AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.350

Fler än jag som har kvalité problem?

To
4
Tony blge
BMW 530d M sport touring 09
Hej. Vet inte var jag ska börja. Köpte mig en 09 530d förra sommaren,12000mil. I hopp om ett någorlunda problemfritt bilägande. Började hösten med å få termostaterna bytta, sen gick Höger framfjäder av förra veckan som i sin tur slet sönder ett nästan helt nytt 18"däck..;( denna veckan börjar med en skrikande kupefläkt!! BMW handlarn säger ett pris på styva 5 tusen + jobb för byte.. Är jag otursförföljd lr finns det fler missnöjda!!?? Den bilen äter ur min plånbok snart!:((
Wh
458
Wheelie82
530d f11 -16
i3 94Ah BEV - 17
Ajaj tråkigt! Termostater verkar vara mer regel än undantag, även lite diverse strul med kablar i bakluckan. Det med fläkten låter dyrt tycker jag. Måste gå att fixa nån annanstans lite billigare! Jag har klarat mig skapligt med min 07:a. Termostater och knappen på glasluckan än så länge.
Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
Inga problem med min en så länge
Har haft den sen hösten 2012 oktober
Peppar peppar..
Är riktigt nöjd med min 525im-sport e60
Ingen olja heller drar den,som de skrivs om dessa motorer.
Hur nöjd som helst

Ok en sak då saknar tempmätarn och oljesticka.
Me
482
Megachef
525d E61 -06

520d F11 -17
Byt båda mina termostater. Fick då en regel som jag tyckte lät konstigt. "En termostat håller ungefär lika länge som ett par sommardäck"
bm
187
bmwjim
523im -05
dicka o, vad kör du på för olja?
För kör du på tunn olja så drar de lite olja, tjockare olja så drar de nästan inget.
Men då ökar förbrukningen lite.
Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
5-40 LL-04 olja
NG
428
NGA
Z3 -00
X3 G01
Ford Mustang GT Cab
När det gäller kupefläkten är det väl bara en droppe olja eller två
som behövs på glidlagren sen tror jag den blir tyst igen fast det är
ju lite bökigt att demontera den,men det finns nog någon här på
forumet som kan ge en liten beskrivning
Pe
45
PeeteSwede
E61 525dM -09
Haft min 525dM E61 2009 i ett år exakt nu och har precis fått fixa kabel som gott av till kompressorn för nivåregleringen samt ny skyddskåpa till kompressorn. Hoppas på ett år utan problem nu då jag skall köpa nya sommardäck vilket ju går på en slant.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.