AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
35.507

Hjälp mig speca X5 40d M-sport

Sida 8 av 9
rh
53
rhino69
X5 40d M Sport Business Edition -13. Tillverkad v25 13...
Det är precis det jag är rädd för, det skulle vara en förbannad nesa om vi inte får en bil när kontraktet är underskrivet!

Jag tolkar det som att produktionsplatserna är slut...:-(

Om du fick produktion framflyttad till v22 & beställde i februari....

///Rickard
Jag beställde min bil 9 februari.

/Anders
I värsta fall kan det vara så att det inte finns produktionsplatser kvar, men det finns säkert en del åf som beställt lagerbilar.

/Anders
rh
53
rhino69
Vilka fortfarande kan ändras???

///Rickard
Om du har tur så går det, men det kan också vara så att de är rädda att göra ändringar för att inte förlora platsen i kön. Ring runt till några. Var har du beställt?

/Anders
rh
53
rhino69
Linköping, ;-))

///Rickard
aj då...

/Anders
rh
53
rhino69
Var hos ÅF, lugnande besked, besked om kvot kommer måndag, enl ÅF skulle: "produktion även förekomma i början av juli, trycket i produktion ligger framförallt på 3 & 5 serien, många avvaktar nya modellen (X5)".

Vi får väl se!

///Rickard
rh
53
rhino69
Enligt

///Rickard
Men rhino X5 tillverkas i USA och i andra fabriker än 3 och 5 serien.

/Anders
rh
53
rhino69
Ja precis, förtroendeingivande eller hur....

///Rickard
Jag är rätt säker på att rätt så många beställer E70 nu med bra rabatter precis som att en del väntar för att se den nya modellen och framförallt kunna bedöma priser och övriga skillnader. Helt klart är det ju många som beställer E70, annars hade ju knappast min produktion flyttats fram. Det finns ju inga relevanta jämförelser med 3- och 5-serien eftersom de tillverkas i Tyskland och X5/X3 i USA. Märklig kommentar, men inget förvånar mig från den åf.

/Anders
rh
53
rhino69
Jag får väl hoppas att fortsättningen blir bättre!
Jag vill verkligen ha MIN X5a...

///Rickard
rh
53
rhino69
Besked på torsdag "Hej Rickard!

Det verkar gå mot Juli produktion enligt BMW, men det finns en möjlighet vi ska kika på, innan definitivt besked på Torsdag, vi får då en möjlighet att hitta extra produktionsplatser för olika modeller och hoppas att X5 ska vara med där."

Hittade detta via google: Länk

Således E70 production även i juli....

Håller tummarna

///Rickard
rh
53
rhino69
NU har jag fått besked.
Det sket sig, blir ingen bil, finns inga kvoter kvar, du har förmodligen j-ligt rätt Anders....

Jag skulle fått tummen ur tidigare med beställning samt kanske annan ÅF.

Vad göra nu? Är riktigt besviken.

Har kollat bilar i Tyskland, sökfunktion via BMW.de ger inga bilar med Adaptive drive, de kan ha i princip allt, utom just AD, prioriterar jag fel?
Min sambo vill inte ha en 5-serie annars hade det funkat för mig körmässigt ;-))

///Rickard
Rhino69 Shit vad trist men då får dem väll ge bra rabatt på den nya modellen istället
Det har slagit slint i mitt huvud. Jag funderar på en X5 M istället... =)

Hur skiljer sig ägandekostnaderna på dessa jämfört exempelvis 40d?

Vad ska man ge för en svensksåld 11a med ca 2´ mil?
rhino, jättetrist men som jag skrev vad avser din åf så förvånar mig nada där. Adaptive drive tycker jag själv är ett väldigt bra tillägg på X5. Sen hur andra värderar det kan jag inte svara på. Det varierar ju precis som en hel del andra options varierar vad avser vikten.

/Anders
WGN, satsa på denna istället. Den hade jag gärna köpt om jag inte redan haft mig en bilpark.

Länk

Den har stått ett bra tag så den borde vara prutbar. Firman har riktigt fina bilar. Har tidigare för några år sedan köpt ett par 760Li där.

/Anders
Rhino, jag har lagt ut lite krokar för att försöka hjälpa dig. Jag återkommer när jag får svar.

/Anders
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.