|
Sida 2 av 29
|
|
|---|---|
|
Länk |
|
|
Jag kommer aldrig förstå förstå folk som lägger ett en enda muggig bild på ett motorrum, när de vill ha ovanligt mycket för sin pärla? Men istället för bilder så öser de på med en lång utrustningslista, varav hälften är typ * Huvudkontakt batteri * S863A Aterförsäljarslista Europa * GRBR Svensk instruktionsbok Jaha? Hur f-sen tänker de? Tror de att alla bor i Malmö och kan komma förbi och kolla på bilen på lunchen, så det behövs inga bilder på bilen -- bara på ett motorrum? Är det merkostnaden de backar för, eller tror de att det ger mer intresse ju sämre annonsen är? :) |
|
|
Stephan: tack för tipset om M5Portal.com, jag kan logga in nu, och det är en bra sajt -- helt i min smak. Även om jag är trogen användare av AutoPower så är inriktningen mot M5 trevlig på M5Portal.com. Hittade där en del bra bilder på antrazitgrå SAS som ligger på Blocket nu. Bilderna är från KvD.se där den såldes i höstas för kring 80, ute nu för 99. Man blir ju förskräckt när man ser skicket på bilen - smutsig, repig och rostig på många ställen, blästrad front och kopiefälgar. Priset är ju inte så högt, men det är synd att många av dessa bilar varit i händerna på typer som vanvårdar istället för att ta hand om bilarna som riktigt folk. Saltet äter verkligen upp dessa bilar om de inte tvättas ofta på vintern. ******* Ang den för 189 med den dåliga annonsen: om bilen är så fin som annonsen påstår, och miltalet stämmer, så är den ju klart värd mer än en i sämre skick. Det är möjligt att det finns folk som ger 189, men de är ovanliga tror jag. Jag tror mer på kring 130-140 för den. Bromsar och koppling måste väl snart bytas även på den, brukar inte kopplingen hålla kring 10 000 mil? |
|
|
Lasse: Kopplingen på M5 e39 är något undermålig och det är inte ovanligt om den är bytt både en o två gånger under 10000 mil. Mvh Peter |
|
|
Denna är inget för dig lr? Länk |
|
| Tack för tipset Stanic, blått är fint men jag vill den här gången ha en Silverstone eller silver (eller vit) -- vilket gör det svårt. De flesta M5 är svarta eller blå. Av de ca 450 M5 E39 som finns i Sverige så är ca 350 svarta eller mörk/mellanblå. | |
|
Angående parkeringsvärmare så meddelande precis Nicke (HD91) att 191st av 7895st tillverkade LHD Europamodell har parkeringsvärmare. Detta och de nedanför kommer så klart från m5portal.com den mest omfattande M5informationen på nätet. Färgerna och antalet på de i Sverige (från denna länk Länk ); Vanligaste exteriörfärgerna: Carbonschwarz = 188 (snyggaste standardfärgen) Avusblau = 71 Le-Mans-blau = 63 Silverstone = 36 Titansilber = 20 (varav en Sonderlack) Imolarot II = 17 -- Sällsynta exteriörfärger: Sterlinggrau = 3 Alpinweiss III = 3 (2 av dessa är i princip tomma 99:or) Royalrot = 2 Chiarettorot = 1 -- Sonderlack (förutom den Titansilber som redan nämnts). Finns en vardera i de här Individualkulörerna: Mora metallic Tannengrün metallic Hellrot (mycket extremt exemplar, en favorit=) Atlantis metallic Estorilblau metallic Nachtblau metallic HD91; Hur ligger det till med Oxfordgrün, Oxfordgrün II och Schwarz II? Lasse; Så chansen att hitta en med "din" spec är liten. Angående kopplingen så kan den hålla riktigt länge, jag har kommit med tips till en person som intresserat sig för en M5 E39 som rullat lite drygt 20000mil med 2äg utan kopplingsbyte, medan det blivit kopplingsras på demobilar som rullat 400mil. Mvh Stephan |
|
|
