AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.254

520 F11, Sten eller skruv skramlar i kabinen

ro
2
roy79
520dA -11
Tänkte kolla om nån kan ge mig idéer var man ska leta vidare.

Problemet är att det låter som en sten eller skruv är lös och rullar på hårdplast när chassiet svänger vänster eller höger lite kraftigt i kabinen. Det hörs när man accelererar eller bromsar hårt också, men inte lika mycket. Jag har letat överallt utan framgång. Sitter jag i förarstolen så låter det som det kommer från höger bak passagerarsäte. Jag ser att det finns en AC utblås på golvet under passagerarsäte, kan det vara så nånting har hamnat i den och låter?

Det är ju ingen funktionsproblem, men ack så irriterande
Visa användare
1.455
tegel
E82 125i Coupé 2012
F07 530d xDrive 2016
Stackare. Detta har hänt mig ett par gånger och slutar alltid i nervkollaps innan man hittar felet. Bästa tipset är att sätta någon där bak som kan lyssna eller ännu bättre be någon köra samtidigt som man själv lyssnar. På en av mina bilar hade en liten plastkula trillat in i en passagerarstol. Den fick jag ut. En annan gång hade något trillat in i instrumentpanelen. Det fick jag aldrig ut. Sålde bilen.

Testa att dammsuga med smalt munstycke i luftkanalerna under sätet även om det verkar orimligt att se skulle vara så klantigt konstruerade.

/m

Mina bilar:
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.