|
Sida 15 av 29
|
|
|---|---|
|
Ja, avbländbara speglar är nog standard. På min har som vanligt speglarna gått sönder - vätskan har släppt från innerbackspegeln. Men man ser fortfarande bra i den, och det kostar förmodligen 10k bara för en ny spegel - så den får vara. Skulle helst vilja ha en vanlig spegel (utan avbländning), men då finns det nog ingen rund i samma format som M5:orna har. Ja, jag håller på att åtgärda de kosmetiska felen. Tänk att betala 80k extra för att få ett skinnklätt matbord - skitäckligt tycker jag :) Men vi är alla olika, de flesta tycker nog inte som jag. Trasslande PDC, en trasig mugghållare, och lite annat som måste åtgärdas. Har inga bilder just nu, även om den faktiskt är rätt snygg efter en rejäl sanering av alla barnleksaker / tuggummin / kex etc, och en rejäl rubbing med maskin. Har sällan sett en så skitig bil, ärligt talat. Köpte den genom en tysk bekant; en av hans bekanta. |
|
| En annan sak: den tvåfärgade inredningen: det svarta är supermjukt skinn, men de ljusa tvåfärgade tycker jag är ganska grovt / tjockt / inte så mjuk på min bil. Lite missnöjd med det, men det kanske var så på alla? Hur är det på era bilar - är den ljusa nyansen lika mjuk som det svarta, eller är det lite tåligare läder där? | |
fredde 7 |
Kul att du väcker en intressant tråd till liv igen. Jag har skinn på panelen så jag måste få försvara det då jag verkligen älskar det:) Som Stephan skriver om sprickor så har jag i förebyggande syfte solfilm på bilens samtliga rutor, en superljus brun/grå nyans som tar nästan all UV som är det ljus som förstör skinnet. Ett argument som jag inte riktigt tror på själv, men låter bra då jag skriver det är att alla riktiga "sportbilar" ska ha ickesyntets material på ratt och knopp, samt om de ska tillhöra det övre skiktet även läder på panelen...... |
| Haha :) Självklart, man ska följa sitt hjärta, älskar man något så ska man ge sig hän - och sådana här bilar handlar mest om känslor, hjärta och passion -- inte så mycket om plånboken och att räkna korvören i bensinpengar. :) | |
|
Men jävlar vad dött det är på att sälja en bil. Jag begriper inte riktigt. Är jag åt helvete för dyr på den? Får ju knappt skambud. Feedback uppskattas! Länk Mvh |
|
|
Elarssen: Tror inte att annonsen kan göras bättre än det du har åstadkommit. Mkt bra annonstext, tror snarare på att det är miltalet som gör det svårt just för dig kontra priset. Nästan 20k mil på en M5:a kan avskräcka många med en prislapp över 100 papp. BMW M-POWER |
|
|
bra annons, bilen ser fin ut, priset är dock för högt...sänk till 80k, men var beredd att släppa den för lägre.... nu får jag säker en massa skit för svaret..men bilen är kvar och är osåld..det enda som gäller att sänka priset.. fördelen är att du får den såld och kan köpa en annan bil billigt, det är verkligen köparens marknad.... lycka till med försäljningen |
|
|
Det går rätt trögt med min försäljning med. Har intresset för M5 e39 svalnat helt? Här är min annons: Länk Men det kanske är priset som är för högt? Jag anser ju självklart att det inte är det ;) Det finns ju prutmån! Jag tror många tycker det är smidigare att köpa bil på firma, kanske känns säkrare och man har möjlighet att köpa bil på avbetalning. |
|
|
Tommie Goldhammers fd M5 till salu Länk Väl omhändertagen vet jag inte om jag håller med om... |
|
|
Elarssen och Gydell: jag tycker ni har jättebra annonser, fina bilder och bra text! Jäkla fina bilar också, silverstone och alpinvit, två av mina favoritfärger. Så det handlar nog om att priset är för högt tror jag personligen, åtminstone i semestertider som nu. Det är den enda logiska förklaringen anser jag. Folk har semester och annat som kostar mycket pengar just nu, och då blir det inte mycket kvar i plånboken för att köpa en sommarbil. Bensinsnåla bilar detta. Jag köpte min bil nere i Tyskland för några månader sen, och om jag inte minns fel så drog den kring litern på resan hem, trots snabb färd på autobahn, marschfart kring 150 och bitvis så högt som 210-220 nere i Tyskland, och ändå bara kring litern i förbrukning? Nu köper man inte en sådan här bil för att den är bensinsnål, men jag tycker ändå det är ruggigt bra! M5 E39 är för mig originalet, och nu börjar jag bli sugen på att få tillbaks min från plåt / lackverkstaden! :) |
|
|
@Lasse Att du slår förbrukningsiffrorna som BMW anger är anmärkningsvärt. Med den medelhastighet som du har angett så har jag legat på 1.3 med fullastad bil. |
|
|
