|
|
|
|---|---|
|
Min hastighetsmätare samt vakummätaren på min 320 coupe - 93 lägger ibland av. Brukar sluta funka efter man kört ett tag. men sen ibland kan den börja funka efter bara ett litet tag igen tills sedan dö igen. Jag hade samma problem på min tidigare e30. men där räkte det med att slå lite å den. verkade vara glapp, men på denna hjälper det inte.. stänger jag av bilen o stanna en stund funkar den igen. någon som kan tänkas veta.. På BMW verksatden hade de inte en aning eftersom vakummätaren lade av tillsammans med den, Ste | |
|
Det kan vara givaren i bakaxeln som är dålig alternativt så är det ett kretskort i mätarhuset som är paj. Jag hade samma problem och prövade först att byta givaren men det funkade inte och då ringde jag BMW i Solna och de trodde det var ett kort i mätarhuset och de skulle ha ca 3000spänn bara för kortet så det slutade med att jag köpte ett komplett hus på skroten och sen dess så har det funkat. ca 1500spänn på skrotet skall tilläggas mvh Larsa |
|
|
Tackar. jag får väl ställa in mig på att det kostar en del. något glapp är det inte i någon lödning så långt har jag kommit fram till. Tack för upplysningen. |
|
|
Hoppas du får ordning på det. mvh Larsa |
|
|
Har inte man inte i E36:an oxå några batterier i kretskortet inne i instrumenthuset som övriga modeller verkar ha? Prova isf att byta dessa o hoppas på ett lyckat resultat... En billigare lösning än inhandling av nytt hus,går ju att prova iaf. Mvh Janne. |
|
calon |
Hade samma problem på en 528. Orsak?:Batterierna till SI-kortet hade läckt syra på ett kretskort,så det var ett brott på en krets. fixades med lite kabel och lödtenn. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.