|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har precis köpt en BMW E34 525 -93 med M paket,stolar, speglar (el) En kompis upptäckte idag att förarsidans spegeln är kokhet! Jag förmodar att det är felkopplat, den är alltså stekhet, man bränner sig på glaset. Det är Elstyrda M5 speglar. Jag är inte hemma på el. Någon som vet hur jag kan koppla ur värmen, vilken kabel är det? Kan jag koppla ut bara själva kabeln till värmen? ( behöver ej eluppvärmningen ) Beemoholist javisst! | |
|
Det ska vara värme på hela tiden, om högersidan är kall, är värmen till den spegeln trasig. Dock kan ju något hänt om det sitter piratspeglar på. Visa gärna bilder eoch skriv chassinummer så det går att se hur den var utrustad. Mvh Stephan |
|
|
Ok, tack. Men ska den vara "het" alltså jättevarm, man bränner sig nästan. Du menar att jag ska lägga upp bilder och chassinr här? |
|
|
Stephan735i: chassinr är : WBAHD51010BG56960 Bilder lägger jag upp i mina bilar, vore snällt om du kunde hjälpa :) Beemoholist javisst! |
|
|
Borde det inte vara att bara lossa glaset och lossa sladden för värmen? Eller är den integrerad med el-styrningen? Mvh |
|
|
Tommy, här har du listan: Type Value VIN WBAHD51010BG56960 Type code HD51 Type 525I (EUR) E series E34 () Series 5 Type LIM Steering LL Doors 4 Engine M50 Displacement 2.50 Power 141 Drive HECK Transmission MECH Colour DIAMANTSCHWARZ METALLIC (181) Upholstery (0411) Prod.date 1993-02-10 Code Description (interface) Description (EPC) S209A SPERRDIFFERENTIAL 25% Differential lock 25% S216A SERVOTRONIC HYDRO STEERING-SERVOTRONIC S242A FAHRERAIRBAG MIT SERIENKRANZ(PUR) Steering wheel airbag S314A FRONTSCHEIBENWASCHDUESEN BEHEIZT Door mirror / driver's lock, heated S411A FENSTERHEBER,ELEKTRISCH VORN/HINTEN Window lifts,electric,front/rear S428A WARNDREIECK Warning triangle and first aid kit S472A MITTELARMLEHNEN VORN FAHRER/BEIF. Armrest, front, driver/passenger S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Seat heating driver/passenger S498A KOPFSTUETZEN IM FOND Headrests, rear, mechanically adjustable S510A LEUCHTWEITENREGELUNG ABBLENDLICHT Headlight aim control S520A NEBELSCHEINWERFER Fog lights S530A KLIMAANLAGE Air conditioning S553A BORDCOMPUTER IV MIT FERNBEDIENUNG On-board computer IV with remote control S571A STAERKERE STROMVERSORGUNG PLUS Reinforced power supply S623A AUTOTELEFON (GSM) Car telephone D-network (GSM) Code Description (interface) Description (EPC) S654A BMW BAVARIA C III Radio Bavaria C III S683A TELEFONANTENNE FUER D-NETZ Telephone antenna D-network L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG |
|
|
TommyV6; Udda utrustning! Klima, diffspärr, färddator, värmesitsar, telefon, elhissar x4 och så PLASTRATT!! M-paket är eftermonterat då S336A M Technic Sportpaket saknas. Om bilen är i bra skick hade jag lagt upp den på garaget.org eller så skapar du ett konto på flickr.com. Båda sidorna är gratis. Alla mina 8st 540i har varma spegelglas när glasen varit hela (det ska vara så), så pass att man kan lägga handen på glaset och värma sig. Jag tycker det låter som ditt glas är på den nivån. Om man skulle vilja att regn/tvättvatten stannar på glaset kan man ta av den ena sladden då det sitter två sladdar bakom glaset. Dock hade jag i stället bytt ut/kontrollerat det högra glaset då det är trasigt/ej inkopplat. Mvh Stephan |
|
|
TACK! Stephan735i:Ok, så helt enkelt är det ingen fara. Dock så är det en hel del rost, inte lika kul att lägga upp bilder då. Men jag är supernöjd med bilen iaf då den är superskön att köra och i bra skick motormässigt och allt annat förutom den förbenade rosten. Beemoholist javisst! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.