|
Sida 3 av 9
|
|
|---|---|
|
Glöm bara inte automatiska bakluckan, den tycker jag är ett måste på en X5. Annars ser det helt okay ut tycker jag. Panorma finns inte plats för i kalkylen antar jag? Vad får du för pris? /Anders |
|
| Panorama blir tufft, prioriterar nog dieselvärmaren där. Skall se om jag kan klämma in automatiska bagageluckan. Priset är business intelligent kampanjen och sen ingen rabatt på överskjutande utrustning. Å andra sidan köper dom in min A6 för ett bra pris. Så jag känner mig nöjd. | |
|
Låter ju kanon och skönt du blir av med din DKW också :-) Jag sålde i februari min fd F11 till en skåning som var sugen på en A6 som alternativ till min 520d F11 men jag fick honom på rätt spår och han ringde senare och tackade mig att jag omvänt honom och tagit BMW-n trots den var lite dyrare i inköp men jag visade för honom att den sannolikt inte skulle blir dyrare att äga. Hoppas även du blir glad för ditt bilbyte. När får du X5-an? Juli? /Anders |
|
|
Nu har jag fått med automatiskt bagage, extra 12v, velourmattor samt helljusassistent också! Nu känns det som att kråkan skall på pappret innan det blir hysteriskt dyrt. Skall sova lite på klädseln, men den bruna känns schyst tycker jag. Oyster blir för ljust tänker jag, smutsigt? Leverans blir nog först i höst verkar det som, typ September. |
|
|
Just det, stänkskydd fram lade jag till också. Lät som ett bra tips! Det blir inte fult? |
|
|
Juniproduktion är sista tillverkningsmånaden för E70 och sen räkna 8-10 veckor därifrån. /Anders |
|
|
Ute och provkörde X5 idag, fick kalla fötter. Bilen känns lite omodern invändigt.. nu har jag beslutsångest, IGEN.. :S Hur har ni andra resonerat? Lutar åt F11 Facelift nu.. |
|
|
X5 är en helt annan typ av bil än F11 och den har även ett antal år på nacken så det går inte att jämföra. Omodern vet jag inte, det är inte mycket som är upphottat på F11 jmf med E70n. Utökad instrumentering och 4-färg HUD hade du väl ändå inte tänkt klämma in? Enda som jag tycker skiljer markant är knapparna på ratten och spaken för farthållaren. Att den är lite gnekigare osv än F11 skyller jag på att den tillverkas i USA. |
|
|
Hej Alla! Hoppar in i tråden, då även jag vill speca en 40d Business Sport Edition... Min första fråga, sportchassi, standard chassi eller adaptive drive? Har aldrig ägt BMW tid, nuvarande bil en V70 2.5T -05 (Ja, jag vet....) Har därför eg inget att jämföra med. Jag har hört att chassi är rel styvt och då med 20 tums fälgar kan det bli lite stötigt/spårigt, hjälper det med standard chassi? Jag har begränsade medel, men i nuläget siktar vi (jag ;-)) på: 40d Business Sport Edition Carbonsvart, med svart Nevada, ev Tobacco HiFi Pro Internet uppkoppling, BMW apps etc, EJ DAB+ Eluppvärmd ratt Solskyddsgardiner bak Deaktiveringsbar airbag fram Extra eluttag Förvaringspaket Avtagbart drag m förhöjd kapacitet Backkamera m Topview och bländbara speglar är nog för sambon ett måste. MEN, MEN behövs adaptive drive, denna gör att jag får sträcka mig en hel del (jobba lite exra...) Tänkte avstå från aut bakluckeöppning, bra med motion som svärmor säger! Kommentarer tack, gärna råd ffa om chassit! ///Rickard |
|
|
