AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
142.255

Var är alla M5:or ?

Sida 1 av 29
typiskt att när man blir lite sugen på en E39 M5, och letar efter dem på Blocket så visar det sig att det finns nästan inga alls?

Hur är det möjligt? Är det för att få använder den på vintern?

Jag skulle vilja hitta en Silverstone eller silvermetallic (för vit är väl för mycket att hoppas på?) med herritage svart skinn, 16:9-navi, facelift-lyktor och original style 65 M5-fälgar.

Många av de jag sett har andra fälgar som jag personligen inte alls tycker passar (vem sätter t ex M6-fälgar på en E39 M5?). Sånt går ju att byta, jag vet, men jag skulle helst vilja hitta en med "rätt" fälgar på en gång.

Kommer det fler annonser om en månad, eller vad tror ni?
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Ja, vintern har ju varit ganska lång i år även i söder så jag tror folk väntar med att annonsera några veckor till..förra året fanns det en hel del till salu men just originalbilar i fint skick under 15000 mil blir nog färre allteftersom..
Ri
957
RiBBaN_
V60 T6 R-design -22

Samma torka på e60.. I Tyskland är utbudet dock fint :)
Visa användare
1.057
Tor
M5 Touring -2008

Kommer nog att lossna om en månad ungefär. Fina "sommarbetonade" bilar brukar som regel ligga till försäljning april-maj.

Visa användare
275
royalcruiser
BMW 540iAT -94 E34 Alpinweiss III

BMW 750iA -96 E38
Ascotgrűn
Det verkar vara generellt dåligt utbud. Leter själv så smått efter en E32 med M60 och det som finns utannonserat kan man räkna på ena handens fingrar. Det som är något att ha är ännu mer lätträknat, faktum är att man inte behöver kunna räkna alls.......
Al
1.392
Alpinabiturbo
i4 M50 -23
E38 740ia -97
E28 535i -87

Om man är desperat kan man jaga bilar på garaget.org och fråga om de är till salu.
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Handla i Tyskland! Större utbud om inte annat...
Jag är inte desperat, men jag blev förvånad att utbudet var så litet -- det trodde jag inte.

Jag kollade i Tyskland också, via mobile.de, och det fanns bara 8 st i hela Tyskland med Standheizung. Ingen av de hade rätt kombination av färger / inredning / skick.

Struntar jag i Standheizung (bensinvärmare), men åtminstone vill ha rätt färg: silver, Silverstone eller vit, då hittar mobile24.de bara 5 st i Tyskland.

65 st totalt, varav nästan alla är svarta eller lemans-blå -- fina färger men inte det jag vill ha denna gång.

Jag köper gärna i Tyskland, men inte i något annat land. Inte från baltikum.
Lasse; Fråga HD91 hur många som byggdes i dina kombinationer, samt med/utan parkeringsvärmare han kan även svara på vilka av dem som finns i Sverige. Dock är det mycket bättre att fråga på www.m5portal.com Har man M5 funderingar är det där man ska vara!

1470st M5 E39 DE91 byggdes med svart Heritageläder Länk

Mvh Stephan
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Standheizung är relativt ovanligt på M5 E39 likaså färgerna silver och vit. Silverstone kan jag tänka mig är något vanligare men då på 99-00.

Carbonsvart dominerar stort och även Lemansblå är reltivt vanlig. Själv hade jag en Sterling grey som också var en ganska ovanlig färg på M5.

Tror det kommer dyka upp lite fler annonser under mars-april.

___
//Ulf
Visa användare
ProPro-medlem
212
Matsh
330e touring 2025
BMW CS #7169
Är man ute efter en Alpinavit får man bäst träff i USA.
Hittade flera fina lågmilare när jag sökte för några år sedan.
jo
114
jonatan_m535 -85
M535i -85 Alpinvit
320iT -04 titansilver
Färgen heter ALPINvit eller alpinweiss för övrigt, inte "alpinavit".
Har bevakning på alpinor och får upp detta stavfel hela tiden:(
En Carbonsvart skulle jag kunna tänka mig, om den har chromeline och facelift. Facelift är ett måste. Självklart originalfälgar style 65.

Finns M5 chromeline? Jag tycker alla är shadowline?
Lasse; Skriv på m5portal.com så få du svar på dina frågor.

Tack Stephan. Det går inte att fråga där utan att vara medlem, och det går långsammare än en lötnantshjärna att regga sig. De säger att en moderator måste godkänna medlemsskapet, och det är väl ingen där så här dags? De kanske har stängt över helgen?

Det brinner ju inte i knutarna för min del, men visst vore det kul att hitta en go bil. Det behöver inte vara en bil i "mint condition" med en miljon kvitton på alla verkstadsbesök -- jag kan skruva rätt mycket själv och tycker det är kul. Men gärna ljus metallic, svart Heritage, oskruvad, ostylad, ofälgad, osoltonad, original facelift i hyfsat skick som man kan ge lite kärlek och ompysslan? :)
Lasse, jag har en bil som du kanske är intresserad av silverstone/style 65 fälgar (dock -00 men med facelift lampor fram, bak samt faceliftratt) , dra iväg ett mail till autopower@linol.se om det kan vara av intresse då det inte går att skicka powerpost till dig.
Visa användare
275
royalcruiser
BMW 540iAT -94 E34 Alpinweiss III

BMW 750iA -96 E38
Ascotgrűn
Runt 20% av M5 E39 hade chromeline exteriör. Om det gällde europaspec. eller totalt kommer jag inte ihåg
Linol: försök igen, det ska inte vara något problem att powerposta mig !! :)

Tacksam för tips, hör gärna av dig om bilen.

Vad gäller chrome-line: det är ju en modegrej det där, ibland är det modernt med krom, ibland är det modernt med shadowline, och det växlar vart tionde år ungefär. Just nu är det modernt med svarta bilar med kromlister, något jag själv tycker är grymt snyggt - just svart och krom.

Jag har redan en svart 540 med shadowline, och skulle därför tycka att en svart M5 var OK om den har chromeline och facelift.
Andelen med chromeline är 8,9% för LHD Europa och 2,9 respektive 3% för de andra två versionerna. Stephan
Da
36
Daytona 1
E34 M5 Touring 1995
E39 M5 1999
525 M-sport Touring 2003
E39 M5 till salu.

Kolla denna länk:

Länk

Mvh
Daytona
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Daytona:

Den bilen var jag intresserad av i höstas, finns en tråd om den nånstans här där pris mm diskutteras. Säljaren ville ha runt 160 då.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.