|
Sida 9 av 29
|
|
|---|---|
|
Stort tack för tipset ändå Ubbe. Man vet aldrig, och jag kanske hade fel? Det är svårt tycker jag - när allt man har är att sitta och titta på en datorskärm och ganska små bilder : inbillar jag mig, eller är dörren i en annan nyans? :) Det gäller ju att ge folk en fair chans också. Att hitta de ärliga annonsörerna, de som inte bara framhäver hur bra bilen är och "glömmer" att berätta om bristerna. De som kanske inte skriver så bra, men är ärliga. Jag köper gärna av en "vimpelhandlare", eller en privatperson, eller en större firma. Bara jag får känslan att den personen kör med ärliga kort - inte försöker lura mig. Men det är ju så svårt att veta, när allt man har är några små bilder och några rader text. Den där bluewater metallic kanske är grymt fin, och jag sitter hemma i soffan och inbillar mig? Men, det är så livet är. Man måste gå på sina egna instinkter. :) |
|
|
Nja det ser nog lite skumt ut, vet inte om det är höger bakdörr som är lite mörkare. Men som sagt lite svårt att bedöma från några bilder. Men nu efter tycker jag nog den bilen ger lite "dåliga vibbar". Även mattorna är väl en "billig" serie från ebay. Lycka till ! |
|
| synd att inte jag ska sälja min då ;) Länk | |
|
Ruskigt snygg, enligt mig. Det står bara "blue metallic" i annonsen, men det är väl Bluewater metallic? De första fälgar jag sett förutom style 65, Breyton spirit och BBS LM som fungerar på M5: Länk |
|
|
Tror inte det är Bluewater utan någon annan Individualfärg. Bilderna är ju photshopade en del så det är svårt att få en riktig uppfattning om färgen. På någon av bilderna ser den ju ut som Bluewater. Fälgarna är för mycket crome-blingbling. ___ //Ulf |
|
| Är det inte bara Silverstone då....med ett filter på fotona? :) | |
| Den sista är Silverstone då den första med Individualfärg byggdes våren-99. Mvh Stephan | |
fredde 7 |
Nej...jag tycker fälgarna är åt skogen...alldeles för bred kant och alldeles för mycket chrooooooooom. tur att smaken är olika;) |
|
app-app-app gubbar! Nu ska ni inte vara sådana, detta ÄR otroligt grymma fälgar! :) Haha, klart jag skojar - tur att man tycker olika, det är ju det som är charmen. Kanske att de är lite för mycket, men jag tycker de är ganska tuffa. En dimension mindre (detta ser ut som 20) och bort med sänkningen - den gillar jag inte riktigt. Men att kalla de kromfälgar är väl lite att ta i? :) Blanka fälgar passar på M5, style 65 är också mycket blankare och har mer kant än "vanliga" fälgar. Kant är stilmässigt rätt på E39, det är en 15 år gammal design. Har aldrig gillat några som helst fälgar utan kant iofs, tycker alla fälgar utan kant är fula hjul som passar tanter i hatt. Men det är vad JAG tycker. :) |
|
|
Något jag verkligen avskyr är däremot kolfiberdetaljer, det känns som billigt ebay-krafs... :) Kolfiber passar på bilar där man vill ha något som är extremt lätt och starkt (och snyggt), men varför har man isåfall en "lättad" frontspoilerläpp i kolfiber? Det känns lite larvigt tycker jag, även om jag har full respekt för de som väljer det för att de tycker det är snyggt (vilket jag håller med om). Men just M5 E39 är en riktig sleeper, och då gillar inte jag riktigt kolfiber - det passar helt enkelt inte i sleeper-stilen. Samma sak kan ju sägas om fälgarna, jag är medveten om det. Är ju grymt förtjust i färgen dock - ljust den lite "mesiga" baby-blå metallic är ju dels faktiskt förjäkla snygg färg tycker jag, och den är dessutom verkligen ovanlig. "Vanliga" E39 är ju oftast silver eller svarta, så även om de färgerna är fina så tycker jag det är roligare med en ovanlig färg på E39: Silverstone eller Bluewater är verkligen passande på E39 tycker jag, de framhäver de mörka delarna (listerna och de svarta öppningarna i fronten och strålkastarna), solen framhäver karossens form samtidigt som det är praktiska färger - damm och småsmuts syns inte direkt, som de gör på mörka karosser. Och att komma i en baby-blå bil med djävulska prestanda - det tycker jag personligen är cool. Den ser ut som ett lamm på utsidan, men det finns en varg under karossen. :) |
|
|
Tänker hela tiden på låten i "De kallar oss mods" när jag ser rubriken, så jag gjorde om den lite (Kenta hette han väl?): "-Vart finns alla M5orna, många lever kvar, några finns på kyrkogår'n, några drar på sta'n / /Rosten tog de flesta, Trimmet tog en liten deeel Kvar blev bara de bästa, De som inte sköttes fel..." |
