|
|
|
|---|---|
|
Efter att ha läst ännu ett +++++(5)-betyg från Robert Collin är jag övertygad. Volvo kan omöjligt bygga världens bästa bilar, gång på gång på gång.... Senaste detta: Länk Har stor respekt för hans rutin när det gäller provkörningar etc. Och Volvo bygger (faktiskt) bilar med hög kvalité. Men, att dom alltid är "bäst i test" är frukten av en fet check från Volvo själva. Jag är tamejf*n helt säker... "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" Mvh Anders S. | |
| läs under rubriken (köra)....det står att volvo riskerar att bli frånåkt av en ända stadsjeep...bmw x5 | |
|
Det är väl "bara" S60 och XC-modellerna som fått bra betyg? Så vitt jag vet så var väl inte S40 och S80 några 5-poängare precis? Men jag kanske har fel... roadZter |
|
| Nya AMS kom just dom har nog åxå fått sig en påse pengar... | |
|
Kan det inte vara så att det råkar var en ganska bra bil? mvh Berg Den är inte lång men den är smal...... |
|
|
Anders S.: Helhetsbetyget är ju fyra ++++ och inte fem. Dessutom så skriver Colin att tvåtonsklumpar egentligen är rätt onödiga... Själv har jag sett en svart Volvo XC90 med mörkt tonade rutor några gånger på landsvägen mellan Borås och Kinna. Tycker faktiskt den ser läcker ut, jag hade inte tackat nej om någon kastat en efter mig... ;) roadZter |
|
|
Missförstå mig inte. Jag har ju ingen aning om hur bra nya volvon är. Tycker mig alltid läsa att Volvo är bäst i test varje gång RC testar bara... Jag kan ha fel, har haft det förut även om det är sällsynt ;-) "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" Mvh Anders S. |
|
|
Tror nästan att SAAB mutat alla motorjournalister eftrsom jag har aldrig läst om en annan bil som är såå bra. /Manray/ |
|
|
DanneZeta, Helhetsbetyget var (4) men jämförelsen i klassen var väl att den var bäst? Som sagt, mitt inlägg handlade inte om hur bra eller dålig XC90 var utan Collins ständiga toppbetyg på Volvos bilar. Tror att några av Er inte förstod vad jag funderade över... "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" Mvh Anders S. |
|
| 31-18 till Volvon mot x5:an låter väl lite väl häftigt kanske. Får se hur det går för cayennen när den kommer. Den kör ju ifrån både volvon och x5:an | |
|
Håller med Anders S. Det var likadant med Christer Glenning. Fanns ju ingen annan bil som kunde mäta sig med Hisings-traktorer och Trollhätte-tröskor. Joachim |
|
| Så är det alltid med svenska bilar oavsett vilken dagstidningsjournalist som skriver. När man har hört hur journalisterna undfägnas av Volvo o Saab så fattar man i och för sig plötsligt de lyriska tongångarna. Hur många "oberoende" dagstidningsjournalister finns det i dag? | |
| Jäkligt bra skrivet Jomu. HaHa.. | |
Deliq |
Tycker generellt sett att motorjournalister favoriserar "sitt" lands bilmärken. Det är likadant i Tyskland, Frankrike, Italien, England och USA. Patriotismen står ofta snäppet ovanför objektiviteten hos många av dessa. (undantag finns tackolov) Sedan finns det ju märkesfanatiska journalister åxå och när denna egenskap sammanfaller med patriotismen... *suck* Tänk er själva som motorjournalister... Skulle vara svårt att skriva något negativt om dessa underbara BMW-bilar, eller hur. ;-) M V H // Deliq *** Var glad så länge du lever - sen är det försent *** |
Tigerr |
Volvo är det inte så mkt fel på - Däremot på volvo förarna! Jäkla pack.. Men många modeller är roktigt snygga: 740, 940, V70.. Kanske inte MÅNGA, men nån iaf! :) Tigerr |
|
Jag håller med om att patriotismen ofta genomsyrar motorjournalisterna, men de finns exeptionella undantag, vi har ju Tiff Nidell från Engelska Top Gear, som verkligen inte är direkt patriotisk, okej han gillar Aston Martin DB7, men ja menar vem gör inte det? Han är iaf den allra bästa motorjournalisten jag någonsin sett och hört. |
|
|
Tiff gillar man kanske allra bäst pga dom bilar han kör, och på sättet han kör dom.. Sen är han ju iof jädrigt kul att lyssna på också :) "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" Mvh Anders S. |
|
|
Håller helt med, den killen är ju underbar. |
|
|
Vill bara poängtera att Volvo inte är en svensk bil längre, köptes ju av Ford för x-antal år sedan och är med andra ord en "amerikanare"... ;) Jag tror inte de flesta personer, utan speciellt bilintresse, känner till att Volvo är ett amerikanskt företag nu för tiden (förutom lastvagnar då). Vare sig mitt påstående är sant eller ej så kommer nog Volvo Personbilar ligga svensken varmt om hjärtat i många år framöver. Inte minst pga alla arbetstillfällen som Volvo Personbilar har i Sverige. Visste ni att det finns ca 900.000 (!) registrerade Volvo's bara i Sverige? Det skall mycket till om den dominerande ställning som Volvo faktiskt har i Sverige skall försvinna... roadZter |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.