Lasse-SL500 Tror min gamla M5-2003 hade passat dig som "fisken i vattnet" Sålde den jan-2011 med 10100 mil på mätaren..såldes efter 4 dagar på blocket till Gävle...Har fortfarande kontakt med nya ägaren än i dag Jag köpte bilen april 2006 med ca 6000 mil på mätaren..bilen togs in av en av mina bekanta året innan med ca 5000 mil på mätaren från BMW Hannover PS:kopplingen på min kändes fortfarande som ny vid 10.000 mil.. Beror mkt på hur man "vårdar" bilarna som du nämnde Lasse-SL500 Länk |
|
|
Tusen tack för fin hjälp från alla. Ja, jag inser att chansen att hitta "min" kombination inte är så stor. Jag gillar Carbonsvart, LeMans-blå och Avus-blå - det är bara det att denna gång skulle jag gärna vilja ha en ljusare kaross. Jag tycker att E39 med M-paket gör sig väldigt bra med ljus kaross, kontrasterna mellan det ljusa och den svarta plasten är väldigt snygg. Jag gillar Oxford-grön också, en underskattad färg enligt mig. Drömmen vore en Silverstone med svart Heritage-skinn, men det tror jag nästan inte på själv längre. Ang. kopplingen: det beror nog mest på hur bra föraren är. Om det är random mr. nobody som misstagligen tror sig själv vara Michael Shumacher fast han är värdelös bakom ratten och och kör som ett hetsigt mongo : då håller varken koppling eller bil särskilt länge tror jag. :) Även om bilen ser ut som SASxxx (som ligger på Blocket nu för 99 900) så går det mesta att fixa ganska lätt. Koppling kan bytas, bromsar kan bytas, rost kan lagas och lackas -- om det inte är för mycket på en gång, och då ska priset vara därefter. Den för 99 (Anthrazit) ser blank ut på bilderna, men på bilderna från kvd.se i höstas så ser man skavankerna: begynnande rost, motorlampan lyser, rassel från vanos, kopiefälgar (!). Hm, drömmer vidare här. Om en månad är det vår, och då vore det ruskigt kul att ha en M5:a på uppfarten, men vi får väl se. Estorilblå är en sjukt snygg färg. P.S. kul sidor på m5portal.com : sidor med bilder på individual-bilar - det är verkligen kul att se vad som kan hända när folk går lös på fantasin och beställer sin egen drömbil. I vissa fall är det jättesnyggt, i vissa fall så gräsligt fult att tårna krullar sig när man ser det. :) Men smaken är individuell, och det är kul att se alla märkliga kreationer. :) |
|
|
Bianca: ja, det låter ju rätt, att ha bra kontakt med köparen. Då vet man att båda är nöjda. Gävle? Din gamla är snygg, men personligen tycker jag det ska vara style 65. Här hittade jag en annan snygg bil enligt mig - precis så exteriört vill jag ha den: Länk Silverstone-lädret är inte riktigt min grej, men samtidigt så är ju alla M5:or så coola (åtminstone de som inte skruvats sönder av klåfingriga typer som inte ens vet vad färgen på bilen heter :) -- så petig ska man kanske inte vara... :) |
|
|
Lasse-SL500: Skulle inte bli förvånad om det dyker upp en lågmilad bluewater metallic i Sthlm inom en snar framtid om den inte är såld... Han har försökt sälja den hela förra året i omgångar men med mkt högt pris :) Vad var din budget? BMW M-POWER |
|
|
Budgeten är samma belopp som jag själv lätt kan sälja bilen för på någta dagar, max en vecka, om jag skulle ångra mig. Verklighetsanpassade priser, Inga drömmare alltså. "mkt högt pris" låter tyvärr som en drömmare. :) Det är bara att önska lycka till, men själv är jag inte intresserad en sådan affär. :) |
|
|
Helt rätt inställning! :) BMW M-POWER |
|
|
