|
|
|
|---|---|
|
Hej! Det är så att min E46a läcker kylarvatten. Började med att lampan tändes, då fyllde jag på 1 liter. Sen höll det i två veckor. Men nu kom det tillbaka igen! Försökte kolla i motorrummet och det verkar som den läcker på högersida sett framifrån, fick "diagnosen" av en som kollade att det förmodligen är från kylaren, någon slang/rör som sitter där. Han sa att han inte visste om det fanns en o-ring där, eller om man fick byta hela. Snälla säg att någon har koll på detta så jag slipper bli fattig! Tack | |
|
Min var likadan men i mitt fall var det expansionkärlet som hade torrspruckit. Byte inkl arbete ca 700:-. Kärlet sitter på höger sida på kylet om jag minns rätt. Får hoppas på de kanske... Fixa till det innan det blir värre. Kan gå varm och då går de fort. /Fredrik |
|
|
Som Mugellorot skriver. Expansionskärlen kan spricka längs sidan. Har du tur i oturen så är det O-ringen/ringarna på nedre anslutningen som gett upp och du kan byta enbart dem. |
|
|
Tackar för svaren! Uppskattat. Ska försöka kika imorgon! Btw Clintan66 klingar låg och bred e46 i mina öron, kan det stämma? :) |
|
|
Min var likadan men i mitt fall var det Kylaren som var rejält slut den såg mer eller mindre ut som en svullen korv. Lika bra att byta vatten pump termostat expansionkärl när man bemödar sig med att ta lös allt. |
|
|
Hej! Hade bilen inne hos mekaniker som hittade ett mindre läckage mitt under kylaren. Han var osäker på vad den delen hette, men misstänkte något i stil med "nivåkontakt". Och att den eventuellt satt med bajonettfattning. Har ni någon aning om vad detta kan vara? Tack! |
|
|
Stämmer bra spinnix :) ditt tidigare inlägg. Ang bajonettfattning vet jag ej. |
|
|
Denna delen verkar det vara jag letar efter, och ska beställa. Frågan är: har någon koll på hur jag fixar en o-ring till den? Länk |
|
| Bmw bör ju ha. Själv hade jag möjlighet att plocka från jobbet till min. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.