AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.105

Hyllning till E34, vilken underbar bil!

To
1.223
Tommyv6
BMW E34 525IM 1993
BMW E34 520
Hej!

Har just köpt en BMW E34 525IM -93.
Har haft E34 tidigare, men glömt hur fina bilar det är att köra.
Denna är i underbart bra skick i chassie, motor och låda.

Vill bara säga att det är ÄKTA körglädje, vilken underbar bil, vilken körkänsla när den är i så fint skick. Inga vibrationer, går som ett strykjärn (körde c 70 mil, rätt långt för att köpa den)

Hade ett missöde med min förra BMW nyligen och fick en hyrbil, en Volvo V70 årsmodell 2012.
Och ursäkta svenskan, men vilken "skitbil" Volvon är att köra! Usch vad tråkig.
Skulle ALDRIG byta mot min E34, haha.
Och tillräckligt med "drag" i 525an än så länge, får se framöver om det blir mer effekt eller kraftigare (kanske äkta M5)
Vilket ljud när jag drar på växlarna på lite högre varv!

Är kär på nytt!

Trevlig BMW sommar önskar jag alla.

Tommy

Beemoholist javisst!
Visa användare
426
Steroid_X5_4.8IS
Bmw X5 4.8IS -05

Mitsibishi Pajero -92
Bara att gratulera!

Underbar känsla när man känner sig nöjd!

Mvh
To
1.223
Tommyv6
BMW E34 525IM 1993
BMW E34 520
Tack!

Ja, länge sen jag var så nöjd med ett bilköp (trots all rost)
Gammal kärlek rostar tydligen, hehe.

Beemoholist javisst!
Ju
94
JuniorS
530d Sedan -09
523i Sedan -97
Jag har också tänkt skaffa en E34.. Det är underbara bilar som bara går och går hela tiden.. Brorsan har en 525 TDS.. Den har rullat över 43.000 mil men visar inga tecken på att ge upp än..

Härligt att du är nöjd :)
To
1.223
Tommyv6
BMW E34 525IM 1993
BMW E34 520
JuniorS : Gör det, skaffa en E34..fina bilar. Skottsäkra.
Tyvärr verkar det svårt att hitta rostfria E34or...om man inte har råd att betala en slant extra för att köpa en rostfri.

Jag har haft några E34or, men länge sen nu och jag hade glömt hur underbara bilar det är vad gäller körglädjen, snudd på oslagbar.
Det handlar inte bara om effekt och turbo hit och dit, utan mer om känslan och vara "ett med bilen" :)
Lycka till om du köper en E34!

Beemoholist javisst!
Visa användare
ProPro-medlem
13.405
bmw-slangen
323i E30 -85 track day car
120i E87 -06
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
Jag kan bara hålla med! Klänger mig fast vid min 535i och än vill jag inte byta (fast måste erkänna att jag sneglat på nyare modeller - men aldrig riktigt hittat något som motiverar att jag släpper min E34)!

Det har tyvärr börjat komma en del rost nu :-( Ska fixa det värsta, så den ser respektabel ut några år till iallafall!
Personligen tycker jag det är svårt att hitta rost på E34:or:). Håller helt med om att de är underbara bilar. De enda moderna bilar som gett liknande glädjeupplevelse är RS4 B7 och M5 E39.

Mvh Stephan
jo
114
jonatan_m535 -85
M535i -85 Alpinvit
320iT -04 titansilver
E34 är helt perfekt vardagsbil för mig. Lagom modern ( har en hel del fiffiga finesser) skönaste stolarna jag suttit i, passar mig perfekt. Har ryggproblem så jag har elstyrda komfortstolar med elektriskt svankstöd. Ingen jätte avancerad elektronik.
Perfekt balans, första BMW med 50/50 viktfördelning??

Är på jakt efter en 525 facelift (-95/96) sedan som inte får vara svart eller mörkgrön. Säg till om ni vet om nån i bra skick. Bevakat blocket i 1 år nu snart utan att hittat i rätt skick.
Jonatan; Det är Tyskland som gäller om du inte lyckas få köpa kompisens fd 525i Executive-96 i Arktissilber som en här på forumet köpte för något år sedan. Minns just nu inte vad han heter. Mvh Stephan
jo
114
jonatan_m535 -85
M535i -85 Alpinvit
320iT -04 titansilver
Stephan: faktiskt inte lyckats hitta nån som tilltalat mig där heller. Vill ha en manuell sedan och dom flesta är antingen sunkiga eller touringar och svarta.
Hittade en individual (dock -93:a tror jag) avusblå med M-sportpaket. Den var riktigt läcker! I Tyskland, var bara 10 mil ifrån men såg rostig ut i dörrarna och kostade 2,500 euro.

Om du kommer på vad han heter så är jag väldigt intresserad! Silver är en av dom färgerna som jag tycker ser bäst ut på e34. Dock har jag fått för mig att sterling är snäppet snyggare men den försvann ju sen
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.