AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
142.279

Var är alla M5:or ?

Sida 13 av 29
fredde 7
Ribban: Det ända som jag tycker är till fördel för E60:n är att det förmodligen
är den kraftfullaste M Bilen utan överladdning.

För mig var E39 M5 det häftigaste när den kom, och har sedan dess varit ett måste att införskaffa.

När E60 M5 kom var det inte lika speciellt, plus att jag inte alls gillar SMG.
Ri
957
RiBBaN_
V60 T6 R-design -22

fredde 7: Håller med dig om den negativa aspekten med SMG. Har haft 2 stycken M3 E46, den första manuell. Den andra blev SMG II trots sökande efter en manuell. Måste säga att jag föredrar manuell.
Även här skiljer ju sig smaken åt, dock får man rätta sig efter SMG III i M5 E60 sålänge man inte handlar från USA.
Är det inte märkligt att M5 E60 inte lanserades i EU med manuell låda också bara USA (Eller är jag felinformerad?).
Usa som vanligtvis är "automatlådans land", borde ju varit tvärtom att man skippat det manuella alternativet i staterna och kört manuellt alternativ i EU.

Föresten, OT: Nån som vet vilken låda som sitter i de manuella M5 E60ina? Måste vara en rätt rejäl pjäs?
RiBBaN_: Lådan är samma som i 6växlad V8 5 och 6serie E60/E61/E63/E64 GS6-53BZ.

Det byggdes 1364st M5 E60 med 6växlad låda + 701st M6 E63/E64 alla till USA och Kanada. Mig veterligen finns ett exemplar i Sverige en Indianapolisrot E60.

USA är det landet som får BMW att fortsätta bygga 6växlade motorstarka modeller dock börjar det ta slut. Förra året stoppades 650i/6 F12/F13 och det låter som 550i/6 F10 inte kommer fortsätta efter facelift då är bara M5 F10 och M6 kvar på programmet.

Mvh Stephan
Lasse: Hahaha Ohly är kung, han vet hur man bättrar på en historia lite grann.

Däremot Juholt, fy fan han är ett slag under bältet, men det förtjänade jag nog:)

Men hellre Juholt än Maud Olofsson, då ligger till och med Kim Jong-Il i lä.

Ri
957
RiBBaN_
V60 T6 R-design -22

Stephan: tack för mycket utförlig info. Då har man lärt sig lite nytt!
GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
Nu på sistone har det rasslat in många M5:or på blocket men det verkar som om ägarna till dessa bilar har valt att bilda kartell.

Mer parten ligger över 150 000:- och ingen verkar vara såld...

Länk

Länk

Länk

Länk

Länk

Länk

Länk

Länk

Länk

mfl.

Verkar som om viljan att sälja saknas hos vissa :)

BMW M-POWER
Gino: Många ser fina ut, får väl försöka pruta ner till 150 000.

Manuellt växlade V8or på ca 400 hk och enbart sommarkörda, det är inte illa.

150 000 för en sommarkörd pjäs av den här kabilern får nog ses som relativt prisvärt? Man får en förtäckt ulv i fårakläder, något som kan köra i från det mesta men som ändå är väldigt praktisk. Även om vissa skulle hata mig tror jag den fungerar bra som bruksbil året om.

Bytt lägenhet för två år sedan, renoverat och hållt på annars skulle jag helt garanterat försökt slå till nu.

Det som är lite läskigt är väl att vissa ex kan vara buskörda, svårt att se sådant, någon sorts test vill man ju ta in bilen på.
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
Då är jag nog hatad då jag har min M3 som brukar året pm :)
Kävlingepågen: Skillnaden är att du sköter den året runt med till skillnad från många andra.
GI
2.196
GINO
mats_epost:

Finns väl ingen anledning att köra slut på en M5:a vintertid när man kan ha en slit o släng bil som tar smällen istället? :)

Fö. så skall många av dem länkade ner till under 150 strecket för att vara någorlunda rätt prissatta...

BMW M-POWER
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Där var ju en del optimister bland de M5-säljarna.

___
//Ulf
Visa användare
1.266
Stanic
Bmw 335CIA Cab M-sport -07
Audi A6 Avant 2,0 TDI -12
Seat Ibiza 1,4 TDI -08
Den röda -03an Mmmm=)
Stanic: Håll fingrarna borta från den. ;-)
Ja det fanns några fina ex som det ser ut. Vad bör man speciellt se upp med på dessa årsmodeller?

/Anders
Da
549
Daniel123
X5 45e -22
mats_epost: min rullar vintertid, fungerar jättebra! Den var med på skidsemestern i Vemdalen i januari :)
Visa användare
1.266
Stanic
Bmw 335CIA Cab M-sport -07
Audi A6 Avant 2,0 TDI -12
Seat Ibiza 1,4 TDI -08
Mats_epost: haha :)
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Man kan tro att vi är tillbaka till år 2009 när man tittar på priserna. Mest drömmare. Någon av de bättre är säkert värd 150-160k, om säljaren nu hittar dit. Många andra är bara opportunister. Eftersom jag har ett M5-register att titta i så ser man ju att de flesta handlat dem billigt 2011-2012. 99an för 163k var ute för 130 bvsa förra året. 01an för 105 låg ute för 73 osv. Jobbigt när man sitter med pengar i näven och vill handla en sån här (helst idag) men bara stöter på dessa drömmare. Väntar på nya exemplar eller en massa röda pilar på Blocket så kan man nog handla sen. Annars kommer jag köpa mig en 540i/6 touring sålänge. Den är snabb nog egentligen. Och har den mesta utrustningen man behöver. Men M5 är ju alltid en M5.

M5 E39 i Sverige Länk
GI
2.196
GINO
Du har helt rätt HD91 i ditt inlägg angående inköpspris samt försäljningspris på dessa bilar.

Mig veterligen finns det inte en enda av dem jag länkade till som har använts som entusiastbil (Ev. den röda 03:an kanske men tveksamt) som skall motsvara utsatt pris, samtliga verkar vara bruksbilar med fantasipriser och inget annat...

BMW M-POWER
intressant läsning, vad skall dessa bilar kosta idag?

/Anders
GI
2.196
GINO
Med känsla:

Beror helt o hållet på vilka krav man ställer på bilen:)

BMW M-POWER
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.