|
Sida 7 av 9
|
|
|---|---|
|
Hej! Ja, de verkar vilja sälja, jag väntar dock in fler offerter... Låt oss nöja med att säga Att jag tar in offerter inom 20 mils radie från Linköping. En annan sak, jag handlar med hjärtat, med nya modellen blir det nog inte lika kraftfull motor, individual audio blir det nog inte heller. Har dock ett tvivel någonstans, det är en väldigt stor investering. Jag har ägt 2 bilar, V40 2.0T -98, inköpt 2001 för ca 140', nästa bil V70 2.5T 2004 300'. Nu BMW X5 715', så alla kan nog förstå att jag tvekar, det gäller inte bilen utan själva köpet... |
|
Verdi |
rhino69, Räkna med att värdeminskningen på en sån pjäs är ca 10 tkr i månaden sett över 3 års ägande. Volvon du har nu kostar numera nästan ingenting i värdeminskning så det blir stor skillnad? Har du råd och tycker att det är värt det så kör på och beställ. Har du kikat på att beställa från England förresten? Finns kanske lite pengar att tjäna där som mildrar värdeminskningen. |
|
Verdi: det är mitt extraknäck via företaget som skulle finansiera bilen, lite osäker om jag vill binda upp mig att arbeta ännu mer. |
|
|
Då har jag till slut bestämt mig för att satsa på nya modellen. Pratade med säljaren i går och med tanke på att vi har tre barn, och mer än ofta tillhörande kompisar som vill åka med, så verkar det vettigt att vänta in den nya och mer rymliga modellen. Vill jag ha den första kundsålda bilen som kommer till Uppsala så får jag dock nöja mig med en 30d....:( 40d dröjer ytterligare ca 6 månader vilket känns lååångt bort. 30d motorn får dock minst lika mycket effekt som sitter i 530d, dvs 258 hk (upp 13 hk mot nuvarande 30d) och det känns ok. Lägg där till en viktminskning på nya modellen på runt 100 kg så tror jag inte att de drygt extra 40 hästarna kommer saknas allt för mycket. Dessutom sparar jag in minst 40.000 kr på att välja 20d i stället för 40d. Jag får, med mitt företags ramavtal samt lite annat, minst 12 procents rabatt vilket känns bra med tanke på att det är en helt ny modell. När det gäller leveranstid sa säljaren att om jag har tur kan jag få bilen i oktober men att jag bör räkna med november. Jämfört med offerten på den utgående bilen som hade beräknat leverans i augusti så känns ytterligare tre månaders väntan helt ok. Inga priser och specar finns tillgängliga i nuläget men där trodde säljaren att det inte kommer bli några prishöjningar att tala om. Däremot kommer den nya modellen ha högre grundutrustning så som automatisk baklucka, xenon, usb m.m. Inga officiella bilder finns tillgängliga ännu men med 99 procents säkerhet är det de rätta bilderna som finns ute på bland annat bimmerpost. Kan inte med all välvilja i världen säga att den blivit snyggare... Snarare får man lite X3-vibbar, speciellt bakifrån. Dock vet jag att man oftast får en annan känsla när man ser bilen i hallen och som alltid betyder färg och fälgar grymt mycket för helhetsupplevelsen. Ska nu inte fortsätta "terrorisera" denna tråd något mer med F15 snack utan startar en egen lite längre fram när priser, utrustning m.m. finns tillgängligt. Till alla er som slår till på den utgående modellen så tror jag att ni kommer bli grymt nöjda, så lycka till med alla offerter och hårda förhandlingar...;) zeejay |
|
Ni 153 Volvo v90 t4 2019
BMW M3 30 jahre ed 2017 Mercedes v300 AMG 2020 Porsche 992 Carrera S 2020 |
Zeejay Låter spännande har också den åf som kan fixa en tidig leverans till mig jag. hänger på din tråd när den är igång |
|
Hänger fortfarande i med E70, funderar dock kring färg, Spacegrå eller Carbonsvart? |
|
|
Nu är det underskrivet... Färg förmodligen Carbon svart, i övrigt följande spec: Svart läder, bambu inlägg Eluppvärmd ratt Värmereflekterande vindruta fram Baksätesvärme Mek solskyddsgardiner Skidsäck Helljusassistent Kupévärmare m fjärr Hifi prof DSP Musikanslutn, BMW live, Apps, Internet Topview kamera med aut avbländb speglar Adaptive Drive Avtagbar dragkrok m förhöjd kapacitet Deaktivering pass airbag Extra 12v uttag Ej modellbeteckning Mattor Bagagegolvsskydd 675'9 |
|
|
Hur mycket rabatt fick du till slut, rhino69? Skulle vara glad om du ville skicka ett PM om var du beställt! I-landsproblem: Svarta eller silverfärgade rails till Titansilver X5? |
|
|
WGN, givetvis svarta :-) rhino, vad får du för leveransvecka och produktionsvecka? Intressant att jämföra med min beställning i UK. /Anders |
|
|
