|
Sida 14 av 29
|
|
|---|---|
|
Länk BMW M-POWER |
|
|
Länk BMW M-POWER |
|
|
Länk BMW M-POWER |
|
|
HD91: Vad tycker du om den gröna? BMW M-POWER |
|
|
Den gröna är urläcker. Verkligen en sån bil man vill ha. Men jag köper inte en icke facelift med 12000 mil för 140k. Har full förståelse för att säljaren vill ha bra betalt dock. Har man ägt och vårdat en sån klenod sedan 2001 så har man nog lagt ner rejäla summor. Individual är en sån sak som gör mig intresserad, men är inte beredd att betala en massa extra för det utan det är bara en grej som får en att välja den bilen före en "vanlig". Vanligaste carbonsvart/svart duger gott åt mig. Bara det är en bra deal. Det är egentligen det enda kravet. Jag resonerar som Lasse, vill inte förlora en massa pengar om man nu plötsligt vill/måste bli av med bilen på 2-3 veckor. Så kan inte överbetala för att en bil är välpolerad, varit garageförvarad eller nyligen genomgått nån dyr reparation. Verkar inte som så många andra vill det heller. De flesta M5 E39 står osålda. Det som sålts nyligen var t.ex en 12000-milad 01a i Norrbotten. Den skulle jag få för 95k och den var i fint skick med full servicehistorik och bra utrustning. Dock hann någon annan före :( Nån härinne kanske såg annonsen på Blocket. Den låg ute 4-5 dagar. Annonspris 100k. M5 E39 i Sverige Länk |
|
|
Ja visst är det så, det är inte lätt det här :) BMW M-POWER |
|
|
Personligen skulle jag absolut betala en extra slant för ett ex som enbart sommar körts och var i ett extra bra skick (helst helt i original), utan tvivel. Speciellt med E39 som vi vet tar mycket stryk av vinterkörning och rostar relativt lätt. Men visst, gör man allting själv och har järnkoll så kanske det är annorlunda. Då kanske man kan komma billigare undan i att fixa bilen till det skick man vill ha den? Billigare inköps pris -> högre uppfräschningskostnad är ju inte ett direkt ovanligt samband? Men visst, har man ett oerhört tålamod, kollar av marknaden mer eller mindre hela tiden och kan vänta i åratal så kan man säkert göra ett klipp till slut? Vissa ex ser hur fina som helst ut men man får intrycket av att de nästan övervårdats. Har ägaren varit och skruvat på varje del, lackerat, sänkt etc då vill det till att det är korrekt utfört. För min del, hellre helt original. |
|
| Vad tycker ni en m5 från 99 är värd som är i sjukt fint skick? Finns inte en tillstymmelse till repor, rost eller märken. Pärm med dokument från dag ett. 13400 mil. Aldrig vinterkörd. Vindrutan är orginal utan en repa, aldrig skrapad. Bilen är servad som den ska och mer därtill. Invändigt ser den ut som en bil som gått några tusen mil. Inget slitage någonstans. Fg ägare måste ha vårdat bilen otroligt varsamt samt haft mjukisbrallor på sig när de kört. :-) bilen är orginal. Inget är ändrat. Allt är som när den lämnade fabriken. Lacken är orginal och den är grymt fin. Under bilen syns det att den bara rullat fina sommardagar då tom avgasburkarna fortfarande blänker. Jag betalade bra pengar för denna bil och räknar inte med att få tillbaka dom. Jag ville helt enkelt ha en fin bil och var beredd att betala för det. Så vad säger ni om prisbilden? Bilen är carbonsvart, taklucka, nav, telefon, svartgrå skinninredning osv...finns inte många kvar i detta skick. | |
| Länk | |
|
Länk Inte så exemplariskt fin 2006 enligt ovanstående bedömning... |
|
|
hur ser du att det är samma bil? Jag kan inte se något reg nr på annonsens bil. /Anders |
|
|
Det är rätt bil, vilka skojare... BMW M-POWER |
|
|
Sätter allt på att om man ringer o frågar om bilen så är den garanterat i "utställningsskick" är svaret man skulle få... Att vissa människor saknar verklighetsuppfattning är en gåta av ett speciellt slag... BMW M-POWER |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
GINO. Håller med. När jag letade efter X5an så var de flesta i utställningsskick men när man kom dit så frågade jag om de harpolerat bilen med svinto. Värsta exemplet var en nere i Falsterbo. När jag kom dit så hade bilen 2 olika fälgar fram och bak. Lerig, repig som attan, inrökt (fortfarande med fimpar i askkoppen) så jag vände direkt. Det roliga var att handlaren blev sur på mig för han tyckte att jag var för petig. Efter det så förvånas jag inte närmdet gäller bilbranchen. "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." BMW CS #05XXX |