Hej Alla! Hoppar in i tråden, då även jag vill speca en 40d Business Sport Edition... Min första fråga, sportchassi, standard chassi eller adaptive drive? Har aldrig ägt BMW tid, nuvarande bil en V70 2.5T -05 (Ja, jag vet....) Har därför eg inget att jämföra med. Jag har hört att chassi är rel styvt och då med 20 tums fälgar kan det bli lite stötigt/spårigt, hjälper det med standard chassi? Jag har begränsade medel, men i nuläget siktar vi (jag ;-)) på: 40d Business Sport Edition Carbonsvart, med svart Nevada, ev Tobacco HiFi Pro Internet uppkoppling, BMW apps etc, EJ DAB+ Eluppvärmd ratt Solskyddsgardiner bak Deaktiveringsbar airbag fram Extra eluttag Förvaringspaket Avtagbart drag m förhöjd kapacitet Backkamera m Topview och bländbara speglar är nog för sambon ett måste. MEN, MEN behövs adaptive drive, denna gör att jag får sträcka mig en hel del (jobba lite exra...) Tänkte avstå från aut bakluckeöppning, bra med motion som svärmor säger! Kommentarer tack, gärna råd ffa om chassit! ///Rickard |
|
|
Det blev en 530xd Touring Msport till slut. Får faceliften med prod i Juli och leverans i Augusti. Har inte bestämt färg än, har bett ÅF att kolla upp Frozen Grey Matte. Någon som har en aning om vad den kan kosta? Är matt lack praktiskt? Tack alla för er feedback! |
|
Ni 153 Volvo v90 t4 2019
BMW M3 30 jahre ed 2017 Mercedes v300 AMG 2020 Porsche 992 Carrera S 2020 |
Du måste ha adaptive drive |
|
Hur kommer det sig att du ändrade dig Garpenrud? 530d X-drive F11 är dock en fantastiskt härlig bil, kör den för tillfället och är supernöjd. Vad blev det för spec? Jag skulle inte ens drömma om en frozen grey på den modellen. Jag tror den blir svårsåld i andra hand. Dessa färger har en mkt begränsad kundgrupp och den ligger isåfall mera på "sportbilarna". /Anders |
|
|
Som jag förstått det så måste de matta färgerna tvättas för hand, smuts, flugor och fågelbajs måste avlägsnas omedelbart. Väldigt känslig för repor mao. rhino69: El lucka är ett måste! Adaptive drive är trevligt men inget måste enligt mig. Jag har det men det är för att bilen vart demo och har i princip allt som var nytt då. Tror inte det används mer än 5ggr/år. |
|
|
Jag skulle heller absolut inte köpa en X5 utan automatisk baklucka. Dels är den rätt hög, dels rätt tung och sen oftast skitig = klart värt attribut att betala för. Antar att Bluetooth ligger med i specen? Jag köpte själv av misstag pga dålig kontroll och en trött skall, en beg X5 40d -11 PS som saknade båda dessa. Som tur var hade jag bytesrätt så det blev en F11 530d X-drive -12 istället i avvaktan på leveransen i sommar av den beställda X5 M50d i England. /Anders |
|
|
ok tack, då har ni hjälpt mig att inte välja den matta färgen. Spacegrå, Mephistogrå eller Titansilver då? :) Spec: M Sport med 19" Komfort Navi Pro Hifi DSP Dieselvärmare Helljusass Speed Limit Info Alcantara/Tyg klädseln Velourmattor Backkamera Utökat Instrumentering (Fy fasen vad coolt det var! Hade kunnat kosta 15K och jag hade tagit det ändå :)) Ambient Light Extra 12v Rökarpaket (Inte för att röka i bilen...) Svankstöd BMW Apps/Live/Internet/Smartphone Sportväxellåda Anledningen att X5 föll bort var att den kändes för gammal i interiören jämfört med F11. |
|
|
spacegrå, bluetooth? 20"? /Anders |
|
|
Garpenrud; När Frozenfärgerna började erbjudas 2011 till F10/F11 med M-Sportpaket var extrakostnaden €3300 i Tyskland. Länk Jag hade velat prata med personer som äger en Frozenlackad BMW innan ett eventuellt köp för att veta vad man ger sig in på. Du kan ju välja någon annan Individualfärg om skötseln är för tung. BMW Niederlassung München har denna Phoenixgula F30 inne just nu Länk Mvh Stephan |
|
Verdi |
garpenrud, på en F11 av den digniteten hade jag lätt tagit komfortstolarna. |
|
Han har valt komfortstolar väl? Står ju komfort. /Anders |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.