|
Sida 9 av 9
|
|
|---|---|
|
Tack Anders! Har själv faktiskt tagit kontakt med handlare i när regionen, tyvärr spec utan AD och får troligtvis inte i närheten av tid rabatt men vem vet... ///Rickard |
|
|
Jag återkommer när jag får svar Rhino. Annars import? Länk Länk Länk Länk /Anders |
|
|
Hej Anders! HAr fått napp, Spacegrå, dock utan AD, men iövrigt istort som vi ville ha det, dock ej AD, gardiner, HiFI DSP. IStället speed info, tonade rutor, svart fönsterlist, stöldlarm. Verkar dock ej ha BMW apps. Spec: Aut baklucka Dragkrok avtagbar, höjd lastförmåga, Panorama, Kupevärmare, värme bak, ratt värme, tonade rutor, speed info, stöldlarm, svart läder, HiFi högtalare, internet, BMW live musikanslutning smartphone Topviewkamera med avbländb speglar extra 12v uttag skidsäck helljus ass deakt airbag Får den till kampanjpris, får dock med takbox 460 med hållare och lackskydd på köpet. Stänkskärm fram (vill ej dölja feta hjulem bak ;-)) Leverens senast v 26, så sommaren blir nice. Har ///Rickard |
|
|
Kanon Rickard för det verkar rätt tufft att hitta bil annars. Jag har rätt många åf kontakter och ingen har hittills haft nån bil ledig. /Anders |
|
|
Tack för engagemanget! Jag hittade den i Norrköping, dvs nästgårds ;-)). Ser nästan ut som den spec jag bad om offert på hos dem tidigare i april... VI (läs ffa sambon) svängde angående färg, vi vill ha spacegrå (med shadowline runt fönster och rails samt stänkskärmar blir den lite bättre balanserad färgmässigt!), AD har vi aldrig haft så det får bli på nästa bil, jag håller dock inte med dem som skriver att den används några ggr per år, AD är ju alltid inkopplad, däremot kanske Sportläget används få ggr per år... JAg har funderat kring tyskimport, hittade en trevlig med extra allt, men är nog lite bekväm och vill denna gång ha en helt ny, smart, nej! Tack för länkarna dock! ///Rickard |
|
|
Vi var ute och cyklade förbi en Spacegrå X5 igår kväll, ser ut som vi vill, just nu känns det riktigt gött! Bara inte något strular igen.... Trevlig helg! ///Rickard |
|
Ni 153 Volvo v90 t4 2019
BMW M3 30 jahre ed 2017 Mercedes v300 AMG 2020 Porsche 992 Carrera S 2020 |
Med känsla / Anders En. Fråga ! I din 535d hade du fond entertaiment Jag har beställt en x5 m50d f15 funderar att beställa detta till den för mina barns skull funkar det bra? Har inte haft det i mina e70 bilar för jag tycker skärmen har en konstig placering. Tacksam för dina synpunkter ? Ha det bra i vårvärmen Med vänlig hälsning, Johan |
|
Hej Nils-Johan, jo jag hade det i en F11 535d och det fungerade bra. Vi använde det dock väldigt lite. Jag hade tänkt att beställa det till min nya X5 också men blev rekommenderad att istället satsa på att köra med Ipad och köpa fästen som tydligen finns speciellt till BMW. Så det blev så. Idag använder ju väldigt många barn Ipad och DVD känns lite omodernt på det viset. Sen är kostnaden orimligt hög om man inte använder det regelbundet, fond Entertainment alltså. Den bilen jag hade det i, köpte jag "nästan" ny, så jag hade inte specat eller betalt nypriset själv. I E70 sitter väl skärmen även på den "gamla" platsen, mellan framstolarna? I F11 och även GT och "nya" 7-serien så sitter den ju i baksidan av främre nackstöden och det är ju en naturlig plats. Kanske de kommer där även i nya X5-an, skulle