|
fredde 7 |
klockrent....... |
|
Lasse jag var in på din Garaget sidan och du har verkligen fina bilar, bara en M5:a som saknas ;) Har du sett denna "lågmilare" i Italien Länk Och har vi haft upp denna tidigare Länk |
|
|
Tack Ubbe, snällt sagt. Men om jag ska ha plats med en M5 måste jag nog sälja någon annan. Men det tar emot. Har upptäckt att när man plockat isär en bil, bytt en del delar, lackat om hela bilen och satt ihop den igen (vilket jag gjort med tre av dem), så blir det svårare att sälja den, man har nästan "fäst" sig vid den. :) Och jag såg att vi fått en egen sång i tråden, tack Profossen! Har sett lågmilaren i Italien. Ser jättefin ut, men jag tycker den är för dyr. Det grundar jag på att han försökt sälja den på mobile.de i ett halvår nu. Den andra har jag inte sett. Verkar okej. Fälgarna ser omlackade ut i standard fälgaluminumfärg, men det går ju att fixa. Inredningen är gråsvart, vilket jag personligen tycker är lite "tråkigt" på en sån bil. Vill gärna ha 2-färgat Silverstone-läder, men det kanske är att hoppas för mycket? Har nog hittat min bil, men väntar lite med att berätta om den. Det kanske inte blir någon affär med den. Har ingen brådska heller, i sommar ska jag bygga klart huset - lister och finlir, ny badrumsmöbel glasblocksvägg bakom badet och bygga ut huset med en ny entré 2.5 x 2.5 meter. Det vore kul med en M5 att pyssla med också, men jag vet inte om det blir för mycket - om jag inte hinner? |
|
|
Igår fm låg en svart e39 m5 till salu på powerbörsen för 55 000. Såg helt ok ut på bilderna - 99:a med faceliftljus säljes pga utlandsjobb. Inte långmilad, nyservad har jag för mig. Annonsen var borta efter två timmar. Men 55 000, varFör SÅNT vrakpris för en helt ok bil? Vad tror ni, var det en riktig annons eller var det en fejk-annons som någon lagt in för att trycka ner priserna på E39 M5? Det var väl en verklig försäljning antar jag? Jag är bara så förvånad att det dyker upp en annons HÄR (där folk snarare brukar övervärdera sina putsade bilar), för halva priset mot vad de normalt är värda? Kring 100 för en okej bil är väl hyfsat normalt? Varför skulle någon vilja ge bort 45 - 50 000? Vad tror ni? |
|
| Utlandsjobb osv.. Garanterat en fejk. | |
|
Säkert nåt fake. Låter det för bra för att vara sant så är det oftast det. Hade den rullat 25-30k och varit i skick därefter så kanske det varit rimligt med ett sånt pris på riktigt. Långmilarna verkar sannerligen vara kalla. Priset beror även mycket på åldern, även om det kanske inte är några större tekniska skillnader egentligen. En 99-00 som inte är lågmilad (definierar jag rent statistiskt som under 12k) når oftast inte högre än 75-90k i slutpris (beroende på utrustning och skick). En 01 är väl runt 100k i vettigt skick. Billigaste 01 jag sett här hemma kostade 73k (ligger nu på Blocket i Gävle för 105k). 02 och 03 är ju så sällsynt så sällan man ser en till salu. M5 E39 i Sverige Länk |
|
|
Ja "utlandsjobb" låter verkligen fejk. Ungefär som "OBS!! Lånad mail!!!" Vem f-n har inte en egen mailadress, måste låna brorsans liksom? :P Den försvann så fort, så jag minns inte hur långt den hade gått. Har för mig det stod 18 000, men jag kan minnas fel. 55 kändes långt under marknadspriset om bilen var OK. Car-center (eller vad de heter) i Kalmar, som ofta bumpar sin gråmetallic med kopiefälgar för 119000 på Blocket, köpte den väl ändå för 77 i lite halvtveksamt skick från kvd? De kan ju ha fixat och reparerat på den, men den Carbonsvarta med äkta fälgar skulle alltså kosta bara 55 ? Den kan ju ha varit rostig eller defekt, men annonsen försvann på någon timme eller två igår förmiddag. Jag gissar på fejk. Är det NÅGON M5 som sålts på Blocket den senaste månaden? Lite udda att de ligger så lågt i pris, M3 E46 ligger ju kring 200 vad jag förstår? Det är ju en mindre, mer "sportig" bil - det är väl därför? M3 E46 är fina, men eftersom jag själv föredrar en M5:a så ska man vara tacksam för prisläget. :) |
|
|
Bilderna i annonsen på powerbörsen på den billiga M5 99:an var dessa Länk. Hans information som fanns i annonsen om hur länge han ägt den och antal ägare stämmer inte överens med bilen på garaget. Så högst troligen var det en fejkannons om han nu inte hade "lånat" bilderna från garaget. |
|
|
Tack för tipset. Fejkare! :) Någon med för mycket fritid? :) :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.