AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
142.266

Var är alla M5:or ?

Sida 5 av 29
Gy
107
Gydell
BMW 325d e91
BMW 318is e30
Lasse-sl500: Tack! =) Det stämmer att dom är lackade i vanlig färg på vissa av bilderna. För att göra en lång historia kort blev jag lovad en fälgrenovering av firman jag köpte bilen på, de försäkrade mig om att dom skulle se ut som original! Men så blev det inte hehe, så jag fixa det själv ist!
Lycka till med letandet!

crli9194: Ja, mina ser nog lite ljusare ut än Programmers, kan kanske ha med ljustet att göra? Eller så är dom bara lite ljusare =)

Jag kommer lämna in mina M5 style 65-fälgar senare i vår, blir spännande att se hur de blir!

Jag hittade tråden på detailingworld.com som jag dillade om tidigare. Det är en kille som recondar, polerar en blå M5:a -- ruskigt snygga bilder. Bered er på bilporr av grövsta sort! :) ;)

Länk
Jisses vilket skick! :) Det var imponerande fast så var det nog inte gjort på en eftermiddag heller kan man misstänka.
Det sjuka är att det blir färre och färre till salu i Tyskland; förra veckan var det 74 st och det har nu minskat till 64 st.

Jag hade trott att det skulle bli fler till salu ju närmare sommaren vi kommer?

I Tyskland är det väl redan snudd på sommar, torra fina vägar och inte ett spår av snö i varje fall. De har ju betydligt mildare klimat än vi...
Bo
189
Bobmeister
M5 E39 1999 - Carbonschwarz
VW Lupo 3L 2000 - Silberblau
Det snöar i större delen av Tyskland just nu. Skulle inte ta det allt för tungt. Våren kommer dit snart också
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Här har du en silverstone/svart Lasse. Dock på tok för dyr med det miltalet och låg utrustning, men verkar fräsch. Den hade jag själv gärna köpt om det blivit rätt pris på den. Ägaren finns här på AP.
Men det är inte heritage som du ville ha, utan nappa point.

Länk

M5 E39 i Sverige Länk
GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
Carcenter verkar vara helt tokiga över denna M5:a verkar det som...
Deras 10:e uppdatering/förnyelse av denna annons?? och nu med högre pris.

BMW M-POWER
GI
2.196
GINO
Länk

BMW M-POWER
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Lyckat drag! Men de glömde ändra priset i annonstexten haha. Is i magen är det som gäller om man är intresserad av något hos dem. Vänta och vänta. När de vill sälja så kommer priset att komma ner som det gjorde på deras andra M5a. Visst kan det komma nån dåre och slå till nu, men tror ändå de flesta har koll på vad som är rimliga priser och vad som är långmil och inte. Samt många söker nog info på de olika forumen innan de köper en sån bil.

M5 E39 i Sverige Länk
GI
2.196
GINO
HD91:

Haha det hade jag missat, vilka lirare :)

BMW M-POWER
El
76
Elarssen
Bmw 330 da touring-02
Bmw 535 da touring-06

Jag som är ägare till M5;an i Avesta.
Nu är det absolut inte meningen att jag ska låta uppkäftig, Du skriver klent utrustad. Det enda jag kan tycka saknas är väl navigator!? Men jag är inte på något vis påläst om hur de brukar vara utrustade!?

Priset kanske är högt satt,men då jag är osäker på om jag verkligen ska sälja den så måste man ju åtminstone hoppas på att få skapligt betalt.

Bilen är väldigt välbevarad,toppskick. Men det är väl allas bilar iofs!;)
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

Har aldrig förstått meningen med att annonsera ut en bil ifall man är osäker på att sälja den?!
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Hur vet vad bilen har för utrustning? Står inte mycket om det i annonsen och inget regnr. Saknas ju även interiörbilder och från de exteriöra så kan man enbart se att den saknar taklucka.

Förhoppningsvis så finns originalfälgarna kvar...