|
jättebra att ni tar upp bilen i tråden när den var så risig redan 2006. AP kan verkligen många gånger vara ovärderligt! /Anders |
|
|
Kävlingepågen: Haha jag är inte för ett dugg förvånad :) BMW M-POWER |
|
|
edit: Skall stå ett dugg förvånad och inte "för ett dugg förvånad" BMW M-POWER |
|
|
Lasse-SL500: Nu kom den... Nu har du redan köpt en bil men det var denna jag syftade på tidigare... :) Länk Prismässigt hade du redan klargjort vad du kunde tänkas betala för bilarna så det behöver vi inte nämna :) BMW M-POWER |
|
|
Även om min bil fortfarande står på lackverkstaden så kan jag säga lite om mina intryck av facelift M5 E39. Min tillverkades i Juli 2001 och har vad jag förstår alla uppdateringar till motorn: förbättrad vanos, förbättrade kolvringar, samt den andra förbättringen till vanos - att olja stannar i vanosen för att undvika irriterande "klapper" någon sekund när man startar. Nöjd med motorn; jag har inget vanosrassel och nästan ingen oljeförbrukning. Den har den tjockare facelilftratten, vilken är skön att hålla i, men betydligt fulare än den äldre M-ratten enligt mig personligen. Men utseendet är ju en smaksak. Faceliften fick ju de ljusgrå mätartavlorna (svarta innan), men min har pixelfel. Pixelfel verkar vara en BMW-specialitet? :) De enda av mina BMW som inte haft det, är båda mina E38 7-serie. Alla andra; 528, 540, X5, M5 har haft det. Min bil har haft två tidigare ägare. Den senaste köpte den till sin fru som haft den sedan 2008 och skjutsat runt ungarna med. Jag har aldrig sett ett baksäte och golv så fullt av kaksmulor, godis, tuggummi, leksaker, kex -- you name it! Mekaniskt är den tajt, men bromsbeläggen börjar bli slitna, och det är rost i tanklocket (fågelbadet). Jag tror inte den förra ägaren var så bra på att tvätta bilen.... Jag fick med en extra uppsättning 17-tums M-fälgar med odubbade (slitna) vinterdäck. Det är en hel del småsaker att fixa på bilen, men jag fastnade ändå för den pga faceliften. Det är (enligt mig) mycket arbete att efterutrusta med facelift. Tex bakljusen kräver en uppgraderad LKM (ljuskontrollmodul) för att inte bakljusen ska flimra och backljusen inte ska tändas. Bilen är carbonsvart med svart skinn. Den har även rätt mycket utrustning; Stephan får hoppa in och rätta mig om jag har fel, för jag har inte stenkoll på vad som var standard eller ej, men jag tror att förutom facelift så är det: Navi med TV, PDC, CD-växlare, Individual Audio (bättre ljud), rullgardin bak och sidorutorna (dock en reva i ena tyvärr), fjärröppnare i taket, automatiskt avbländande speglar (tyvärr, jag gillar inte dem pga jag personligen tycker funktionen är onödig, de ofta går sönder och är extremt dyra att reparera), taklucka (eller "tacklucka" som så många säger :), RDC, skisack, telefon, röststyrning, airbags i baksätet. Jag kikade på en annan som hade alcantara-tak, men det besynnerliga var att jag inte gillade det. Mestadels för att det innebar läder på instrumentpanelen och jag ogillar det. För mig känns det som att ha läder på soffbordet hemma i vardagsrummet -- känns lite äckligt. Det får ta den tid det tar. Just nu har jag semester och håller jag på med annat, så det blir inte så mycket gjort på bilen. Den står på verkstaden och blir klar mot slutet av augusti. Då kan jag lägga upp bilder om någon vill se. Hur har det gått för er andra M5-spekulanter / säljare i tråden? |
|
|
Lasse: Det låter som en trevligt utrustad M5 med det man vill ha med, håller du på att åtgärda de kosmetiska felen? Har du några bilder? Automatiskt avbländbara/infällbara speglar är standard på M5 med den lite festliga funktionen att speglar riktas mot himlen (regnar det inte på dem då?). Du har det dyraste högtalarpaketet av de fyra som erbjöds, endast 9% valde det Länk Jag kan förstå dig gällande läder på instrumentbrädan/hatthylla men inte av ditt skäl utan av att läder på brädan lätt krymper eller blir skrynkligt (hur kul är det att betala 80tkr extra och så blir tillvalet förstört?) så det är nog bättre med plast på allt utom en garagequeen. Mvh Stephan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.