|
Sida 4 av 9
|
|
|---|---|
| Komfortpaket, inte komfortstolar.. | |
|
Du borde ta dragkrok. Det är ju två helt väsensskillda bilar er så att välja efter interiören känns lite märkligt enligt mig. Glömde i min kommentar ovan att du valt F11, därav att jag skrev 20" och förstår du menar komfortpaket och då borde du lägga till komfortstolarna. /Anders |
|
|
Bilen är spikad, det är bara färgen som inte är klargjord. Interiören är en sak, som jag personligen tycker är viktig. Det är där man spenderar mestadels av tiden med sin bil. Jag vill känna att jag åker i något modernt, X5:an var som att kliva tillbaka i tiden jämfört med min befintliga A6. Så är inte fallet med F11 med den utökade instrumenteringen etc. Får en skön "cockpit känsla i den bilen". Utrymmen i bagage/baksäte är likvärdiga eller t o m lite bättre bagage i F11. Jag hade F31 i kompotten också, men det föll till slut på F11. Verkar inte gå att välja 20"? 18" standard i msport och 19" enda uppgraderingsvalet :( Har 20" på min A6 idag och hade gärna haft det på F11:an också, men det gick inte, som det verkade i alla fall. |
|
|
Garpenrud; Du kan få 20" i efterhand Länk Vad jag känner till kan man bara få 20" från fabrik till M550d och M5 eller om bor i en Gulfstat. Mvh Stephan |
|
|
Tack för svar! Adaptive Drive har jag inte utrymme för, får prioritera Top view, aut baklucka, HiFi pro, samt gardiner, just det, vinterdäck ska väl till så småningom... Har just lånat en X3 20d, sportstolar, automat. Ganska stötig gång, motorn brölar, inte riktigt vad jag trodde, men antar 30d motorn är helt annorlunda, samt Dynamic Damper Control gör nog sitt till om det kryssas. Jag byggde en X3 med ungefär samma spec (dock Dynamic Damper Control) som X5 business sport edition, det verkar, med förväntad rabatt, som att det skulle skilja 30-35`mellan bilarna. Hmm större bil, starkare motor, valet verkar bli lätt. |
|
|
Oj börjar bli lite rörig tråd med först X5 sen F11 och sen även X3 :) rhino du kommer bli jättenöjd med X5. /Anders |
|
| Tack, tror det med, F11 hade varit kanon, men "låg" i sambons ögon... | |
|
Garpenrud, om du värderar interiören högt så bör du välja komfortstolar. Ta istället 18" använd dem till vinterdäcken och köp 373M 20" på ex vis Alloy Wheels direct i England. /Anders |
|
| Kan jag ha alcantara/tyg klädseln i komfortstolen? Fick för mig att jag var tvungen att ta läder då också? | |
|
Tjejer gillar att åka "högt" :) själv har jag vant mig, men gillar både F11 och X5, men bilarna är totalt olika och det bästa är att ha båda två att användas vid olika tillfällen :) /Anders |
|
|
garpenrud: Komfort kan du bara få med skinn. På en duktigt utrustad 530xd skulle jag absolut välja komfortstolar och skinn. Den har passerat gränsen för vad normala människor lägger ut på en bil för flera 100-tusen kr sedan redan. ;) Individualrutor och blanka rails? Jag valde inte till så mycket men tog blanka rails då jag tyckte det skulle se konstigt ut med blanka svarta lister runt fönstren och sedan matt-svarta rails. Rutorna är nästan billigare att få tonade från fabrik än vad glasmästaren vill ha för eftermontering. |
|
| Kanske bättre att hålla sig till specifikationer av enbart X5 i denna tråd. För någon som inte är lika insatt som vi insnöade BMW-tokar kan det lätt bli missförstånd. Finns gott om andra trådar där F10/11 kan diskuteras. | |
|
Vad kan man ungefär vänta sig för rabatt på xtra utr, tänker nu snarast på 40d business sport edition med "tilltugg". Stänkskärm verkar obligat, men foliering? BVS eller vart vänder man sig? Bor i Linköping... |
|
|
Det bästa du kan göra tycker jag är att ex vis kontakta tre olika åf och sen jämföra offerterna. Av egna erfarenheter så skulle jag dock skippa din åf i Linköping som var några riktiga klåpare när jag köpte bil där förra sommaren. /Anders |
|
|
Tack för svar. På vilket sätt var de klåpare? Kanske inte så lätt att svara på, men tacksam om du kan utvidga. Jag planerar, när det drar ihop sig, att ta kontakt med Norrköping,Vimmerby/Jönköping och givetvis Linköpings handlare. Bör jag ta en tripp till Stockholm??? |
|
|
Jag vill inte lägga ut det i detalj här men de var väldigt oproffesionella på många vis både vad gäller skicket på bilen (en Premium Selection -12) och hur man sedan hanterade både leveransen och åtgärderna av bristerna. Man missade till och med att registrera bilen... Jag kan rekommendera Novation Uppsala, M-bilar Västerås och Carlsson Bil Örebro, även Bilia Göteborg, men sistnämnda verkar inte ha bra rykte på servicesidan vad jag förstår av annan tråd. /Anders |
|
|
Ringde Carlsson Bil idag, verkar trevliga ligger dock 11000 över på offerter givna (2 st).... Vilket musiksystem ska man ha? Är individual värt priset (jag är gammal audioholiker)? HiFi DSP, HiFi är generiska??? Spec i nuläget ser ut så här: BMW X5 40d M Sportpaket (590800) Spacegrå Nevada svart Eluppvärmd ratt Kupevärmare (hänger dock löst) Förvaringspaket (hänger också löst) Skidsäck (hänger riktigt löst) Aut baklucka Extra 12 voltsuttag Solgardin bak manuella Topview kamera inkl avbländbara back/sidospeglar Panorama soltak Dragkrok, inkl förhöjd dragförmåga Deaktivering pass airbag BMW apps internetförber Musikanslutning smartphone Individual HiFi Helljus assistent Adaptive drive Total 896850 (listpris utan kampanj) bästa offert på styvt 700` OK eller? Funderar på att skippa förvaringspaket, skidsäck, helljus assistent och ev värmare, för den värmer väl inte motorn (och nån glädje vill jag ju ha av elvärmen i ratten ;-)) |
|
Verdi |
Helljusassistenten tycker jag är riktigt bra. Är inte så dyr heller så ta med den du. Däremot kan du skippa värmaren tycker jag. Är heller inget fan av panoramatak längre (har själv) så det tycker jag också du kan skippa om du vill spara en slant. |
|
Jag saknar skidsäck. Grymt smidigt, för då kan man ta bort kasetten och lasta långa saker. Har man den inte är det inget hål bakom armstödet bak. Grym handlare som har öppet på långfredagsnatten dock:-) /G |
|
|
Tack för påpekanden alla. Visste inte att säcken var borttagbar, isåfall givet tillval... OK, planerar att skippa soltak, kupévärmare och förvaringspaket, tar in baksätesvärme och 4-zons klima, droppar priset ca 25´, kan använda dem till vinterhjulen istället till hösten... Nu börjar bilen kännas riktigt bra. Kommer även sätta på stänskärmar runt, tycker dock det är "dåligt" av BMW att inte erbjuda dem direkt, då det uppenbarligen är en riktig designmiss.... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.