AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
142.282

Var är alla M5:or ?

Sida 12 av 29
Ri
957
RiBBaN_
V60 T6 R-design -22

Verkar som rätt objekt har dykt upp för mig också. Åker och kikar på en lemansblå 01:a på Fredag. Ska enl. säljare vara i riktigt bra skick. Helsvart inredning, taklucka, navi osv. Få ägare varav nuvarande ägare haft den sen tidigt 2010. Import 2005 från tyskland.
Hoppas nu allt är som det ska. Stenskott skall finnas i fronten, men iövrigt helt rostfri och skadefri.
Lasse-SL500: För att citera vad du skrev den 20:e "Åter till tråden så om du läser så kan du se att jag köpt en bil för två veckor sedan."

Så 2 veckor bakåt blir runt den 6:e där du påstår att du har skrivit att du köpt en bil. Något sådant inlägg kan inte jag hitta? Vart skulle det stå menar du? Märkligt med tanke på att hela tråden handlar om hur svårt du har för att hitta rätt bil sedan när du hittat en bil så nämner du inte det.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Blev också överraskad när bil redan var köpt. Den 8/4 skrivs det att bil nog är hittad men det är ingen brådska att göra affär. Efter detta inget mer om ev bilköp.

___
//Ulf
M_
467
M_Tech
Bmw 540IA Msport -18
Blev det en M5a lr något annat?
Ni
307
Nicklas_A
M3 e46 - 03 LSB

e91 325i M-sport - 07 (såld)
e46 325ci M-tech II 04 (såld)
Z3 coupe 2.8 M-sport (såld)
Tror nog något hände där när lasse började snacka om alla fula lila färger, där erkände han att han tagit sig några järn, så han glömde nog av att nämna detta :)

Ge fan i att supa så jävla mycket Lasse!
Ri
957
RiBBaN_
V60 T6 R-design -22

henke lexus: Jag tror Lasse inte dricker mer än genomsnittet på Fredagkväll. Eller hur Lasse? :)

Jag var igår och kikade på M5:an jag nämnde i tidigare inlägg. Tyvärr blev det en mindre besvikelse och hemresa. Bara att leta vidare :)
Visst har man höga krav, men batalar jag lite extra så har jag också högre förväntningar på bilen.
Vilken var det du tittade på?
Ri
957
RiBBaN_
V60 T6 R-design -22

01an för 129 i Göteborg.. Blocket.
Ri
957
RiBBaN_
V60 T6 R-design -22

Den silvriga som kom ut nu, är det Biancas gamla m5:a? Känner igen den nämligen.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Stämmer att det är Biancas gamla. Ser fortfarande mycket fin ut.

___
//Ulf
Hm...är det bara jag som tycker det är konstigt att Lasse efter så flitigt debatterande fått tung/skrivhäfta?? :-)

Ri
957
RiBBaN_
V60 T6 R-design -22

Den silvriga blir man ju lite småsugen på helt klart! Dock vill jag helst ha en lemansblå. Sen är det priset, bilen är nog klart värd pengarna (man kan diskutera detta hur mkt som helst).. Men steget upp till m5 e60 är ju extremt litet när man snackar dessa valörer ;)
Det är väl bara att ha is i magen och kika vidare.

Med tanke på svårigheten att hitta en fin kanske man skall gå tillbaka till ursprungsplanen på m3 e9x. Våren har ju kommit nu så det suger i sommarbilstarmen..
fredde 7
Ribban: För alla är det inte "steget" upp till en M5E60.
Vad menar du Marcus? Jag vet inte om du är nyfiken på vad jag gör om dagarna, eftersom jag inte skrivit här så mycket senaste veckan? Och du vill gärna också skriva i tråden, även fast du egentligen inte hade något att säga?

När det skrivs många korkade eller ointressanta inlägg så dör intresset. Vem orkar svara på inlägg utan innehåll? Det gör att det inte finns mycket att säga. Om det finns många kul inlägg så blir det mer sagt, men om inläggen är som ditt eget eller henke_lexus - APs egen Håkan Juholt - så dör tråden. Och jag har inte tid /lust att sitta vid ett forum. Det går i perioder för mig, men just nu är det trädgård och hus som tar mest tid. Och MC. Jag är hojåkare, kul så här års.

Så är det. Oavsett om du är nöjd eller inte med det svaret, så är det så - inget illa menat - men vad du eller någon annan tycker; om du tycker det är "konstigt" eller inte så är det inget jag bryr mig om - det är ditt eget problem. :)

Ni som inte prövat tung MC ännu: gör det! Det är grymt kul, och betydligt snabbare än en bil. Nästan 1 hästkraft per kilo gör att rör på sig, gäller bara att köra med omdöme.

RiBBaN_: tråkigt att höra. Min erfarenhet är att alla bilar är mer eller mindre slitna. Det är trots allt 10-15 år gamla bilar, oavsett vad säljaren vill låta påskina eller ej.

Biancas ser in ut. Färg och fälgar är en smaksak, men själv tycker jag det ska vara style 65 och att silver är för vanlig BMW-färg. Men fin är den!

Lycka till att hitta ny bil RiBBaN_. Det finns många där ute, gäller bara att hitta en i OK skick för en rätt peng, så att det inte blir för dyrt att få den i skick.
RiBBaN_: den här då?

Länk

Länk

Fahrgestellnummer: GJ15039

Kul färger tycker jag. Helt OK utrustning också. Bilen har glaslucka, rollo/gardiner och TV/Navi, men eftersom han inte visar bild på skärmen så är det troligen en 4:4. Annars är ju många svenska bilar rätt tråkiga tycker jag personligen, grå/silver med enfärgat grå/svart inredning tycks vara det vanligaste.

M5 är en lite starkare upplevelse, och jag tycker personligen att det är kul att det syns att det är en M5:a.

Snudd på prisvärd den där -03:an. Soppapumpen är bytt vilket är bra, men man kan vara HELT säker på att kopplingen står på tur (1500-2000 mil), om den inte är bytt nyligen. Jag tror att -03:an kommer säljas rätt fort, slutpris 175" :).
Ri
957
RiBBaN_
V60 T6 R-design -22

fredde 7: Hur tänker du nu? Att E39 är för många att föredra? Jag kan vara beredd att hålla med till viss del. Båda bilarna har sin charm. Har ägt m5 e39 tidigare, en 2002.. Och jag saknar den något förbannat. M5 E60 har jag bara åkt med i, det är en sjuk kärra där kraft aldrig saknas..
Jag har svårt att avgöra vilken som är bästa köpet, troligtvis en rätt prisatt E39 om man ser till mest "bang for the buck". Och är bilen i bra skick har de inte så jätte mycket mer värde att tappa.. (Eller jämfört med E60, inte lika mycket)

Lasse: Har kikat på den röda, personligen tycker jag den ser riktigt fin ut. Men har nog ställt kravet att en faceliftad bil är ett måste. Sen har jag lite svårt med rött på rött. Men smaken är som baken :)

Ska nog ringa på Biancas gamla bil och se vilka intryck man får iaf..
Seså Lasse-SL500 du behöver inte smickra mig så mycket jag nöjer med att bli kallad för AP:s Lars Ohly
Okej Henke :) Jag fattar, det är lugnt.

Visste du förresten att Lars Ohly var världens första SMS:are? Enligt honom själv var han i Prag 1989 när muren föll, och han "skickade då glädje-SMS" till sina vänner, som han själv sa.

Problemet är bara att SMS inte uppfanns förrän tre år senare. :)

Iaf bättre än AP:s egen Kim Jong-Il ;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.