AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
880

Köphjälp! E39 525i Touring

Hej Autopowerkamrater,

Fick nys på denna, Länk
Jag har fått en deal av bilhandlaren med sommar- och vinterdäck på 18000 kr i inbytespris om jag lämnar min 320 Touring -02 15500 mil, lite rostskadad.

Vad säger ni? Är det en fin deal?
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Du får väl kolla noga i dörrkanter, tankholken, bakluckans nederkant, shoppingluckan och huven hur de ser ut på insidan och bilda dig en uppfattning om hur rostskadad E39:an är. Generellt står ju 3-serien högre i pris, så jag tycker nästan att det låter som en bättre affär för handlaren ;)
Om jag nu har fattat det hela rätt... att du byter in din 320 + 18´ mot 525:an?
fredde 7
Johan s85:autopartner växjö där bilen står har en helt otroligt galen platschef som agerar bilförsäljare, han bör du undvika i alla avseenden.du känner igen honom för han är den ända där som springer runt och rycker sig själv i skrevet, är ngt tits han har för sig.

Detta är inte anledningen att du inte ska göra affär med honom,men du känner lättast igen honom med den beskrivningen.
UNDVIK honom som sagt.
Det stämmer. 18 + 320n. Kanske känns dyrt nu när jag tänker efter. Vad tror ni jag kan få för min 320? Inspektion 2 precis gjord. 15500 mil. Lite rost på bagageluckan och lite ovanför för hjulen. Annars fint skick.
16.554
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Bilen har olika färg på fram och bakdörr vänster sida. Tydlig nyansskillnad.

-------
//Lövet
fredde 7
andreas_lofgren:det har du helt rätt i. Autopartner Växjö ligger granne med sörens Billack.
En av Sörens bilacks många kvaliteer är just nyansskillnader.

Autopartner Växjö lämnar jobb till Sörens billack så det finns väl en viss risk att den gode sören gjort en insats.

I växjö med omnejd vet folk att man inte ens vill lämna sin gräsklippare hos Sörens billack, men Autoparner lämner glatt sina "premium selections"
fredde 7
ber om ursäkt att jag "spyr galla" i din tråd.

Länk

Länk

Den första hade jag kollat på och om den är relativt rostrfri och hel lagt ett bud på 30000kr

fredde 7
skriver ju helkonstigt.....jag har inte lagt ngt bud.....det var ett tips till dig:)
Stort tack Fredde 7!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.