|
|
|
|---|---|
|
Hejsan, Jag köpte häromveckan en elm327 för att till våren läsa av eventuella felkoder på bilen. Nu är min fråga, är det någon av er som använt en sådan till äldre bmws? Min Z3 har ju det där 20-pins diagnosuttaget. Jag lyckades använda den på en väns e39 528 från -98 tillsammans med tourqe till android och läste av felkoder (fanns inga,) så det borde väl även gå på z3an? Det sitter ju samma diagnosuttag på den och bilarna är av samma ålder... Går denna manick även använda till att nolla service-räknaren? Någon som faktiskt provat och lyckats? mvh Kent | |
|
Prova sök lite på forumet så massor av info, men den du har köpt kan bara visa felkoder som hör till motorn. Jag har beställt en C110 som bara läser felkoder på bmw/mini samt en adapter till 20pin uttaget. Läste här på forumet att den tydligen funkar helt okej och visar betydligt fler felkoder än elm327 Köpte på ebay för 564:- inkl frakt på c110 och sen en adapter från annat ställe för 95:- inkl. frakten //Mvh Simon |
|
|
Hittade en video om den Länk elm327 läser odb felkoder, skulle tro du kan läsa av som äldst kring 96 med din, tror de hade odb1 då |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.