Jag har nu, enligt uppgift, ca två veckor på mig att bestämma om jag ska slå till eller ej.. sedan slutar E70 tillverkas Anders.. Kan du motivera för mig varför jag ska byta ut min 08:a mot en ny? Förutom att jag får en ny bil med större motor som inte gått 15000 mil, p-värmare och grått individual-läder? iofs tunga argument, jag hade tänkt behålla bilen tills den dag då jag är så risig att jag behöver hiss för att ta mig in i den.. Är det någon skillnad i kvalitetskänsla efter facelift?? |
|
|
WGN jag skulle säga så här att jag har inte märkt någon kvalitetsskillnad mellan en -09 och en -12a tidigare. Jag har haft tre olika X5-or sista två åren. Först en -11 40d Sportpaket. Den störde jag mig på för det knarrade enormt i förarstolen. Ingen alls kvalitetskänsla där. Sen en -12 40d Sportpaket som jag inte hade några knarr med däremot mkt strul med åf Autopartner Linköping. Sen importerade jag i höstas en 35d M-sport -09 och den var riktigt fin, absolut ingen som helst negativ skillnad mot de nyare. Så årsmodellmässigt tror jag inte du kan räkna med någon förbättring kvalitetsmässigt. Jag tycker F10/11 har en högre kvalitetskänsla en X5 rent allmänt. Sen en ny bil är alltid en ny bil och visst skulle du gilla att åka i en fyra år nyare bil med noll mil på mätaren, samt att du förstås kan speca den som du själv önskar. Sen om det är värt pengarna eller inte kan bara du avgöra. Jag skulle isåfall rekommendera att gå upp på en 40d som jag tycker är en riktigt fin motor på X5. Jag beställde dock själv en M50d när jag tog beslutet att köpa i England. Det blir ungefär samma pengar som en 40d här men med i princip extra allt i utrustning. Skinnet är ju en sak i sig. Jag hade exklusiv skinnet i den senaste 35d och det var en av anledningarna till att köparen köpte just min bil och det skinnet är överlägset det vanliga skinnet. Jag har tagit exklusiv skinnet i min bil från UK. /Anders |
|
|
Hej! Bytte idag färg till safirsvart, vi kollade Carbon svart igår, den blir väldigt blå i visst ljus, därav byte. Vi ändrades oss även om listerna, det blir valnöt, kanske lite annorlunda val till svart Nevada läder, men Ali blir väldigt "Hugh tech" i våra ögon... Jo, la även till panorama soltaket ;-)) Pris nu 693, dvs 194100 i rabatt, ville dock få priset till 690, borde fått ngn tusenlapp mer i rabbat med tanke på att soltaket ligger på 17800. Jo, prod vecka får jag reda på imorgon är dock rädd att det blir sensommar/ höst, vi får se... @WGN, hur pm:à? ///Rickard |
|
|
Va, är det sådan prisskillnad mot England? ///Rickard |
|
|
rhino: Klicka på mitt namn (WGN) å sedan på skicka "powerpost". Anders: Ja, att få speca bilen som jag själv vill ha den är nog det som väger tyngst. Sen också att den är ny. X5:an jag har nu köpte jag när den rullat 9000 mil. Ska jag behålla en bil länge känns det synd att någon annan har "slitit ner" den de första 9000 milen. Min lokala handlare, som jag har väldigt god kontakt med, har i sin offert inte givit mer än den officiella rabatten. Borde man inte kunna räkna med viss rabatt på den extrautrustning som jag lägger på utöver erbjudandet? |
|
|
Bra du tog safirsvart rhino för carbon är BMW-s svåraste färg att hålla fräsch. Jag har också best safirsvart, snyggast på X5 anser jag. X5 E70 slutar att tillverkas i juni. Det är tydligen ett oerhört tryck på orders för min produktion blev skjuten cirka tre veckor till v22 trots jag la order början på feb. /Anders |
|
|
Prel vid underskrift v26, men imorgon ska jag få besked.... Platinagrå hade varit vårt 1:à val om möjligt... Tar du stänkskärmar? Min åf kände inte till problemet med stenskott/blästring! ///Rickard |
|
|
rhino du menar produktionsvecka 26 antar jag? Nej jag kör inte med stänkskärmar, jag tycker inte det var något problem med min förra X5 men det beror ju på var man kör förstås. /Anders |
|
|
Ja, men det är inte klart ännu, v26 är väl i princip sista veckan i juni... Hur lång brukar leveranstid vara fr.o.m. Produktion? ///Rickard |
|
|
Fick idag detta mejl från ÅF: "Hej Rickard! Inga ÅF i Norden fick kvoter som planerat från fabrik under gårdagen, men jag kollar och återkommer på Måndag eller idag om det skulle ske förändring." Hur fan ska man tolka det??? Återkommer! |
|
|
Helt klart är ju produktionsplatserna nu en flaskhals för man har antagligen fått in betydligt flera beställningar av X5 än vad man planerat pga kampanjer. Har man otur så kanske det inte finns någon produktionsplats kvar till och med, men det borde han ju isåfall ha skrivit. Sista produktion av E70 skall vara i juni vad jag fått informerat. /Anders |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.