AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
142.271

Var är alla M5:or ?

Sida 21 av 29
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Vacker bil..måste skaffa mig snarast styling65er
ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
Snyggt Lasse

St
1.200
Stilren
BMW 320dAX M-sport F34 -16

Snygg som få!

"BMW, probably the best car maker in the world.."
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Läckert!
Är lite kluven ang. det röda skinnet (gillar Alcantara).
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Roligt med folk som renoverar/fixar lite äldre M-bilar till perfekt originalskick!

Jättesnygg!

Tack ska ni ha.

Ja, den är hellackerad. Den gamla lacken var så sliten, nedgången att jag inte fick någon stil på den trots polering. Dessutom var det stenskott i fronten och repor lite här och var. Jag är ruskigt nöjd med resultatet även om det varit mycket jobb.

Carbonsvart är ruskigt snyggt när den är i toppskick -- min åsikt.

Håller med om reaktionerna på rött läder i svart bil. jag var också rätt skeptisk först - min första reaktion var lite "bordellkänsla". :) Men man vänjer sig snabbt, och nu kan jag säga att jag personligen verkligen gillar den! Kombinationen av det röda mot de blanka titanlisterna och det blåsvarta/svarta känns helt rätt i en M5. Men jag kan förstå att många är tveksamma. Själv tycker jag att en M5 är en starkare pastill än de andra E39:orna, och det tycker jag kan få märkas. Själv gillar jag sleeper-stuket, men en lite fränare skinnklädsel och fälgar gör att den sticker ut lite, och personligen gillar jag det. Men andra vill ha den så osynlig som möjligt - alla är vi olika och tur är det! :)

Det är festligt det där med smak; för ett tag ogillade jag blått skinn, men nu tycker jag att en LeMans-blå med blått skinn är jättesnyggt, om det är bra puts på bilen.

När det blir varmt tänkte jag polera upp lacken i motorrummet och göra något åt skuffklädseln. Den är lite smutsig och inte så snygg.

Jag gillar personligen också styling 65, tycker de är helrätt på en M5. Det enda som inte är original på bilen är de svarta njurarna och en toning av rutorna i samma nyans som fabriks.

Men som sagt: to each his own, get är kul med olika varianter!
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Nej hörru ni nu för det bli sommar...eller?
Håller helt med, nu får det bli vår!

Det är bara feb och mars kvar, och mars brukar vara rätt ok - man märker att ljuset är på väg tillbaks. I April kommer våren och värmen!
Ser bra ut Lasse, nästan lika bra som min kommer göra när den väl är lackerad :), för just nu är bilen utan dörrar, baklucka, framskärmar o huv, o den är helt ljusgrå o dan*haha*. En månad till så skall den vara klar, lackad in & utvändigt i originalkulör med en liten "twist":), Länk en färg jag vill kalla för "Sparkling Oxfordgruen Pearl-Metallic"
Ena E36:an "hänger på en lyft" med helt bar bak*haha*, allt skall blästras och lackas, alla bussningar bytas osv...O dessvärre verkar det som att det spårar ut ännu mer, trots att jag bestämt mig att det får räcka, men dessvärre gick inte ena drivaxeln att få loss i hjuländen då den verkade ha "svetsats ihop", så nu blir det nya drivxlar oxå, billiga är de inte :(. Skitsamma, den bilen blir "som ny" till sommaren, gäller att hålla ångan uppe:). Det är alltså denna bil som "hänger på lyften" : Länk
mr
167
mr irwing
E39 M5 calypsoröd
E38 750 -95
Det röda lädret är ju superläckert i en svart bil. Lyfter hela bilen. Blir så tråkigt med helsvart både ut och invändigt. Grymt jobb du lagt ner!

Dawwe den färgmixen blir nog riktigt läcker. Kommer gnistra gött i ljuset
ea
473
easy rider
M5 e39 2002/6
Hej HD91!
Ja Carbonsvart, Caramel Volleder och i princip allt extra man kunde plocka på utom kylskåp o kontrollpanel vid baksätet. Hade inte solskyddsgardin bak men det har jag installerat nu. Även extrautrustad med litet småplock.
Ri
957
RiBBaN_
V60 T6 R-design -22

Lasse: Fantastiskt fin bil! Ser ut som lacken blev kanon.