tro det. Ha det fint du med. Skall ut och olja terrassgolvet nu i blåsten, det lär torka snabbt idag i sol och blåst :-) Igår var det biltvätt så en nytvättad bil finns även :-) Rhino, det kommer säkert gå fint! När får du bilen? Spacegrå tycker jag rent allmänt är den snyggaste färgen på BMW totalt sett. Den är riktigt snygg framförallt på F10/11 med M-sport. Den är även lättare att sköta än de mörkaste färgerna. Jag hade egentligen velat ta Deep Blue Metallic på min X5, men eftersom jag byter mina bilar ofta så fick det bli den "säkra" kombinationen svart/svart istället. Den går alltid att sälja lätt på X5/X6. Men som sagt den blå tycker jag hade varit skitsnygg med Oyster skinnet. Blå bil och ljust skinn är otroligt fräscht. /Anders |
|
Ni 153 Volvo v90 t4 2019
Anders Tack för info |
|
Intressant att läsa dina funderingar Nils-Johan Anders: jag satsar själv på Ipads med fäste, kostnad för 2 fullsmetade Ipads med sim + fästen hamnar ju väl under 20´tusen (nu har vi dem redan...), då kan barnen även tex spela mot varandra över nätverk i bilen.... Nackdelen är att se film samtidigt, men då kör jag inuläget ett enkelt DVD system för tusenlappen.... JO, leverens blir SENAST v 26, ev tidigare, kan knappt bärga mig! Depp Sea blue gillar jag oxå, men regering och ev senare sälj säger stopp (ffa regeringen, jag har en känsla av att vi behåller X5an en längre tid, eller byter upp till större motor ;-0 ) ///Rickard |
|
| Hur funkar 50i-motorn i X5 - förbrukning, känsla, osv? | |
|
DETTA MEJL FICK JAG IDAG!!! "Rickard; Försökte nå dig på telefon, jag har glädjande besked, bilen har fått produktionsplats, BMW Sv fick tag på några kvoter som skulle stannat i USA egentligen. Er bil ligger nu för produktion vecka 25, med leverans vecka 35-36. Jag måste bara få bekräftat att vi kör vidare enligt det avtal vi skrev." Vi fick en kvot!!! Det blir en bil precis som vi vill ha den! Gud va gött! (Hade dock varit nice att glida runt i sommar med en X5:a...) Mvh ///Rickard |
|
| Kromade rails och fönsterlister eller svarta till djuphavsblå?? Jag tänker mig djuphavsblå lack och alla detaljer svarta, inkl grill..? | |
|
Grattis Rickard, men hur gör du med den spacegrå som jag trodde du hade köpt istället? /Anders |
|
|
Jag bara ringde upp och sa som det var, dvs att vi kunde få exakt den bil vi önskade och redan 22/4 skrivit kontrakt för! Säljaren på Kneippbadens tog det fantastiskt bra, sa att han hoppades vi hörde av oss vid nästa bilköp!!! Jag måste erkänna att vår säljare på Autopartner har i slutändan verkligen presterat, Så nu får vi Adaptive Drive, mek solgardiner, värmereflekterande framruta och BMW Apps istället för speedinfo och tonade rutor. Utöver detta kan jag ju även välja den stereo jag vill ha!!!! Från HiFi högtalare till, ja du vet. ///Rickard |
|
|
På tisdag 20/8 är det dax, hämtar bilen kl 14.00 Fy sjutton va gott, finns det Mperformance upgrade för motorn till 40d?!... |
|
Ni 153 Volvo v90 t4 2019
Va kul får vänta på min till december usch länge |
|
Fast då får du väl en F15?... |
|
Ni 153 Volvo v90 t4 2019
Ja det ska bli en f15 Lycka till med din fina bil |
| Hur har det gått rhino? Knäpp några bilder så vi som var för tröga ur startblocken får se vad vi gick miste om!! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.