I mina ögon: Gydells saknar taklucka (för mig must have på en entusiastbil), Elarssens har rullat för långt. Annars som sagt bra annonser, det gäller nog bara att vänta ut rätt köpare. |
|
|
Den vita ger habegär, bra annons och bilder. Dock något överprisad, kring 120’ verkar mer realistiskt, såvida du inte hittar en köpare som bara letar en vit svensk-såld M5a med låga mil. Rosten i fågelbaden är ju tyvärr vanlig, men på en entusiastskött bil borde detta vara åtgärdat tycker jag. --- BMW - Lite dyrare, mycket bättre |
|
|
Marjan: BMW anger 1.39 blandat, och 0.96 landsväg - så vad är det för siffror jag slår? Jag vill inte överdriva, men jag startade nästan tom och körde faktiskt 150 mil och tankade 62 + 62 + 40 liter, och reserven lyste inte när jag kom hem. 164 liter på 150 mil. När jag kör långt så ligger jag i jämn hastighet nästan hela tiden - skulle inte orka köra så långt utan att sova annars. Väldigt få omkörningar, bara tuffa på och tugga mil. Lugn högerfot, lyssna på stereon. Jag snittade 150 km/h i Tyskland och 120 i Sverige. Du kanske kör mer aktivt än jag? Eller så hade du stadskörning också? :) dissonans: milen skulle jag inte oroa mig över personligen. En välskött M5 rullar minst 40 utan problem - det jag personligen skulle bekymra mig för är släpskenorna och rasslande vanos. Allt annat är ju slitagedelar som måste bytas då och då oavsett om den gått 10 eller 30 tusen (bärarmar, bussningar, styrleder, hjullager, bromsar osv) och det märker du på bilen om det är bytt eller inte. |
|
|
BlackMunichWagon: min bil var inte entusiastskött - den har körts av en småbarnsmamma sedan 2008. Bilen var full av kex, godis, tuggummi och jag undrar om hon ens tvättat den på det senaste året? Smutsigare bil har jag nästan aldrig sett! Dock är den fin mekaniskt, och när jag väl fick tvättat den ordentligt och köpt nya velourmattor så blev den jättefin, bortsett från rosten i fågelbadet. Men det är ändå rätt enkelt åtgärdat: jag köper en frisk plåt från en bilskrot. De får kapa ur just så mycket som behövs (från vilken E39 som helst) så har jag vänner som är duktiga med svets och kan byta den delen. Ny lack på det + motorhuv och skärmar som har fula stenskott så blir den som ny! |
|
|
@Lasse Det du har beskrivit är inte någon landsvägskörning med avseende på snitthastighet. Tvivlar inte att våra bilar kan ligga runt litern men då pratar vi om < 100 km/h. |
|
| När jag hämta min bil i juni från Lund till stockholm pendla jag mellan 120-140 ett par 200-240km när jag kom till Södertälje började bensin lampan lysa lyckades att köra 621km på en full tank.förbrukningen låg på 1.11 eller nåt. | |
|
Härliga bilar är det i varje fall, och oavsett om Marjan tror på det eller inte, så var det i varje fall så att jag tankade 62 + 62 + 40 = 164 liter på 150 mil. Det blir väl 1.1 ungefär, rätt hyfsat tycker jag av en så motorstark bil. catch_me: det var väl du som köpte den skitsnygga M5:an med BBS LeMans-fälgar i 19 tum? Grattis till en skitsnygg bil i så fall, den såg ut att vara i skick som ny! Äkta BBS LM är värdefulla, den enda fälg jag personligen skulle kunna överväga om det skulle vara något annat än style 65. Bor du i Järfälla precis som jag? Har för mig jag läste det ngnstans? I så fall har Järfälla begåvats med två carbonsvarta M5:or på senaste - en fin (din) och en som inte är lika fin (men som kommer blir det, med mycket arbete och kärlek). Min har rost i fågelbadet (tankluckan) som jag tidigare sagt. Tänkte be skroten att skära ut en rostfri ur en skrotad bil och transplantera den till min. En udda grej: idag smorde jag upp låsen, de gick lite trögt. Jag sprutade WD40 och vred nyckeln fram och tillbaks i skuffen och förardörren, så nu löper de fint, MEN, nyckeln fastnade i dörrlåset -- det går inte att dra ut den!!! :( Den sitter helt normalt, rakt upp och går att vrida till göger och vänster för att låsa/klåsa upp. Men den sitter kvar i låset, går INTE att dra den rakt ut! Hjälp, är det ngn som varit med om samma sak och känner till ngt knep hur man får ur nyckeln utan att använda våld så att något går sönder? |
|
| Lasse: Prova att blåsa med tryckluft in i låset samtidigt som du ruckar på nyckeln hårt. Och ös på med mer WD40. Har fungerat för mig när jag råkade ut för samma problem. | |
| Lasse: När (om) du får ut nyckeln så glöm inte att smörja upp låset med ett bra smörjmedel. WD 40 (och andra liknande produkter) är bra till att lösa upp rost och gammalt fett med. Dock uselt som långvarigt smörjmedel. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.