AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
4.413

Varför köpte ni en E63...?

Ri
137
Ricobmw
BMW M6 Cabriolet 2007
BMW X5 4,6is-2002
Sitter just och funderar varför jag köpte en 645'a.

Den har stått avställd nu under vintern och ibland funderar jag varför köpte jag en bil som jag inte kan/ vill annvända året om.
Var nere i garaget och startade upp den morrar och grymtar och bara ber om att få tas ut och köras med.

Jag kan bara kontatera att det är trots sin ålder är en av de bästa BMW jag kört och att den var rejält före sin tid med i både design och teknink.

Jag ångrar inte en sekund att jag köpte denna underbara bil!

Så då undrar jag...
Varför köpte ni en E63??
ML
252
MLindqvist
540i (6 vxl) -98
Förlåt om jag bryter in i tråden. Jag är själv spekulant på en 2006 650i. Har tidigare haft E39 540 och E53 X5. Hur är den som vinterbil och är det något speciellt man som ägare måste tänka på, jämfört med andra bilar? Upplevs den som extremt orymlig och är det realistiskt att att använda den året runt?
Ri
137
Ricobmw
BMW M6 Cabriolet 2007
BMW X5 4,6is-2002
Om du inte har en stor familj så går bilen absolut att använda året om.
Det är en rätt rejäl baklucka för att vara en GT vagn ocg hare den skibag så får även långa saker plats.
Två vuxna åker kungligt i den, baksätet är inget för storvuxna men barn får plats utan problem.
Vinteregenskaper vet jag inget om men bilen har DSC så någon större fara är det nog inte om man har bra däck. Har sett ett par 650 som går vintertid i Nacka där jag bor.
Det tristaste är väl att inte kunna använda bilens prestanda och väghållning fullt på vinterm :)
ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
Fin bil, vad kör du för bil resten av året?

Mvh
Ri
137
Ricobmw
BMW M6 Cabriolet 2007
BMW X5 4,6is-2002
Vet inte om jag törs skriva det ...Audi A6 4.2 Quattro
Även A6an är trevlig inget att skämmas över! V8 4WD är alltid rätt.

Mvh Stephan
ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
Audin är ju en perfekt vinterbil.
Även bmwn går ju att köra på vintern, men om du ser det från perspektivet att hade du kört den året runt hade du inte längtat och den kanske tappat mystiken och känslan att köra den vid speciella tillfällen ?

Att se pärlan smutsigt med salt och is fula fälgar osv kanske inte är så roligt.
Jag tycker synd om min bil på vintern när 16 tummarna ligger på med drakgroken i utfällt läge :) inte direkt fagert, men praktiskt.

x1
9
x1BMW1x
645 Coupe - 04
Har själv en BMW 645, och som jag även kör vintertid. Ser inga problem alls att köra den bilen vintertid, men klart det kräver ju betydligt mer jobb att hålla den fin då den blir nersmutsad såpass fort, men som de flesta BMW-ägare här är det bara skoj att hålla bilen fin:)

En nackdel i övrigt är väll att bilen inte kommer till sin fulla rätt prestandamässigt på vintern:P

För övrigt en helt jävla underbar bil på alla sätt och vis:)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.