Och vad de gäller inredningen, Jag älskar den! Har alltid varit svag för bordellrött skinn ;) Skulle inte tveka en sekund på din färgkombo..

Fan va sugen man blev på en m5 igen att ha i garaget och bara ta ut soliga dagar på sommaren. Svårt som sagt att hitta en riktigt fin bara utan att lägga en hel förmögenhet :(
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Hade inte sett M5 på ett tag var i garaget och skulle hämta skruvdragare alltså jag lovar att e39 m5 är snyggare än e60 självklart är ju smaken som den är men nej e39 ägerLänk numera lite högre och blank svarta njurar
thekinglives
Catch: Du har ju inte ens pixelfel på din;) den ser sjukt fin ut..

Lasse: hemmameckat alcantara kan se ut så här....jag vet inte, inte min grej:)
Länk
Tack för länken! Jag tyckte bagaget, dörrsidorna, armstödet och ratten så helt okej ut jag. Stolarna blev lite för mycket tycker jag personligen, men duktig person som wrappat.

Original-alcantara i bagaget är exakt samma sak: standardklädsel klädd med alcantara (snyggt gjort). Så är man händig själv, eller känner någon sadelmakare - och originaldelarna är svindyra (vilket de ju ibland är) - så tycker iaf jag att det är ett vettigt alternativ.

Personligen hade jag valt helt svart alcantara, inte grått. Och gärna grova sömmar med vit, grov tråd, men alla tycker ju olika.

Ja, catch_me:s bil ser ut som ny! Även om min numera är snygg i lacken så har den mycket kvar till den finishen.

Tack alla, och jag får göra en uppfräschning på det röda lädret och återkomma med nya bilder framåt sommaren.

Dawwe: din bil kommer bli grymt fin! Det är bara att hålla humöret uppe och kämpa på. Det mesta plock-isär-ihop-jobb, slipning etc är inte så kul, och rätt smutsigt -- men det kommer vara värt det när du blir klar! Tips: ta någon pilsner när du slipar, det gjorde jag och då blir det lite roligare!

Kör hårt med planerna och ert arbete på bilarna ni andra, det kommer bli skitbra!

P.S: jag kom på en till sak som inte är original på min: jag bytte skyltbelysningen till LED, C5W-lampor 36 mm långa. Tycker det blev ett litet lyft.
thekinglives
lasse:svart går inte:( jag har original takhimmel alcantara antrazite redan, så det måste matcha...

En säljare på ebay som sålde begagnad bagage alcantara....påstod att samtliga delar kostar 3500 eur nytt på BMW....låter sjukt...10000kr kan jag nästan ta..men ungefär där ligger min smärtgräns.

Har mailat Melkus i Dresden och efterfrågat ett "niceprice" så vi får se om hornen växer och kontot sinar.

alternativt blir det en förfrågan via M5portalen som jag tror kan ha bra avtal med vissa bmw handlare söder över.
Visa användare
2.145
540is
E39 M5 99' Bi-Kompressor
E39 540iAT 00' Kompressor
Fanns det olika alcantara till E39? den jag köpt på mig är gråsvart?, har svart orginaltak nu - har svårt att bestämma mig vad som är snyggast.
thekinglives
540is: Har själv bara sett en färg.
snyggast och snyggast....alcantara är helt klart att föredra på grund av hela känslan.
Alcantara i olika färger: Länk

Limspray på Swedol, 400 ml för 49 kr Länk
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Normalt sett är det bara Alcantara anthrazit som finns, alltså den färgen som innertaket är i på helläder-bilar (det kunde även beställas separat till bilar med std-läder). Men via Individual kunde man få i kulören Arizona sun, ecru och någon mer (står på sidan alla som byggdes). Dock ingen mörkgrå variant.

M3 E36 i Sverige Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.