___
//Ulf
Snygg bil Elarssen, även om jag personligen inte alls gillar fälgarna - men det är ju en smaksak. För mig är det ENDAST style 65 som gäller. Jag saknar facelift på den, det vill jag personligen ha.

Det står inget pris i annonsen, inget om utrustningen och inga bilder på inredningen. Om du haft med det så tror jag du får fler svar.

Bilen på Carcenter var när de köpte den från kvd för 77 000, rostig, repig inredning, lysande motorlampa, gummimattor. Den har inga originalfälgar, det är billiga kopior som sitter på. Det är möjligt att Carcenter har lagat bristerna, men annars får en ev köpare kosta på den ca 30 000 för att få den fräsch. Märkligt beteende, billiga kopiefälgar, öka priset och uppa annonsen 10 ggr - verkar inte förtroendeingivande tycker jag personligen. Viktigt för mig att känna förtroende för den jag köper av, annars blir det inget köp.
Den tycks ju ha talucka... Länk
taklucka ska det ju stå...
Och det går ju ganska enkelt att byta till facelift.
El
76
Elarssen
Bmw 330 da touring-02
Bmw 535 da touring-06

Anledningen till att jag lägger ut den även fast jag är osäker är att det finns andra modeller jag kan tänka mig. Men utbudet är dåligt för tillfället. Och nu när våren nalkas så brukar det ju kunna dyka upp fler bilar.Då kan det ju underlätta att vara steget före. Eller så får man något roligt bytesförslag. Jag vet,det är säkert idiotiskt och på många andra vis fel enligt många av er. Men jag gör så!

Jag har missat att skriva mycket av utrustningen,bl.a. Taklucka. Ska ordna det när jag kommer hem. Mer bilder kommer läggas in också. Bra påtalat!

Tyvär finns det inga originalfälgar,vilket jag också hade önskat.
Fälgar går ju att köpa till Länk
Elarssen: det är en jättesnygg bil och du gör verkligen inget fel som lägger ut den. Själv tycker jag färgen gör den speciell, eftersom svarta och mellanblå bilar går det 13 på dussinet av - men en Silverstone är lite speciell.

Vore kul att se en bild på inredningen. Navi är ingen stor grej, den tidens Navi är ändå inte mycket att hänga i julgranen - jag skulle vilja se en fin bild av hela inredningen, mittkonsoll, stolar. Även en närbild på hjulhus/sparklådekanter vore bra. Även om inte jag köper, så önskar jag verkligen lycka till!

Fälgar går att köpa, men kan någon tyda annonstexten? Två fälgar på bilden, med texten "en endast 6000". Det är ju helt obegripligt?

6000 för fälgar (om de är fyra) och 8000 för att få däck på dem, det blir 14 000. Facelift fram och bak, nya Hella är inte att tänka på - de är för dyra. Vägrar att köpa stöldgods, men säg 6000 för facelift-lyktor i OK skick - är det en rimlig gissning? Då är det 20 000. Får man 6000 för däck och fälgar som sitter på så är man nere i 14000.
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Elarssen: Givetvis uppfattar jag dig inte som uppkäftig. Vi hade ju kontakt för ett tag sedan och du verkar vara en riktigt schysst snubbe.
Jag skulle absolut inte tveka att handla en bil av dig. Till rätt pris ;)

Eftersom jag känner till vilken bil det är så känner jag även till utrustningen. Det kollade jag redan förra året. Den var till salu i princip från juni till september.
Utrustningen grundar jag på ren statistik. Jag jämför med andra 00or. Bilen hade från fabrik 4 tillval: glaslucka, rökarpaket (gratis), CD och HiFi-system Professional. Det är mindre än genomsnittet. En bra bit under faktiskt. Finns bara 3st svensksålda M5-00 som var sämre utrustade (2-3 tillval). En av dessa såg jag ägs av 1a ägaren fortfarande och har endast rullat 3600 mil (silverstone/svart är den).

Man kan kolla själv vad som fanns att köpa på (och det finns ytterligare några saker som inte är med där): Länk

M5 E39 i Sverige Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.