|
|
|
|---|---|
|
Min gamla BMW 528i Touring -98 med reg nr FXE532 FXE 532 Har trillat ut på blocket, den nuvarande ägaren påstår att bilen inte har rullat mer än 25xxx mil då den egentligen har rullat vad mätaren visar någonstans över 38xxx mil, då jag hade problem med div varningslampor till ABS och ASC så bytte jag instrumenthus tillfälligt under besiktningen för att den skulle gå igenom medan originalhuset va iväg på reparation... | |
|
Ok. Du bytte alltså instrumenthus tillfälligt och besiktade och sedan sålde bilen? |
|
| Absolut inte, jag återmonterade rätt instrumenthus med rätt mätarställning, hade bilen flera månader sedan sålde bilen, folk som ringde hakade upp sig på att jag hade skrivit 38k mil i anonnsen när det stod 24k mil vid senaste besiktningen så jag fick övertyga dem att den har gått längre än vad som va noterat, följer man besiktningshistoriken framgår det tydligt, varför ljuga om att en bil har gått längre? | |
| ok men då borde det bli rätt vid nästa besiktning om de läser av den aktuella mätarställningen, men man vet ju aldrig. | |
| Länk | |
|
Det står även att den har coilovers bak, men finns det till bakvagnen på en Touring? Där sitter fjädrar och dämpare separat. Men den var snyggt sänkt. |
|
| Det är luftbälgar med egenkonstruerade nivåreglerings stag med justermöjligheter... | |
|
Den har luftbälgar bak om det inte är bytt. Sänkt från fabrik enligt S227A SPORTL.FAHRW. MIT NIVEAUREGULIERUNG Och ja, bälg och stötdämpare är separata, så coilovers är nog inte helt sant :) |
|
| Man får väl hoppas att en ev. köpare tar sig tid att kolla upp tidigare besiktningsprotokoll. Förr-förra besiktningen bör ju då ha en noterad mätarställning på 30-nånting tusen mil och då blir det ju svårt för säljaren att stå fast vid sin nuvarande förklaring. | |
|
Är den text inskriven efter ditt inlägg? "Tidigare ägare har bytt Mätarhushus för att få Chrom ringar runt mätarna osv.. Så den visar 38xxx mil, Vid senast besiktning hade den gått 23xxx. (Har inte det andra mätarhuset!) För den som inte riktigt förstog det jag nyss skrev kan kolla upp det på Transportstyrelsen.se Pris: 29.000kr Går att diskutera vid Intresse och Smidig affär. Läs noga nu.. Inga MAIL ! så försök inte ens Lägga energi på det. Ni når mig enklast och snabbast på SMS eller RINGA mig. 070-3871623 " Jag har förståelse att man lägger in en bil som rullat 38000mil på ett lägre miltalsintervall eftersom vissa/många tror att en bil är totalt slut vid 20-25000mil annat är det i Finland där finns det hundratals bilar i 50000mil + intervallet. Förstår inte riktigt en varning för en 15år gammal bil med begärt pris på 29tkr även om texten inte var med. 29tkr är ett bra pris om den är i okej skick och allt fungerar. Den är läckert stylad på alla punkter utom E36/E34 speglarna. Mvh Stephan |
|
|
Försvarar inte tilltaget i sig, men är inte mätarställningen ganska ointressant i den prisklassen? Skicket måste ju vara långt viktigare för priset. ------- //Lövet |
|
|
Alltså om texten ang. miltalet inte fanns med från början skulle iaf jag bli arg om jag köpte en bil för 29k och trodde att den gått 23xxx mil och sedan visade sig att den gått 38xxx mil. Ang. långmilare i Finland vs Sverige tog jag en snabb koll på nettiauto Länk och där fanns 762 st. och motsvarande på Blocket var 527 st. Då tror jag nog utbudet på bilar över lag är dubbelt större i Sverige samt många som säljer en bil som gått över 50000 mil anger inte miltalet i annonsen (iaf i Finland). Så om det finns 700 st. i Finland borde det nog finnas 1400 st. i Sverige.. lite offtopic kanske men lite kul och intressant kuriosa. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.