Bluewater är annars ruskigt snyggt tycker jag. Och Estorilblå. Synd att de är så ovanliga på M5. -15 hör i natt, brrr. Piggar upp med BMW M5-reklamen med Madonna: :) Länk |
|
fredde 7 |
Lasse sl500: Med "den budgetten" blir det svårt att hitta din unikt specade bil. En bil som man räknar med att kunna sälja på ett par dagar för samma pengar, där blir det nog svårt att ha ngr önskemål på färg eller ngn utrustning överhuvud taget. Jag tycker istället du letar upp den finaste du kan hitta, med så rätt utrustning som möjligt, Sedan behåller du bilen. På det sättet förlorar du inte en spänn. Att du kommer trivas med bilen är ju självklart, du har ju liknande bilar nu så du vet ju precis vad du får. Lycka till |
|
Tack Fredde, men jag hittade faktiskt nästan exakt vad jag ville ha i morse: en Silverstone i originalskick, oskruvad, med originalfälgar och servicebok, Eisenmann sportavgassystem och bensinvärmare i Holland för 85 000. Svart, vanlig skinnklädsel istället för Heritage som jag helst ville ha, men i övrigt stämde den, och var en rejäl bil. Tyvärr såldes den innan jag ringde, jag var tvåa på bollen. (jäklar - jag gjorde misstaget att vänta en vecka innan jag ringde, missade den med en timme) :) Vad jag menade med att kunna sälja den snabbt, är att den då är rätt prisad. Inte för att jag tror jag tänker sälja den, jag brukar behålla mina bilar flera år, men poängen är jag tänker betala marknadsvärdet -- inga drömpriser. Fördelen med Holland och Tyskland är att bilarna oftast inte har rost alls, och att säljarna oftare är hederliga än i Sverige. (tyvärr) Jag letar vidare, grämer mig lite för att jag missade bilen med en timme bara för att jag gick och drog en hel vecka på att ringa! Nåväl, jag har ingen brådska. Idag har jag murat upp en dekorstensvägg bakom TV:n, har en projektorduk i taket också. Blir bra, har inte bråttom med bilen. Men visst fasen är det irriterande när man bommar som jag gjorde idag! Nåja, nu blir det tennis ikväll för min del. |
|
fredde 7 |
Länk Länk Länk Länk Länk Denna får man ju inte missa:) |
|
Tack för tipsen, härliga kärror! Den första såg lite ledsen ut och hade gått fasligt långt, men 50 000 för en M5 är ju billigt. Den andra verkade okej, och 72 000 för en snygg M5 som gått 23 800 är OK. Men den saknar stora navi-skärmen (och telefon). Och jag passar på Ljubljana. Trean var snygg, men en sänkt M5:a? Jag vill ha originalhöjden, den är tillräckligt låg tycker jag. Skumt också att han inte lagt ut en enda bild på inredningen. Fyran var en riktig karamell, Silverstone - samma färg, samma inredning och samma Supersprint sportavgas som den jag missade, men denna har bara gått 6000. Ruskigt snygg - ser nästan ny ut - men ratten gillar jag inte. 157 000 är den ju värd. Femman: lite bullrig! :) En Silverstone med Silverstoneklädseln, originaltonade rutor vore verkligen kul. Om det är puts på en sådan så tycker jag den är supersnygg, men bara med originalfälgarna -- allt annat ser bedrövligt ut enligt mig. :) Tack för tipsen. Den Italienska är intressant. Då får man ju lära sig tala Italienska också? - Una pasta basta! :) |
|
fredde 7 |
Hmm Ratten? på bil 4? Vad missar jag med den? Italienbilen tycker jag ser riktigt fin ut. Är det inte kris i Italien precis som i Grekland?(tror ioförsig att det altid är kris i Italien) Kanske går det göra stora klippet på den, och få en semesterresa till Napoli. |
|
Lasse; Alla 2001 och senare har den ratten så den kommer du inte undan. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.