta till???? Liten men irriterande konstruktionsmiss.... Mvh Janne. |
|
|
Jag tror de har rättat till detta nu eftersom jag brukar inte ha något vatten där tom. när jag använder högtrycken... Men jag är inte 100% säker, ska kolla efter nästa tvätt! /Manray/ |
|
| Har heller inte märkt av detta men ska kolla nogranare nästa gång?? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Manray:Då vill vi så klart veta hur det är utfört om det visar sig att det är åtgärdat. MVH Hasso |
|
Vet inte om det gäller alla e34, men jag har dräneringshål bakom min lucka...? H U M A N R A G E Länk |
|
Tigerr |
bug >> Det är helt totalt omöjligt att hålla rent och tort där, så den lösningen gick inte.. Här gäller lite hemmamodifieringar! :) Tigerr |
|
Hasso; Nemas problemas! =) /Manray/ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.