|
|
|
|---|---|
|
Är på jakt nu och har egentligen sneglat på en S-klass, men som vän av ordning och fd ägare av 7 serie bilar så.. Har tittat på -05 till -08 och blir lite förvirrad på prisbilden från runt 140 till 250+ tkr visst milen och utrustning skiljer så klart, känns svårt att bedömma om värdet, finns en miljon olika utrustningsvarianter? har från början tittat på 740 då jag är imun mot driftkostnad som bensin eller diesel skatt, men har sett att det finns 730 dieslar för bra priser med Det gör inget om bilen gått en bit men 19000mil känns kanske i längsta laget? motorn är väl inga problem? känns som man blir knäpp till slut och inte kan bestämma sig.. som alla andra så vill man så klart inte betala mer än nödvändigt men runt 130 till 160tkr är väl rimligt för en -06/-07? Alla dessa bilfirmor man ska kolla upp.. finns det bra bilar som inte är totalskrot? någon med erfarenhet eller input?? | |
|
Ja vad säger man, destå mer jag tittar runt här på forat och kollar upp bilar/företag..man finner inte ord Finns det överhuvudtaget någon bil som INTE är smälld, brunnen, stulen, repadibaltikum, skruvad, fifflad???? För att inte tala om företagen som säljer bilarna! ta mig fa.. bara bluff och båg allting Visst kan man förvänta sig skick efter vad man betalar men detta är ju löjligt.. |
|
| Länka till bilar du har funderingar kring så blir det lättare att komma med input. | |
| Bensin låter framför allt roligare....traktorljudet har jag så svårt med. | |
|
Ok, Länk Var det denna som var ombyggd till vänsterstyrt.. Länk Har inte läst bra om firman.. Länk Den här 730 känns bra, men någon här har kollat upp den och då var det skummt med stämplar och dokumentation? Länk Den här är nära, ska titta på den Länk denna känns intressant med Har märkt att några saknar kromlisten i fronten, är det något utrpaket som har den eller? |
|
|
Ja, nu har jag nästan bestämt mig för denna: Länk Svensksåld och en ägare sen -07 med full dokumentation och i fint skick det som jag kan tycka är priset..aningen högt? tittar jag på "bilpriser.se" så pekar den på runt 140tkr visst finns det lite garantier och den var precis servad med nya bromsar osv men ändå vad tycker panelen? |
|
|
Hej! Tycker inte priset är helt fel - rimligen kan du pruta till 200 tkr. 140 låter lite lågt. Det säljs inte så många 7 serie BMW i Sverige. Du kan säkert få ett bättre pris om du vill överväga den tyska marknaden. Vill du däremot ha en svensksåld med "full dokumentation" är utbudget begränsat och priset därefter. Glöm inte att få vinterdäck med på köpet. Du gör en dålig affär oavsett vilken bil du köper. E |
|
|
Nä 140tkr är så klart och ta i, men 200 borde dom ta Har tittat på bil i helgen och nog verkar handlarna i alla fall lite desparata en ringde tillbaka och erbjöd fri service, nya sommardäck och åtgärdande av en del punkter, samt drog av 15000 på priset rakt av, så det kanske i det ekonomiska läget märks av att lyx bilar inte är så lättsålda men visst oavsett vad jag köper kommer det vara den ekonomiskt sämsta affär någonsin (som alltid med bilar....) |
|
|
Köpare till 7 år gamla "lyxbilar" för 200 tkr går nog att räkna på ena hands fingrar idag. Den typen av bilar är förövrigt aldrig lättsålda. Den lilla erfarenheter jag har av bilaffärer är att det oftast är lättast att få till saker som vinterdäck, lasthållare osv än att pruta stenhårt på priset. Om man prutar så avsluta med .. vi skriver här och nu osv. Personligen betalar jag häldre 10 tkr mer för en bil med någorlunda bra dokumenterad histora än en bil som jag inte vet något om alls. Vill man ha en viss bil och har råd så tycker jag inte man ska tveka - man lever bara en gång. E |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.