|
Sida 8 av 29
|
|
|---|---|
|
Lasse; Det är det dyraste högtalarpaketet. De som har det är nöjda vilket inte är så många i Europa endast 9% av de vänsterstyrda dock är andelen över 50% i Nordamerika Länk Mvh Stephan |
|
|
Tack Stephan! Det verkar vara alla högtalare uppgraderade, plus 2 st 10-tummare under hatthyllan, original. Jag har hittat en lite intressant bil som har det. Den har också 319 Universal-Fernbedienung - jag antar att det är fjärröppnare för garage i backspegeln? 357 Shutzverglasung (som jag inte riktigt gillar pga de lätt tar in fukt mellan laminaten), samt 401 - taklucka i plåt. :) Jag gillar taklucka, men lite synd att det inte är glaslucka, 508 PDC - är det både fram och bak? Den är byggd i Juli 2001, så den har motoruppdateringarna (vanos och kolvringar). Den har inte genomlastningssystemet (vilket hade varit cool), men den har iaf 464 skisack., Navi/TV, Facelift, 630 telefon, 672 CD-växlare, rollo bak och gardiner i sidorutorna bak. |
|
|
PDC fram och bak ingår på alla E39:or med PDC från årsmodell 2001, innan dess är det bara bak. Takluckan kan du byta om du vill. Låter som ett utmärkt val Lasse! Gillar ditt bilinnehav för övrigt! Mvh Stephan |
|
|
Tack för hjälpen. Ja, takluckan sitter väl bultad under innertaket, men jag tror man måste ner med hela innertaket, alla belysningar och handtag = mycket pyssel. Och en ny gummipackning för takluckan när man ändå är i farten. Men klart värt det. :) |
|
|
Jag vill ju gärna ha Silverstone inredning på en Silverstone-bil. Men jag tänkte: om jag hittar en fin Silverstone med svart inredning så kanske det går att köpa en Silverstone-inredning från en skrotad bil, och byta själv? Är det någon som har koll på vad en komplett M5-inredning i tvåfärgat läder brukar kosta på skroten? (om de nu finns att få tag på) En annan fråga till expert-panelen: visst är det så att alla M5 E39 har nappa-läder, det mjukare lädret? |
|
|
Japp, nappaläder har dom. Precis som M5 E34 hade. Och så är det ju präglat i mitten av sätena och "dörrspeglarna" om det är en point-inredning. Lagt upp lacker och lädersorterna här: Länk Komplett inredning brukar vara 3-5 tusen. Sen finns det ju drömmarskrotar också (Karstorps od) men det är ju bara att hoppa över. Låg ute en till synes fin svart Heritage för några veckor sen. Priset var 3995 för den komplett. Inte farligt. Givetvis kan man byta inredningen för att få sin favoritspec. Fast spara undan den gamla för det kan vara viktigt för en ev framtida köpare att få det som var från fabrik. M5 E39 i Sverige Länk |
|
| Jag måste fråga. Vad var det som fick några av er att tycka att min M5 låg på TOK för högt i pris? Kolla på blocket, de begär samma pengar för risigare,importerade bilar.!? | |
| Elarssen: Fick du bilen såld? | |
| Nej,jag valde att behålla bilen och ta bort annonsen. Insåg att jag inte får tag i vettigare bil i samma prisklass. Så den får nog vara kvar en stund till. Och ärligt talat,jag är glad att jag inte dumpade den för 100 000:- ;p | |
| Elarssen: Ok, det var synd. Jag var i ärlighetens namn sugen på bilen. Om du ändrar dig dra ett PM. | |
|
Elarssen: du kanske hade lite för bråttom att ta bort annonsen? Jag minns inte att ngn sa att den var alldeles för dyr, var har du läst det? Jag minns inte att du satte ut något pris? Du skrev att du inte var säker om du ville sälja den, och inte satte något pris heller - att du ville ha förslag? Men 100 k som du nämner är väl inte orimligt? Men du får nog ha tålamod mer än ett par dagar innan du tar bort annonsen :) De flesta M5 E39 ligger ju på Blocket bra länge utan att bli sålda, oavsett om de begär 90 eller 189 för den. Om det beror på årstid, vikande efterfrågan på törstiga entusiastbilar, varselvågen och att det är svårare att låna pengar, eller att E39 börjar bli gammal, vet jag inte. Själv letar jag bil där man har en lång lista önskemål som är svåra att infria. Så vissa