|
|
|
|---|---|
|
Hej. Är ny här på forumet. och har aldrig kört bmw förr. Har precis införskaffat mig en bmw 320D touring -02 av en bekant. 150hk motorn. Med ny turbo i somras. 30600mil. totalrenoverades vid ca 21 000. bilen är ej chippad och är mycket välvårdad. Av någon anledning så svart poffar den vid gaspådrag? (ganska rejält). Även när jag står still och tomgångsvarvar. Kanske att den små rycker lite lite i början vid gaspådrag. Vid gämn gas så ryker den inte vad jag kan se. Någon som kan ha en aning om vad det kan vara ? eller vart jag ska börja kolla? (obs ny turbo i somras) Med vänlig hälsning Hampus L | |
|
Inget onormalt. På lite äldre dieslar så kan det ryka svart ganska rejält vid kraftigt gaspådrag, då inget partikelfilter finns som tar hand om all sot. |
|
|
Självklart svartryker en äldre diesel vid kraftigt gaspådrag. Men det är inte det. något är fel. det räcker med att jag kör lugnt, varvar upp till 2000 varv innan växling med lätt fot. jag misstänker LMM:en , men jag vet inte. Jag behöver tips och råd av någon som kan dessa motorer. MVH Hampus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.