är måsten för mig, andra kan man leva utan. Facelift, originalfälgar och alum/titanlister är måsten för mig. Tillverkning från 03/2000 är också något jag gärna vill ha pga korrigeringarna i kolvringar och vanos. Tvåfärgad inredning (har ändrat mig, inte Heritage längre), navi, taklucka vill jag gärna ha. Likaså Silverstone, det vill jag gärna ha, men hittar jag en snygg svart så funkar den också. Det går att komplettera i efterhand, men Facelift, originalhjul och tvåfärgad inredning blir dyrt (gissar 30-40?) och tidskrävande innan man hittar rätt saker. Någon länkade t ex till fälgar på Blocket, men de är ju ommålade i en vanlig metallic? Jag är lite "mulla Omar" när det kommer till fälgar, så det funkar inte alls för mig. :) Marknaden lossnar nog när värmen kommer, tror jag. |
|
|
Tycker inte 100k är nåt överpris heller, men det är en väldigt smal marknad för denna typen av bilar. De flesta som letar är ju ute efter faceliftade bilar. Folk som begär 100 för rostiga importerade lik får dom aldrig sålda.. Ellarsen: tror många avskräcks av fälgarna på bilen. Personligen skulle jag bytt direkt om jag köpte bilen av dig :) ett par bbs challenge eller helt enkelt åter till 18" orginal. Men smaken är ju som baken! Råkar ha en uppsättning 19" bbs ch-r challenge som hade suttit som ett smäck på din m5 :) |
|
|
Elarssen: vet inte om du bestämt dig för att behålla bilen, men när du tog bort bilderna och annonsen så blev det i varje fall mycket svårare att köpa den. :) Om den är till salu: skulle du i så fall kunna tänka dig att lägga upp bilder på inredningen på Garaget, eller maila bilder på inredningen? Du har inte en enda inredningsbild på garaget, men visst var den helsvart präglad med titanlister? Glaslucka ser jag, och business stereo (ej TV/GPS) minns jag. Har den dubbelglas eller vanliga rutor? Fabrikstoning? Rollo/gardiner? Är priset 100k? 20 frågor... :) |
|
|
Har du sett denna: Länk lite synd med fälgarna bara... men det går väl att ordna. |
|
| Finnubbe, fin m5. Höger framdörr ser dock omlackad ut. Ratten måste vara bytt eller skinnet utbytt. Ser alldeles för matt och ny ut för de milen. | |
|
Tack för tipset. Jag såg faktiskt den, men jag tände inte på den. Härligt med den ovanliga färgen Bluewater metallic, men dörrarna HF och VB ser omlackerade ut. Annonsen gav konstigt intryck: den är illa skriven, det obligatoriska "fullutrustad" och en så fin bil upptryckt mot en vägg i ett industriområde vid en ruffig lastkaj? Och jag ruttnade när jag såg fälgarna - bläddrade förbi den direkt. Men som du säger: det går ju faktiskt att fixa. Vill inte gärna ha en helt gråsvart inredning. Svart är fint, men dels har alla mina bilar svart skinninredning och jag vill ha något annat nu. Jag tycker M5 passar med 2-färgad inredning. Det står "Bi-color" inredning i annonsen, men nog är den väl helt anthrazit? |
|
|
Båda framdörrarna ser ompackade ut, tydlig nyansskillnad. Angående ratten så ser det ut som den är omklädd, ser väldigt "plufsig" ut framförallt när den möter plasten mot multiknapparna. |
|
|
Jag tycker också det - omlackade. Har inget emot omlack, det jag inte gillar är att det verkar vara stor nyansskillnad. Den här bilen tycker jag känns stabil: Länk Lite bökig att få hem från Skottland, långt att köra och förmodligen ganska dåliga vägar. Hmmmmm. :) |
|
|
Lasse: Hör med HD91 och Schintzer de har stor erfarenhet av import från UK. dock stämmer det inte vad han skriver om strålkastarna de måste bytas till LHDversion, instrumentklustret kan också vara ett problem OM den klassas som en EU-bil. Men det kan HD91 och Schintzer bäst. Mvh Stephan |
|
|
Ja jag noterade nog också nyansskillnaden på bilen jag länkade till, nu i efterhand. Säljaren hade ju bara tre bilar så troligen en sk. vimpelhandlare. Så kanske ändå inget alternativ. Den i UK tycks ju vara ett fint exemplar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.